k155 Olteanul-sef de gara care a oprit de doua ori trenul NATO, la Pielesti 

    Sunt articole care ma ajuta sa exemplific ce sustin si ca sa fiu sigur ca nu dispar din locatia originala apelind la performantul instrument "copy/paste" le fixez la mine pe site.Pornind de la ele cu resursele mele limitate caut sa le adaug TVA.(fara "Taxa" mai mult "Valoare Adaugata")
Ca reusesc sau nu asta este alta poveste.  Sursa:adevarul.ro 

Fostul sef de gara din Pielesti a oprit trenul NATO în anul 1999

Florin Patrachioiu a devenit cunoscut în toata tara, dar si peste hotare dupa ce, în 1999, a stârnit un scandal de proportii la nivelul sefilor statului, oprind în gara Pielesti, atât la dus, cât si la întors, trenul NATO, pentru ca nu avea actele în regula. Garnitura era încarcata cu echipament militar. Dupa ani de la eveniment, spune ca, în ciuda scandalurilor, ar proceda la fel, stiind ca ce a facut a fost legal.

Florin Patrachioiu (64 de ani) povesteste ca, în anul 1999, mai exact în timpul razboiului din Iugoslavia, un tren NATO format din 20 de vagoane, toate încarcate cu armament militar, se îndrepta spre o unitate militara din Craiova. Garnitura a oprit în gara Pielesti, din judetul Dolj, iar în momentul în care a vazut ca nu avea toate actele în regula a decis, în calitate de sef de gara, sa tina transportul pe loc timp de patru ore. Traian Basescu era, în perioada respectiva, ministru al Transporturilor si a fost extrem de suparat de cele întâmplate la Dolj.

„Basescu m-a amenintat ca, daca nu dau drumul trenului încarcat cu armament militar, o sa îmi pierd functia. Toata lumea a zis ca sunt nebun, dar eu nu am cedat presiunilor. Trenul NATO nu a plecat din gara Pielesti decât în momentul în care toate documentele au fost în regula. Am vazut clar ca transportul militar nu era vamuit. Patru ore a stationat în gara Pielesti, iar toata lumea era disperata. Multi au crezut ca o sa fiu omorât, dar mie nu mi-a fost frica de absolut nimic. Eu mi-am facut datoria si am respectat legea. Chiar daca au trecut 16 ani de atunci, cu mâna pe inima va spun ca nu îmi pare rau pentru cum am actionat pe data de 3 iunie 1999.   Nimeni nu ar fi avut curajul meu“  , a povestit, pentru „Adevarul”, fostul sef de gara din Pielesti.          

I-a oprit pe americani si la întoarcere

Barbatul povesteste acum ca, exact la o luna de la incident, s-a terminat razboiul în Iugoslavia, iar americanii au fost nevoiti sa treaca cu trenul, la întoarcere, prin aceeasi gara. Au avut nesansa sa treaca chiar în ziua în care Florin Patrachioiu era la munca. De aceasta data, tot din ordinul olteanului, convoiul de vagoane a stationat doua saptamâni. Motivul a fost acelasi: trenul nu avea documentele în regula.

„Le-am spus americanilor ca trebuie sa plateasca taxe de transport de 20.000 de dolari si 37.100 de lei. Au refuzat categoric, iar eu le-am spus clar: de aici nu plecati decât când sunteti în regula cu toate documentele. În anul 1999, presedintele României era Emil Constantinescu, care a fost mai suparat decât Traian Basescu ca nu am lasat, a doua oara, trenul NATO sa plece din gara Pielesti. Pâna nu au platit toti banii, nu le-am dat voie sa plece. Au stat 14 zile în gara. Telefonul sefilor suna încontinuu, dar nimeni nu a avut ce sa îmi faca. Nici macar amenintarile cu moartea nu m-au speriat. Eu sunt un om puternic si niciodata nu m-am dat batut. Recunosc ca mi-a fost frica, dar nu pentru mine, ci pentru familia mea. Nu stiam ce o sa se întâmple cu adevarat. A fost un act de curaj pentru care puteam plati scump“, a mai povestit Florin Patrachioiu.

Olteanul care a oprit în anul 1999 trenul NATO a mai povestit ca sefii lui au demarat o ancheta, însa la final s-a dovedit ca si-a facut treaba. Ba, mai mult, a fost recompensat cu trei salarii. „Traian Basescu mi-a spus ca o sa vina personal la gara din Pielesti pentru a ma da afara. Nu mai stiu exact ziua în care a spus ca o sa soseasca, dar l-am asteptat pâna la ora 21.00. Dupa trei zile, am aflat ca o sa fiu premiat pentru ca mi-am facut datoria. În anul 2003 m-am întâlnit cu Traian Basescu, el era primarul Capitalei. M-am dus direct la el, iar când a aflat cine sunt a început sa râda. Mi-a spus verde în fata urmatoarele cuvinte: «Stii câte dureri de cap mi-ai dat? Am zis ca esti nebun de legat si am vrut sa te dau afara personal. Am aflat ca ti-ai facut datoria, iar de oameni ca tine tara are nevoie»“, a mai precizat seful de gara din Pielesti, care a oprit trenul NATO în anul 1999.

Cum a ajuns subiect de film

Povestea fostului sef de gara din Pielesti a devenit subiect de film pentru regretatul regizor Cristian Nemescu. Acesta a venit personal în localitatea doljeana pentru a-l cunoaste pe olteanul care s-a pus în calea trenului NATO. Imediat, a pus la cale sa realizeze un film, iar personajul principal (Florin Patrachioiu) a obtinut si un rol. „Pelicula realizata se numeste «California Dreamin’», iar în film a jucat si celebrul actor Armand Assante. Razvan Vasilescu este cel care a jucat rolul impiegatului în filmul lui Cristian Nemescu. Când au aflat povestea din gura mea, toti au ramas uimiti. Mi-au spus ca am avut mare curaj si ca oameni ca mine exista mai rar. Filmul putea fi facut în Pielesti, dar aceasta este situatia. Decizia i-a apartinut regretatului regizor Cristain Nemescu. Eu le-am povestit absolut totul, iar filmul a fost extrem de bine realizat. Chiar mi-a placut ce am vazut“, a mai declarat olteanul.

"fuck NATO"
Inapoi la insemnarea sursa   Fuck' mister
Home

                                © 2009~2085 OSCII-Lab               Home    Popescu-Colibasi          Free counters!

click spre "negustori"