|
Sunt articole care ma ajuta sa exemplific ce sustin si ca sa fiu
sigur ca nu dispar din locatia originala apelind la performantul instrument "copy/paste" le fixez la mine pe site.
Pornind de la ele cu resursele mele limitate caut sa le adaug TVA.(fara "Taxa" mai mult "Valoare Adaugata") Ca reusesc sau nu asta este alta poveste. Sursa-rac.ro
Activitatea Consiliului se desfasoara conform Statutului.
Ultima forma a acestuia a fost aprobata in Adunarea Generala din 5 mai
2011. Statutul a fost modificat in urma identificarii necesitatii de a
ne desfasura activitatea in baza unui statut modern, conform cerintelor
actuale.
CAPITOLUL I - Dispozitii generale
Art. 1
- Consiliul Roman pentru
Publicitate este o organizatie profesionala, neguvernamentala, non
profit si independenta avand ca scop dezvoltarea in Romania a unei
activitati publicitare decente, oneste, corecte si legale.
Art. 2
- Asociatia urmeaza regimul juridic prevazut de OG nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii.
Art. 3
- Consiliul Roman pentru Publicitate este persoana juridica romana si
isi desfasoara activitatea in conformitate cu legislatia din Romania. Art. 4
- Consiliul Roman pentru Publicitate poate coopera, se poate asocia sau
afilia cu alte organizatii avand scopuri similare, legal infiintate in
Romania sau in stainatate.
CAPITOLUL II - Denumirea, sediul si durata
Art. 5 - Denumirea asociatiei este „Consiliul Roman pentru Publicitate".
Art. 6
- Sediul asociatiei este in Bucuresti, Sector 1, Str. Buzesti nr. 61,
Ap. 55. Sediul va putea fi schimbat in orice alta localitate din
Romania, in baza Hotararii Adunarii Generale, adoptata in conformitate
cu cerintele legislatiei din Romania. Adunarea Generala poate delega
Consiliului Director aceasta prerogativa. Art. 7 - Consiliul Roman pentru Publicitate se constituie pe o perioada de timp nelimitata. Art. 8 - Consiliul Roman pentru Publicitate functioneaza in baza prezentului Statut.
CAPITOLUL III - Obiectul de activitate
Art. 9 - Consiliul Roman pentru
Publicitate urmareste dezvoltarea activitatii publicitare in Romania,
crearea si dezvoltarea - in cadrul oferit de legislatia in domeniu - a
unui sistem etic de autocontrol in domeniul publicitatii, in spiritul
concurentei loiale, care sa asigure protectia consumatorilor si
interesul public general impotriva consecintelor negative ale
publicitatii. Art. 10 - Pentru realizarea scopului sau Consiliul Roman pentru Publicitate desfasoara urmatoarele activitati: (a) elaboreaza, promoveaza si imbunatateste normele de publicitate si practicile din acest domeniu; (b) defineste si codifica regulile si principiile privind publicitatea in Romania, elaborand Codul de Practica in Publicitate; (c)
investigheaza si solutioneaza sesizarile legate de potentialele
incalcari ale Codului de Practica in Publicitate; impune respectarea de
catre membrii sai a reglementarilor privind publicitatea in conformitate
cu legile in vigoare si Codul de Practica in Publicitate; (d) efectueaza, la cerere, evaluari preliminare asupra campaniilor publicitare; (e)
reprezinta pe plan national si international interesele privitoare la
autoreglementarea non guvernamentala in domeniul publicitatii; (f) orice alte activitati nementionate mai sus, in indeplinirea scopului asociatiei. Art. 11
- Obiectivele se realizeaza prin decizii, prin schimburi de experienta,
prin publicarea de studii si articole in reviste de specialitate din
tara si din strainatate sau prin orice alte mijloace stabilite de
Consiliul Roman pentru Publicitate.
CAPITOLUL IV - Membrii Consiliului Roman pentru Publicitate. Drepturi si obligatii
Art. 12 - Membru al Consiliului
Roman pentru Publicitate poate fi orice persoana a carei activitate
include producerea, utilizarea sau difuzarea de publicitate pe
teritoriul Romaniei. Persoanele care au participat la Adunarea Generala
de Constituire sunt membri fondatori. Art. 13 - Membrii Consiliului Roman pentru Publicitate pot fi: membri deplini si membri onorifici. Art. 14 - Membrii deplini ai Consiliului Roman pentru Publicitate sunt: (a) membrii a caror activitate implica producerea de publicitate (Agentii Membre); (b) membrii a caror activitate implica utilizarea de publicitate (Anuntatori Membrii); (c) membrii a caror activitate implica difuzarea de publicitate (Membrii Media); (d) asociatiile profesionale care isi desfasoara activitatea in cadrul industriei publicitare sau in domenii legate de aceasta.
Art. 15
- Asociatiile profesionale si grupurile reprezentative care si
desfasoara activitatea in cadrul industriei publicitare sau in domenii
legate de aceasta cat si persoanele fizice care lucreaza in aceste
domenii si care sustin obiectivele asociatiei pot fi alese membri de
onoare ai Consiliului Roman pentru Publicitate ca recunoastere a muncii
lor.
Art. 16 - Membrii de Onoare
pot participa la sedintele Adunarii Generale si pot avea rol consultativ
in organele asociatiei dar nu au drept de vot in cadrul Adunarii
Generale. Membrii de Onoare sunt exceptati de la obligatia de plata a
contributiilor anuale. Art. 17 -
Solicitarea in vederea inscrierii in Consiliul Roman pentru Publicitate
se face catre Consiliul Director. Cererea trebuie sa fie in forma scrisa
si sa fie sustinuta de cel putin un Membru al Consiliului Roman pentru
Publicitate. Art. 18 - Cererile
pentru solicitarea calitatii de membru sunt transmise de catre
Secretariatul Consiliului Roman pentru Publicitate tuturor membrilor
asociatiei. Daca in termen de treizeci de zile calendaristice de la
transmiterea acestora niciun membru al Consiliului Roman pentru
Publicitate nu se manifesta impotriva cererii de aderare a unui
solicitant, Secretariatul va supune cererea Consiliului Director, in
vederea validarii cererii de aderare.
Art. 19
- Consiliul Director va adopta, in proxima sedinta de dupa consultarea
membrilor, o hotarare de acordare a calitatii de membru al Consiliului
Roman pentru Publicitate solicitantului. Art. 20
- Dobandirea calitatii de membru este conditionata suspensiv de
achitarea de catre noul membru a contributiei anuale precum si de
acceptarea de catre acesta, in scris, sub semnatura reprezentantului
desemnat, a prevederilor Statutului si Codului de Practica in
Publicitate.
Art. 21 - Daca in
termen de treizeci de zile calendaristice de la transmiterea unei cereri
de aderare catre toti membrii Asociatiei, un membru RAC se pronunta
impotriva admiterii unui solicitant, cererea acestuia pentru dobandirea
calitatii de membru va fi supusa dezbaterii si aprobarii Adunarii
Generale.
Art. 22 - In conditiile Art. 21,
Adunarea Generala poate accepta sau respinge obtinerea calitatii de
membru in Consiliul Roman pentru Publicitate, prin vot. Adunarea
Generala poate respinge o cerere de aderare fara a fi necesara motivarea
hotararii sale. Cel caruia i s-a respins cererea nu va mai putea adresa
o noua cerere decat dupa trecerea unui an de la respingerea primei
cereri.
Art. 23 - Retragerea
unui membru din Consiliul Roman pentru Publicitate se poate face cu un
preaviz de o luna adresat Consiliului Director. Preavizul va fi transmis
in scris, cu confirmare de primire.
Art. 24 - Membrul care se retrage din Consiliul
Roman pentru Publicitate are obligatia de a plati catre acesta
contributia la zi pana la data la care are loc retragerea. Art. 25 - Adunarea Generala poate exclude membrii asociatiei in cazurile cand acestia: a) intra in procedura de faliment;
b) intarzie cu mai mult de 3 luni achitarea cotizatiei sale anuale; c) intreprind in mod repetat actiuni ce sunt in contradictie cu scopul si activitatea Consiliului Roman pentru Publicitate; d)
nu se conformeaza in mod repetat deciziilor Consiliului Director sau
ale Adunarii Generale a Consiliului Roman pentru Publicitate; e) activitatea acestora nu mai corespunde cu obiectul asociatiei.
Art. 26 - Membrii Consiliului Roman pentru Publicitate au urmatoarele drepturi: a) de a participa la Adunarile Generale; b) de a vota in Adunarile Generale (numai membrii deplini); fiecare membru deplin are dreptul la un vot; c) de a alege si a fi alesi (prin reprezentatii sai) in organele de conducere ale Consiliului Roman pentru Publicitate; d) de a avea acces la toate informatiile si datele primite sau detinute de Consiliul Roman pentru Publicitate; e)
de a controla activitatea Consiliului Roman pentru Publicitate, de a
analiza rapoartele privind activitatea si administrarea patrimoniului; f)
membrii care se retrag sau care au fost exclusi din Consiliul Roman
pentru Publicitate nu au nici un drept cu privire la patrimoniul
asociatiei. Art. 27 - Membrii Consiliului Roman pentru Publicitate au urmatoarele obligatii: a) de a respecta prevederile Statutului si ale Codului de Practica in Publicitate; b) de a actiona pentru indeplinirea obiectivelor Consiliului Roman pentru Publicitate; c)
de a respecta si a duce la indeplinire deciziile luate in conformitate
cu Codul de Practica in Publicitate si prezentul Statut; d) de a plati in termen cotizatiile, astfel cum au fost stabilite de Consiliul Director; e)
de a pune la dispozitia Consiliului Roman pentru Publicitate toate
datele si informatiile necesare, in masura in care aceasta nu afecteaza
interesele de afaceri ale membrilor respectivi.
CAPITOLUL V - Structura si organizatie
Art. 28 - Organele de conducere ale asociatiei sunt Adunarea Generala a membrilor asociatiei, Consiliul Director si Cenzorul. ADUNAREA GENERALA A MEMBRILOR ASOCIATIEI Art. 29
- Adunarea Generala este organismul suprem al asociatiei si este
constituita din toti membrii sai deplini. Fiecare membru este
reprezentat, la sedintele Adunarii Generale, de reprezentantul sau legal
sau de alta persoana imputernicita de reprezentantul legal al
respectivului membru. Art. 30 -
Adunarea Generala este legal intrunita si poate lua decizii daca sunt
prezenti sau legal reprezentati cel putin 1/2 din membrii deplini.
Deciziile pot fi adoptate cu votul majoritatii membrilor prezenti sau
legal reprezentati. Art. 31 -
Adunarea Generala Ordinara a Consiliului Roman pentru Publicitate se
convoaca anual de catre Consiliul Director cu cel putin 30 de zile
calendaristice inainte de data stabilita.
Art. 32 - Convocarea se va face in scris (e-mail,
fax, scrisoare etc.) si va mentiona locul, data si ora la care va avea
loc sedinta, precum si ordinea de zi a acesteia. In lipsa cvorumului prevazut
de Statut in ziua la care a fost convocata sedinta se va proceda
la o a doua convocare a Adunarii Generale pentru o data care nu va
depasi 7 (sapte) zile calendaristice. A doua convocare va fi transmisa
in forma prevazuta de alineatul precedent. Art. 33
- Adunarea Generala Extraordinara se intruneste de cate ori este
necesar. Convocarea Adunarii Generale Extraordinare se va face, cu cel
putin 15 de zile calendaristice inainte de data stabilita, de catre
Consiliul Director, la initiativa sa, sau la propunerea in scris a cel
putin 1/3 din numarul membrilor deplini ai asociatiei. Art. 34
- In cazul in care pe ordinea de zi a Adunarii Generale figureaza
dizolvarea Consiliului Roman pentru Publicitate, modificarea statutului
sau retragerea calitatii de membru, Adunarea Generala este legal
intrunita si poate lua decizii numai daca sunt prezenti sau legal
reprezentati cel putin 2/3 din membrii deplin. Deciziile vor fi luate cu
acordul a minimum 2/3 din numarul total al membrilor deplini prezenti
sau reprezentati. Art. 35 - Toate
hotararile Adunarii Generale sunt obligatorii pentru membrii sai,
inclusiv pentru cei care nu au participat la sedinta sau care au votat
impotriva hotararii respective. Deciziile sunt adoptate prin vot
deschis, cu exceptia cazului in care cel putin 1/3 din numarul
membrilor deplini prezenti sau reprezentati cer adoptarea
deciziilor prin vot secret.
Art. 36 - Adunarea Generala ia decizii cu privire la urmatoarele probleme: a) politica si directiile de actiune pentru realizarea obiectivelor Consiliului Roman pentru Publicitate; b) alegerea membrilor Consiliului Director; c) stabilirea atributiilor si competentelor Consiliului Director; d) revocarea - individuala sau in bloc - a membrilor Consiliului Director; e) aprobarea bugetului anual de venituri si cheltuieli al Consiliului Roman pentru Publicitate; f)
stabilirea cuantumului cotizatiilor membrilor Consiliului Roman pentru
Publicitate pentru anul urmator pe baza propunerii Consiliului Director; g) aprobarea rapoartelor anuale ale Cenzorului; h) aprobarea planului anual de activitate a Consiliului Roman pentru Publicitate; i) aprobarea raportului anual de activitate a Consiliului si a bilantului contabil; j) numirea Cenzorului si fixarea remuneratiei acestuia; k) primirea (in conditiile art. 21) si excluderea membrilor in/din asociatie in conformitate cu prevederile Statutului; l) dizolvarea si lichidarea Consiliului Roman pentru Publicitate; m) modificarea Actului Constitutiv si a Statutului precum si stabilirea destinatiei bunurilor ramase dupa lichidare; n) adoptarea si modificarea Codului de Practica in Publicitate; o) aprobarea cooperarii, asocierii sau afilierii cu alte organizatii cu scopuri similare; p) infiintarea de filiale. CONSILIUL DIRECTOR Art. 37
- Consiliul Director este organul executiv al Consiliului Roman pentru
Publicitate si asigura desfasurarea activitatii acestuia in perioada
dintre doua Adunari Generale. Actioneaza pentru aducerea la indeplinire a
obiectivelor Consiliului Roman pentru Publicitate si a hotararilor
Adunarii Generale. Art. 38 -
Membrii Consiliului Director sunt alesi de Adunarea Generala dintre
reprezentantii membrilor Asociatiei. Numarul membrilor Consiliului
Director este de 7 dintre care un presedinte, un vicepresedinte si un
trezorier. Art. 39 - Consiliul Director
poate lua decizii daca sunt prezenti majoritatea membrilor Deciziile se
adopta cu majoritatea simpla a membrilor prezenti. In caz de egalitate
votul presedintelui este decisiv. Art. 40
- Membrii Consiliului Director raspund solidar fata de Consiliul Roman
pentru Publicitate in ceea ce priveste gestionarea patrimoniului
asociatiei precum si modul de indeplinire a hotararilor Adunarii
Generale. Art. 41 - Consiliul Director are urmatoarele atributii: g) alege presedintele, vice-presedintele si trezorierul Consiliului Director; h) numeste personalul executiv al asociatiei si ii stabileste atributiile; i) aduce la indeplinire deciziile Adunarii Generale; j)
adopta masurile necesare realizarii obiectivelor Consiliului Roman
pentru Publicitate in masura in care aceste masuri nu sunt de competenta
Adunarii Generale; k) convoaca sedintele ordinare si extraordinare ale Adunarii Generale; l)
intocmeste proiectul de program anual de activitate, bugetul anual de
venituri si cheltuieli pe care le supune aprobarii Adunarii Generale; m)
prezinta Adunarii Generale raportul de activitate pe perioada
anterioara, executarea bugetului de venituri si cheltuieli, bilantul
contabil; n) propune Adunarii Generale admiterea si excluderea de membri; o) aproba donatiile facute Consiliului Roman pentru Publicitate; p) stabileste salariul si atributiile personalului angajat; q) angajeaza si concediaza personalul angajat; r) incheie acte juridice in numele si pe seama asociatiei; s) orice alte atributii delegate de catre Adunarea Generala. Art. 42
- Membrii Consiliului Director sunt alesi pentru un mandat de patru
ani, cu posibilitatea de a fi realesi. In cazul in care un post devine
vacant acesta va fi ocupat prin alegerea unui nou membru, pana la
expirarea mandatului in curs. Art. 43
- Consiliul Director se intruneste ori de cate ori este nevoie dar cel
putin o data la 4 luni la sediul Consiliului Roman pentru Publicitate. Art. 44
- Consiliul Director poate infiinta comitete pentru rezolvarea unor
probleme de specialitate si numeste membrii si presedintii acestora.
Calitatea de membru al unui astfel de comitet nu este conditionata de
calitatea de membru al asociatiei. Art. 45
- Presedintele Consiliului Director. Presedintele Consiliului Director
asigura managementul asociatiei, in conformitate cu puterile acordate de
Adunarea Generala si/sau de Consiliul Director. Presedintele va actiona
strict in limitele puterilor conferite, fiind personal si pe deplin
raspunzator pentru orice act exercitat cu depasirea limitelor puterilor
conferite. Presedintele Consiliului Director reprezinta si poate angaja
asociatia in relatiile cu tertii, in limitele conferite de Hotararile
Adunarii Generale, adoptate in acest sens. Art. 46
- Vice-presedintele Consiliului Director. Vicepresedintele exercita
toate atributiile presedintelui Consiliului Director, avand toate
drepturile si obligatiile acestuia, in perioada in care presedintele
lipseste sau este indisponibil. Art. 47
- Trezorierul asigura functionarea, din punct de vedere financiar, in
bune conditii a asociatiei prin urmarirea colectarii si administrarii
fondurilor asociatiei precum si a constituirii si administrarii
patrimoniului acesteia. Are drept de semnatura in banca. Art. 48
- Personalul Executiv. Personalul executiv – Directorul si Secretarul
Executiv au calitatea de angajati si asigura conducerea operativa a
asociatiei. Atributiile Directorului si Secretarului Executiv vor fi
precizate in anexa la contractul individual de munca (fisa postului). Art. 49
- Adunarea Generala va numi un cenzor, care trebuie sa fie un contabil
autorizat, in conformitate cu prevederile legii. Cenzorul va intocmi
anual pentru Adunarea Generala un raport privind activitatile financiare
ale Asociatiei si va avea atributiile stabilite de O.G. nr. 26/2000.
CAPITOLUL VI - Veniturile Consiliului Roman pentru Publicitate
Art. 50 - Patrimoniul initial
al Consiliului Roman pentru Publicitate este de 1.000 lei. Patrimoniul
reprezinta contributia initiala, in cote egale a fiecarui membru
fondator. Art. 51 - Mijloacele financiare ale Consiliului Roman pentru Publicitate se pot constitui din urmatoarele surse: • contributii ale membrilor fondatori; • cotizatii anuale; • donatii; • sponsorizari; • venituri provenite din alte activitati desfasurate in conformitate cu prevederile legale. Art. 52
- Veniturile Consiliului Roman pentru Publicitate se folosesc pentru
finantarea activitatilor prevazute in Statut aprobate de Adunarea
Generala si acoperirea cheltuielilor legate de functionarea sa.
Inapoi la insemnarea sursa C.N.C.D. isi declina autoritatea
| |