2.UTILIZAREA MECANICA A PLANTELOR


 


    Am mai spus si repet sunt articole care imi sunt utile si ca sa fiu sigur ca nu dispar din locatia originala apelind la performantul instrument "copy&paste" le fixez si la mine pe site. Pornind de la ele cu resursele mele limitate caut sa le adaug TVA.(fara "Taxa" mai mult Valoare Adaugata) Ca reusesc sau nu asta este alta poveste. Sursa acestui articol este   aici 


Document title
 
2.UTILIZAREA MECANICA A PLANTELOR
 
intamplarea a vrut ca Pierre Paul Sauvin, un specialist in electronica din West Petterson, statul New Jersey, sa auda la radio un interviu luat lui Backster de Long John Nebel, asa ca iata-l devenit a doua persoana pornita pe calea explorarii misterelor comunicarii la plante.
Sauvin era interesat de mult timp de problema perceptiei senzoriale si de fenomenele de hipnoza de la distanta si poseda totodata serioase cunostinte tehnice, ca inginer la ale carui servicii de inalta competenta recurgeau mai multe intreprinderi importante, in primul rand Aerospace si International Telephone and Telegraph.
Cand Long John Nebel, un sceptic incorigibil, incerca sa-l incolteasca pe Backster insistand ca acesta sa numeasca macar cateva aplicatii practice ale descoperirii sale privitoare la perceptia primara la plante, acesta sugera in primul rand o utilizare in domeniul militar: soldatii aflati intr-un teritoriu ostil, in jungla de exemplu, ar putea evita ambuscadele slujindu-se de vegetatia din jurul lor, conectata la aparate speciale si folosita astfel drept „semnal de alarma". Dupa care Backster adauga: „Dar daca doriti cu adevarat sa starniti interesul unui psiholog, v-ati putea servi de o planta ca sa actionati un mic tren electric, determinandu-l sa faca manevre in functie de emotiile umane". Aceasta explicatie, desi dezolant de nepractica, ar fi putut totusi sa capete, in jargonul de electronist al lui Sauvin, numele de „sistem de raspuns la un semnal de alarma". si tocmai acesta a fost faptul care l-a hotarat sa intreprinda propriile lui experiente intr-un domeniu care pana atunci nu-l interesase deloc.
Vorbind mai tarziu despre inventiile sale, Sauvin avea sa sustina in mai multe randuri ca cele mai multe idei i-au venit printr-o intuitie fulgeratoare, ca si cum el insusi n-ar fi jucat decat rolul unui simplu medium. Astfel el declara ca in multe cazuri a obtinut datele necesare unei inventii fara sa inteleaga cu adevarat principiul pe care se baza aceasta sau modul in care ea se integra intr-un ansamblu, ci recurgand la „sfere extraterestre" in vederea obtinerii de date suplimentare. Folosind generatoare de inalta tensiune, Sauvin si-a putut supune corpul unor descarcari de 27 000 de volti fara sa i se intample nimic si a reusit sa actioneze de la distanta un bec umplut cu heliu care i-a servit drept receptor electronic pentru mesaje spiritiste, inelele intunecate ale acestuia curgand intr-o directie sau in alta, in functie de raspunsurile care trebuiau date la intrebarile puse. Sauvin a mai reusit si punerea la punct a unui sistem absolut sigur, in stare sa hipnotizeze pana si persoanele cele mai refractare la hipnoza, constand intr-o platforma instabila instalata intr-o incapere intunecoasa strabatuta de un fascicol de lumini in culorile curcubeului, ale caror miscari de du-te-vino produc rapid si sigur adormirea subiectului.
Spirit dinamic si intreprinzator, Sauvin reusi in scurt timp sa puna in practica cele auzite la radio, instaland un mic trenulet electric si reusind sa-i schimbe sensul de deplasare pe sine in functie de gandurile si de emotiile pe care i le transmitea prin conectare la o planta. Peste scurt timp era in masura nu numai sa repete cu succes aceasta experienta in fata publicului de la Madison din New Jersey, ci chiar sa faca trenuletul sa mearga, sa se opreasca si s-o ia inapoi sub reflectoarele puternice ale televiziunii. Circuland, trenuletul declansa la un moment dat un comutator, ceea ce avea drept consecinta faptul ca-i provoca lui Sauvin un puternic soc electric. Ceva mai incolo, pe sina, se afla un alt comutator, bransat la un galvanometru, care era la randul lui conectat la un filodendron obisnuit. inregistrand reactia emotionala a lui Sauvin sub socul electric, planta imprima acului trasor o tresarire puternica, actionand totodata si comutatorul si inversand in felul acesta sensul de deplasare a trenuletului. Dupa mai multe experiente repetate, lui Sauvin ii era suficient sa-si aminteasca senzatiile provocate de soc si sa insiste asupra acestora pentru ca planta sa actioneze comutatorul.
Sauvin era de mult timp preocupat de parapsihologie, simtindu-se fascinat de ramificatiile psihologice pe care le implica faptul ca o planta e capabila sa raspunda emotiilor si gandurilor omului, dar cu toate acestea ambitia lui era sa puna la punct un dispozitiv vegetal sigur, care sa poata fi folosit de orice om fara contacte prealabile care sa-i asigure o comunicare sufleteasca cu planta. Sauvin era ferm convins ca plantele, „constiente" sau nu, dispun de un camp electric similar celui degajat de om si ca interactiunea intre aceste doua campuri putea fi folosita. Era vorba de punerea la punct a unor instrumente suficient de sensibile pentru a putea valorifica acest fenomen in mod sigur si cu randament maxim. Parcurgand publicatiile de specialitate care soseau fara incetare pe masa lui de lucru, in calitatea lui de redactor tehnic al agentiei I.T.T., Sauvin fu frapat de o serie de articole aparute in Popular Electronics, semnate L. George Lawrence, in legatura cu circuitele electronice neobisnuite si cu armele exotice. Autorul, impresionat de ideea rusilor de a folosi pisici special dresate pentru dirijarea spre tinta a rachetelor aer-aer, se gandea daca n-ar fi fost posibila educarea plantelor in asa fel incat acestea sa reactioneze in prezenta unor anumite obiecte sau imagini selectionate, bineinteles in scopuri de aceeasi natura. Dupa eforturi indelungate, Sauvin a reusit sa puna la punct un aparat cu care sa poata aprecia cele mai mici variatii de curent posibile la vegetale. Sensibilitatea acestuia era de o suta de ori mai ridicata decat a galvanometrului lui Backster, iar parazitii erau considerabil redusi.
in stadiul acesta al cercetarilor, Sauvin ajunsese sa nu mai masoare amplitudinea voltajului, ci numai marjele minime care separa doi curenti paraleli. Confectiona un instrument mai mult sau mai putin comparabil cu aparatul folosit de obicei pentru scaderea intensitatii luminii, folosind insa pe post de comutator o planta. Variatiile de rezistenta care apareau la nivelul frunzelor intensificau sau scadeau lumina, in functie de reactiile plantei la stimulii exteriori.
indata ce si-a pus la punct instrumentul, Sauvin conecta la el plantele si le lasa astfel zi si noapte. Urmarind sa inregistreze cele mai mici variatii de curent, bransa de asemenea la plante un osciloscop, avand un ecran electronic de dimensiuni mari, cuprinzand un 8 luminos ale carui bucle isi schimbau forma in functie de intensitatea curentului provenit de la plante, astfel incat volutele schitate de el semanau cu bataile din aripi ale unui fluture.
Un sunet nuantat era produs simultan de un curent care traversa un amplificator acustic ce ii permitea lui Sauvin sa perceapa cele mai mici oscilatii si sa urmareasca astfel in cele mai bune conditii reactiile plantelor sale. O serie de aparate de inregistrat imprima in permanenta pe banda aceste modulatii, in timp ce aceeasi operatiune era efectuata, in fiecare secunda, de un bip monoton provenind de la un orologiu vorbitor universal. inarmat cu un cronometru, Sauvin era acum in masura sa urmareasca efectul pe care il producea asupra plantelor sale din orice punct in care s-ar fi aflat.
Unele din bizarele instrumente electronice concepute de Sauvin isi gasira o intrebuintare in industrie, cum s-a intamplat mai ales cu complexul aparat telefonic cu memorie si cu inregistrare automata a raspunsurilor, care s-a raspandit foarte repede in lumea intreaga. Sauvin, care de ani de zile colabora, sub diferite pseudonime, la mai multe publicatii specializate, se dovedise totusi un om prudent si avusese grija sa-si mentina in permanenta si un loc de munca stabil. Pusese la punct un sistem extrem de ingenios care-i permitea sa discute la telefon cu redactorii tehnici chiar si atunci cand se gasea la serviciu. Cu ajutorul unui mic emitator radio pe care si-l fixa la picior si cu o serie de benzi inregistrate lasate acasa, putea sa comunice cu acestia prin intermediul telefonului de la domiciliul sau, primind mesaje, raspunzand la intrebari, si toate acestea in timp ce se gasea instalat la biroul sau de lucru. Un simplu gest, cum ar fi trecerea unghiei peste dintii unui pieptene, in apropierea telefonului, ii ingaduia sa-si identifice fara greseala interlocutorul, pe baza modulatiilor undelor sonore emise. Pentru a pastra secretul asupra conversatiilor pe care le avea in timp ce altii il credeau ocupat cu altceva, luase obiceiul sa maraie mereu printre dinti cate un cantecel in timp ce se afla la birou.
Acest echipament tehnic realizat de Heath Robinson ii servi admirabil lui Sauvin in comunicarea de la distanta cu plantele sale. Putea forma la telefon numarul lui de acasa si sa discute astfel cu ele in mod direct, prin intermediul unui amplificator audiometric, si acest fapt ii dadea posibilitatea sa verifice luminozitatea si temperatura din locuinta lui si materialul de inregistrare lasat acolo. Spera sa poata perfectiona sistemul de declansare a comutatorului, facandu-l mult mai sensibil, asa ca avea nevoie de un dispozitiv care sa permita plantelor sa aprinda singure lumina, iar aceasta, la randul ei, facea instantaneu sa avanseze intr-un vas de sticla o cultura de microorganisme, ceea ce actiona astfel un al doilea comutator.
in timp ce-si manipula plantele spre a le conecta la electrozi Sauvin incepu sa se gandeasca la posibilitatea obtinerii unor rezultate mai bune daca s-ar afla cu plantele sale in relatii mai stranse. Deja lucra intrand intr-o stare de transa moderata, formand astfel cadrul necesar pentru ca planta sa se simta mai bine, o atingea dragastos si ii spala frunzele pana cand incepea sa simta o interpenetratie si o interactiune intre propriile lui emanatii energetice si cele ale plantei. Ca si Backster, observa si el ca plantele reactionau cu mai mare promptitudine la moartea unor celule vii din apropierea lor si in special in cazul unor celule umane.
in cursul diverselor sale experiente, descoperi de asemenea ca cel mai simplu semnal extrasenzorial caruia plantele ii puteau raspunde printr-o reactie suficient de vioaie era un usor soc electric pe care si-l administra el insusi. Reusea acest lucru facand sa pivoteze scaunul din biroul lui si descarcand energia statica astfel acumulata prin simpla atingere cu degetul a mesei metalice. La kilometri distanta, plantele reactionau fara gres printr-o tresarire instantanee. Ca si in cazul experientei cu trenuletul, Sauvin descoperi mai apoi ca era suficient sa-si aminteasca si sa retraiasca clipa unui asemenea neinsemnat soc electric pentru ca plantele sa tresara, chiar daca el se afla in aceste momente in casa lui de vacanta situata la aproximativ o suta de kilometri.
Una din dificultatile de care se izbea Sauvin de fiecare data cand lipsea de acasa mai multe zile era aceea de a pastra pentru plantele lui aceeasi lungime de unda cu a propriului sau sistem, fara ca aceasta sa fie influentata de mediul apropiat lor. Avea prin urmare nevoie sa puna la punct un sistem mai eficace decat acela folosit in telecomunicatiile interurbane pentru a le atrage atentia. Avand in vedere agitatia care le cuprindea atunci cand el era atins in integritatea lui fizica sau cand campul lui energetic era amenintat, se gandi sa vada ce s-ar intampla in cazul indepartarii catorva celule ale corpului sau in prezenta plantelor. Concluzia fu revelatoare. Singura dificultate era acum obtinerea de celule capabile sa ramana in viata un interval de timp ceva mai indelungat. Cu sangele nu era nici o dificultate. Firele de par, dimpotriva, mor mult mai greu. Asa ca cea mai convenabila materie era sperma, intrucat, dupa propria formulare a lui Sauvin, obtinerea ei este mult mai usoara decat a sangelui si deloc dureroasa.
Aceste experiente repetate il facura de la un timp pe Sauvin sa se intrebe daca plantele n-ar fi sensibile si la bucurii si la senzatii de placere, nu numai la dureri si la socuri electrice, mai ales ca se cam plictisise sa-si tot administreze asa ceva. Ajunse in curand la concluzia ca plantele reactionau efectiv la bucuriile si la placerile lui, insa undele telemagnetice in asemenea situatii nu mai erau suficient de puternice pentru a declansa un comutator. Fara sa se dea batut, se lansa intr-o experienta si mai indrazneata. Aflat in vacanta cu o tanara simpatica la casa de vacanta de la circa o suta de kilometri departare, fu in masura sa se convinga ca plantele ramase acasa se manifestau prin vibbratii puternice, retransmise prin audio-oscilator, la senzatiile lui de placere aparatele inregistrand varfuri ascutite in momentele de orgasm. Toate acestea erau lucruri foarte interesante si ar fi putut fi valorificate in modul cel mai sigur, umplandu-l pe Sauvin de bani. Ar fi putut lansa o adevarata bomba, de exemplu, oferindu-le sotiilor geloase mijloacele cele mai sigure de a-si tine sub observatie sotii berbanti cu ajutorul unei simple begonii nebagate in seama, numai ca Sauvin era mai putin preocupat de asemenea aspecte cat de ambitia lui de a pune la punct un sistem simplu si fara gres de actionare a unui comutator prin intermediul unei plante. Nu putea ignora eventualitatea de a-si vedea planta reactionand la aparitia cine stie carui stimul neasteptat, bunaoara aparitia brusca a unei pisici sau moartea unei gaze insfacate in dreptul ferestrei de o pasarica infometata. Hotari atunci sa conecteze la acelasi circuit electric trei plante asezate in trei incaperi diferite, deci in medii supuse unor stimuli diferiti, instaland si un dispozitiv care sa nu permita inchiderea circuitului decat in cazul cand toate cele trei plante reactionau sincronic. Spera ca stimulii diferiti care aveau sa actioneze fara indoiala asupra plantelor sa nu se manifeste tot sincronic, cu exceptia celor care ar fi emanat de la el, indiferent de locul unde s-ar fi aflat. Numai ca nici acest procedeu nu se dovedi infailibil, existand posibilitatea ca una sau alta din plante sa reactioneze la stimulii oferiti de el cu mai putina fermitate decat celelalte doua, astfel incat circuitul sa nu se inchida. Totusi, un pas important fusese facut, macar prin aceea ca acum era prea putin probabil ca un stimul neprevazut sa afecteze exact in aceeasi clipa toate cele trei plante.
Ajuns in stadiul acesta, Sauvin considera ca sosise timpul sa publice rezultatele cercetarilor sale, care constituiau o confirmare a descoperirilor lui Backster si urmau sa faca cunoscuta propria lui contributie la progresul unei stiinte care parea sa cuprinda tot atatea posibilitati pentru omenire cat utilizarea de catre Marconi a undelor hertziene. Primele demersuri se soldara insa cu un esec total, intrucat presa de larga raspandire sau publicatii pretentioase ca Science sau Scientific America nu se aratara deloc interesate de oferta lui. Se hotari atunci sa se adreseze unor publicatii gen magazin, specializate in geniu civil sau militar, carora le fusese ani in sir colaborator statornic. Ca sa trezeasca interesul redactorului unei reviste automobilistice, fu nevoit sa recurga la o trasnaie: ii prezenta acestuia un mic dispozitiv cu ajutorul caruia un automobil putea fi pus in miscare de la distanta, prin inregistrarea de catre o planta a undelor gandurilor proprietarului .Operatiunea in sine nu era dificila, exista insa impedimentul ca nu dispunea de un aparat care sa actioneze asupra cheii de contact exact cu forta ceruta, sa reia operatiunea in caz de esec al primei incercari si sa inceteze actionarea indata dupa reusita. Acest mic moft ar fi putut interesa pe cei care s-ar fi gandit ce bine e sa-si poata incalzi motorul intr-o dimineata geroasa fara sa se urneasca din casa si luandu-si tacticos micul dejun, iesind numai cand masina era gata de plecare la drum. Numai ca planul prezenta un inconvenient dintre cele mai serioase: plantele nu erau deloc indispensabile pentru asa ceva, intrucat operatiunea putea fi realizata usor prin telecomanda.
Atunci, vrand cu orice pret ca dragile lui plante sa poata face totusi ceva pentru automobilisti si pentru proprietarii de vile, Sauvin se gandi sa puna la punct o alta inventie. Era vorba acum de a oferi proprietarului unei masini posibilitatea ca, intorcandu-se acasa intr-o seara rece si cu zapada, sa ceara iubitului sau filodendron sa-i deschida usa garajului. Cum planta nu raspundea decat la solicitarile stapanului ei, nelasandu-se niciodata pacalita de impostori, sistemul promitea sa constituie un sistem antifurt perfect, in fata caruia si cei mai talentati spargatori sa ramana neputinciosi.
Vrand sa atraga atentia lumii stiintifice de calitate si sa faca in acelasi timp si rost de fonduri pentru a-si instala un laborator cu toate cele necesare, Sauvin se gandi sa demonstreze ca un avion poate fi pilotat prin gandire cu ajutorul plantelor care sa fie conectate la instrumente de precizie. El insusi posesor al unui brevet de pilot, Sauvin se ocupase ani de zile, pentru propria lui desfatare, cu avioane in miniatura, din care cele mai mari nu depaseau anvergura de un metru si optzeci de centimetri. Viraje pe aripi, loopinguri, accelerari, incetiniri si chiar aterizari absolut reusite, toate acestea erau comandate de la sol. Aducand unele modificari neesentiale instrumentelor sale de transmisie, Sauvin reusi sa faca sa decoleze un avion miniatural, imprimandu-i toate figurile posibile in aer si aducandu-l apoi la aterizare, slujindu-se de data aceasta de o planta ca sa-i transmita gandurile.
Acestea l-au condus la ideea ca sensibilitatea plantelor ar putea fi folosita si la prevenirea actelor de piraterie aeriana, prin depistarea eventualilor pirati inca de la sol, inainte ca acestia sa reuseasca sa se imbarce. A propus o „operatiune anti-pirat", in cadrul careia plante conectate la galvanometre, magneti giratorii si alte instrumente de precizie sa fie utilizate pentru inregistrarea violentelor reactii emotionale ale piratului in timp ce este supus controalelor de rutina ale politiei.
Armata americana se arata deja interesata in legatura cu mijloacele de masurare a reactiilor emotionale ale oamenilor cu ajutorul plantelor, fara sa fie nevoie de sensibilizarea prealabila a acestora fata de o persoana anumita. La Fort Belvior, in Virginia, s-au alocat fonduri speciale pentru experimente de aceasta natura. Marina americana urmareste de asemenea cu viu interes aceasta chestiune. Pklon Byrd, analist la Grupul de studii previzionale si analitice de la laboratorul de artilerie navala din White Oak, statul Maryland, a inceput sa refaca experientele lui Backster si a obtinut anumite succese. Asemenea lui, Byrd si-a dat seama ca era suficient sa se gandeasca sa faca rau frunzelor unei plante pentru ca acul poligrafului sa inceapa sa se miste. Experientele sale cuprind inregistrarea reactiilor unei plante la stimuli ca apa, radiatiile infrarosii si ultraviolete, stresul fizic.
Byrd considera ca efectul produs de o planta asupra galvanometrului se explica nu prin rezistenta electrica a frunzei, ci printr-o schimbare a biopotentialitatii celulelor, care se indreapta dinspre membrana exterioara spre cea interioara, asa cum a constatat si cercetatorul suedez doctor L. Karlson, care a demonstrat ca o grupare de celule isi poate schimba polaritatea, chiar daca sursa de energie care provoaca aceasta polarizare este necunoscuta. Byrd considera ca ceea ce percepe aparatura electrica este de fapt schimbarea de potential si se datoreaza mecanismului constiintei.
Cercetarile lui Byrd confirma cele observate de Backster in legatura cu constientizarea si cu apatia pe care le vadesc plantele in legatura cu alte organisme stimulate in prezenta lor. Asemeni lui Backster, a ajuns si el la concluzia ca plantele au tendinta de a „lesina" sub efectul unui stres sufocant, incetand dintr-o data sa reactioneze pana si la stimulii cei mai obisnuiti, cum ar fi lumina si caldura. Dupa Backster si Sauvin, Byrd a fost si el in masura sa demonstreze in fata camerelor de televiziune ca o planta poate sa reactioneze la stimulii cei mai neasteptati, inclusiv la intentia de a o arde. Tot in fata camerelor, Byrd a demonstrat ca o planta reactioneaza cu circa o secunda intarziere cand cineva agita langa ea o cutie de chibrituri in care e inchis un paianjen, emotia prelungindu-se dupa aceea cu aproape un minut. Aceeasi reactie a manifestat-o o planta atunci cand Byrd a rupt o frunza a altei plante, aflata in imediata ei apropiere.
Lui Byrd i se pusese la dispozitie un detector de minciuni mult mai perfectionat, cunoscut sub numele de evaluator al stresului psihologic. Acest aparat a fost conceput pe baza teoriei ca vocea omeneasca opereaza in mod normal asupra modulatiilor de frecventa audibile si inaudibile si ca acestea din urma dispar atunci cand vorbitorul se afla intr-o stare de tensiune. Desi aceasta schimbare nu poate fi perceputa cu urechea libera, inventatorul acestui aparat sustine ca poate inregistra pe un grafic orice fluctuatii ale vocii. Prin urmare, Byrd s-a straduit sa adopte acest aparat perfectionat la munca lui de cercetare asupra plantelor. in Japonia, un barbat cu voce blanda, doctor in filozofie si excelent electronist, locuind in Kamakura, incantatoare aglomeratie urbana inconjurata de gradini si situata nu departe de Yokohama, a reusit sa transforme un detector de minciuni intr-un aparat care l-a condus spre cele mai fantastice rezultate atinse vreodata de cercetatorii lumii plantelor. Doctor Ken Hashimoto statornic colaborator al politiei japoneze pentru detectarea minciunilor auzind de experientele lui Backster hotari sa lege la un poligraf obisnuit un cactus, proprietatea familiei sale, cu ajutorul unui ac de acupunctura.
Demersul sau era mult mai revolutionar decat cele ale lui Backster, Sauvin sau Byrd. Hashimoto spera sa poata lega o conversatie in toata regula cu o planta si pentru asta isi punea mari sperante in modificarile pe care el insusi le operase la sistemul de detectare a minciunilor folosit in Japonia. Straduindu-se sa simplifice interogatoriile luate la politie si sa le faca in acelasi timp mai putin costisitoare, doctorul Hashimoto pusese la punct un sistem asemanator oarecum cu cel al lui Dektor, care nu avea nevoie decat de casete noi la fiecare interogatoriu, pentru o inregistrare perfecta a reactiilor suspectului. Transpunand prin metode electronice modulatiile vocii acestuia, Hashimoto a ajuns sa obtina pe hartie un traseu suficient de graitor si de lipsit de coeficiente de eroare pentru a fi acceptat ca proba de tribunalele japoneze.
Ajuns in stadiul acesta, el intrevazu o alta posibilitate: sa inverseze sistemul, in speranta ca astfel va putea reusi sa transforme traseul de pe grafic in sunete modulate, dand astfel plantei o voce. Primele experiente le-a facut cu un cactus asemanator cu cactusul columnar gigantic din California si din desertul Arizona, dar de proportii mult mai mici, si se soldara toate cu esecuri totale. Fara sa dea vina pe eventuale erori din comunicarile lui Backster, Hashimoto incerca sa caute cauza nereusitei in propriul lui mod de a actiona. Era foarte posibil ca vina sa-i apartina lui, in pofida faptului ca este considerat printre cercetatorii japonezi cei mai proeminenti in materie de cercetare psihologica.
Surpriza a venit din partea sotiei sale, reputata pentru cunostintele ei in domeniul plantelor, pe care le adora. Cum doamna Hashimoto asigura intruna cactusul de sentimentele ei afectuoase, reactia acestuia fu rapida si uluitoare. Transformat si amplificat de echipamentul electronic al doctorului Hashimoto, sunetul produs de cactus aducea cu bazaitul ascutit al cablurilor de inalta tensiune, asa cum se aude de la distanta, parand adesea un cantec cu ritm si tonalitate variate si placute, ba chiar, cel putin in unele momente, aproape voioase si pline de caldura.
John Francis Dougherty, un tanar american din Marina del Rey, statul California, care a asistat la una din aceste conversatii, povesteste ca ascultand-o pe doamna Hashimoto cum vorbea plantei cu cuvinte bland modulate in limba japoneza, ii venea a crede ca acesta ii raspunde fel de afectuos, cu modulatii asemanatoare, pe limba ei, bineinteles. Dougherty mai povesteste ca sotii Hashimoto au reusit sa stabileasca o legatura atat de stransa cu acest cactus, incat au putut sa-l invete sa numere si chiar sa faca adunari pana la douazeci. Cand i se cerea, de exemplu, sa spuna cat fac doi si cu doi, planta raspundea prin sunete care, transcrise de ac pe grafic, reprezentau patru puncte, insa legate intre ele.
Hashimoto, care este posesor al titlului de doctor la Universitatea din Tokyo si indeplineste functia de sef al centrului de cercetari electronice Hashimoto si pe aceea de director al serviciului de cercetari de la Industriile Electronice Fuji, compania care a realizat, printre altele, imensele panouri luminoase care scalda noaptea in luminile lor intregul Tokyo, Hashimoto, deci, a demonstrat dupa aceea talentele de socotitor ale cactusului sau si in fata publicului din mai multe localitati din Japonia, deplasandu-se special in acest scop.
Cand a fost intrebat care ar fi explicatia fenomenului ca un cactus e in stare sa vorbeasca si sa socoteasca, doctorul Hashimoto, care este de asemenea, lucru surprinzator, si unul din autorii de mare succes din Japonia - lucrarea sa Introducere in perceptia extrasenzoriala a atins saizeci de tiraje, iar Misterele lumii quadridimensionale se afla la al optzecilea - a raspuns ca, in actualul stadiu de evolutie a teoriilor fizice, numeroase fenomene raman neelucidate si printre ele si cel al cactusului sau. Dupa opinia lui, dincolo de lumea tridimensionala in care ne miscam noi, ar exista o alta si lumea noastra nu ar fi decat umbra unei lumi quadridimensionale si imateriale in care nu mai opereaza legile fizicii cunoscute de noi. El este de asemenea de parere ca aceasta lume quadridimensionala controleaza lumea noastra materiala si tridimensionala prin ceea ce el numeste „concentrarea spiritului", adica ceea ce e cunoscut in general sub denumirea de psihochinesie sau suprematia spiritului asupra materiei.
inapoi la  cuprins sau  mai departe

 


        pot fi contactat prin E-mail            © 2009 ASCII-Lob            Home Popescu-Colibasi  

>