Sunt articole care ma ajuta sa exemplific ce sustin si ca sa fiu
sigur ca nu dispar din locatia originala apelind la performantul instrument "copy/paste" le fixez la mine pe site.
Pornind de la ele cu resursele mele limitate caut sa le adaug TVA.(fara "Taxa" mai mult "Valoare Adaugata")Ca reusesc sau nu asta este alta poveste. Sursa
Mesajul- protest pe care un elev de clasa a XII-a, din Constanta, l-a postat pe Facebook a devenit viral. Andrei Eduard Burghelia critica aspru programa scolara si modul în care profesorii înteleg sa-i pregateasca pe elevi pentru „examenul maturitatii”. Radu Iliescu, profesor, îi raspunde tânarului printr-un text amplu în care încearca sa-i demonteze, punctual, fiecare acuzatie adusa sistemului de învatamânt prin protestul lui de pe reteaua de socializare.
Iata protestul elevului, care sustine ca scoala i-a spalat creierul, iar bucuria cunoasterii i-a fost înlocuita cu teroarea memorarii:
„Sunt unul dintre tinerii care vor sustine examenul de bacalaureat în anul 2016. Acel presupus ‘examen al maturitatii’ care nu face nimic altceva decât sa suprasolicite elevul, fortându-l sa memoreze munti de informatii inutile.
Daca în urma cu un an ma culcam la ora 2 pentru ca faceam voluntariat în diverse locuri, conduceam o afacere (Velocurier) si un ONG (Asociatia Elevilor din Constanta), acum învat cum sa evidentiez tema si viziunea despre lume a autorului într-o opera literara sau memorez formule complicate la matematica. E frustrant, plictisitor si nu ma ajuta sa ma dezvolt!
Atunci ma dezvoltam în mod real: munceam, cunosteam si lucram cu oamenii, rezolvam probleme, învatam din greseli, aveam responsabilitati si descopeream câte ceva nou în fiecare zi. Mai mult, asiguram un venit stabil pentru niste oameni cu copii. Pentru a învata, am fost nevoit sa renunt la activitatile care ma ajutau cu adevarat sa ma dezvolt. Acum simt cum sunt spalat pe creier de tot ce memorez pentru bacalaureat, acest examen care încununeaza un sistem neperformant. Am lasat scoala sa ma tâmpeasca…
”La scoala ma plictisesc teribil pentru ca scriu mult, nu sunt încurajat sa gandesc critic sau sa fiu creativ, lucrul în echipa este aproape inexistent, materia e stufoasa si lucrez dupa niste manuale vechi, fara grafice sau imagini reprezentative, iar limbajul este unul academic, nicidecum unul student-friendly, care sa te faca sa-ti doresti sa descoperi mai mult. Nu mai zic ca informatiile din manualele de antreprenoriat nu sunt actualizate si îti inhiba spiritul antreprenorial. Prefer sa citesc despre afaceri si sa iau initiativa decât sa memorez niste notiuni pe care oricum le voi uita dupa examen. Tinerii sunt foarte inteligenti, dar nu au fost învatati cum sa-si foloseasca inteligenta. Bucuria cunoasterii a fost înlocuita cu teroarea memorarii”, scrie elevul.
„În anul 1996 s-au nascut 231.000 copii. Scadem 47.000 si rezulta numarul copiilor care au reusit sa termine clasa a 9-a: 184.000 de copii. Abandon scolar de 20% în învatamântul obligatoriu. Noi vedem doar cifre, dar fiecare caz în parte este o catastrofa; Copiii nascuti în ’96 au dat bacalaureatul anul trecut. Dintre cei 231.000 de nou-nascuti, doar 144.000 (63%) au reusit sa se înscrie la bac; Doar 47% (!!!) din copiii nascuti în ’96 au trecut examenul de bacalaureat. 100.000 din 231.000.
O jumatate dintr-o generatie are sanse minime de integrare pe piata muncii pentru ca nu are diploma de bac, iar cealalta jumatate, desi are diploma de bac, nu este pregatita pentru piata muncii sau pentru viata reala. Poate am mai fi avut o mica sansa daca orele de consiliere si orientare profesionala nu s-ar fi facut doar pe hârtie. Nu stiu daca voi avea diploma de bacalaureat anul acesta. Nu stiu daca mai vreau sa memorez notiuni. Nu stiu daca mai vreau sa-mi pierd timpul la meditatii. Dar stiu ca voi munci zilnic pentru a deveni antreprenorul de succes care se va implica în îmbunatatirea calitatii educatiei din România”, mai scrie el pe pagina lui de Facebook.
Inapoi la insemnarea sursa Asortate-6
|