|
Sunt articole care ma ajuta sa exemplific ce sustin si ca sa fiu
sigur ca nu dispar din locatia originala apelind la performantul instrument "copy/paste" le fixez la mine pe site.Pornind de la ele cu resursele mele limitate caut sa le adaug TVA.(fara "Taxa" mai mult "Valoare Adaugata") Ca reusesc sau nu asta este alta poveste. Sursa:adevarul.ro
Fostul sef de gara din Pielesti a oprit trenul NATO în anul 1999
Florin Patrachioiu a devenit cunoscut
în toata tara, dar si peste hotare dupa ce, în 1999, a stârnit un
scandal de proportii la nivelul sefilor statului, oprind în gara
Pielesti, atât la dus, cât si la întors, trenul NATO, pentru ca nu avea
actele în regula. Garnitura era încarcata cu echipament militar. Dupa
ani de la eveniment, spune ca, în ciuda scandalurilor, ar proceda la
fel, stiind ca ce a facut a fost legal.
Florin Patrachioiu (64 de ani) povesteste ca, în anul 1999, mai exact
în timpul razboiului din Iugoslavia, un tren NATO format din 20 de
vagoane, toate încarcate cu armament militar, se îndrepta spre o unitate
militara din Craiova. Garnitura a oprit în gara Pielesti, din judetul
Dolj, iar în momentul în care a vazut ca nu avea toate actele în regula a
decis, în calitate de sef de gara, sa tina transportul pe loc timp de
patru ore. Traian Basescu era, în perioada respectiva, ministru al
Transporturilor si a fost extrem de suparat de cele întâmplate la Dolj.
„Basescu m-a amenintat ca, daca nu dau drumul trenului încarcat cu
armament militar, o sa îmi pierd functia. Toata lumea a zis ca sunt
nebun, dar eu nu am cedat presiunilor. Trenul NATO nu a plecat din gara
Pielesti decât în momentul în care toate documentele au fost în regula.
Am vazut clar ca transportul militar nu era vamuit. Patru ore a
stationat în gara Pielesti, iar toata lumea era disperata. Multi au
crezut ca o sa fiu omorât, dar mie nu mi-a fost frica de absolut nimic.
Eu mi-am facut datoria si am respectat legea. Chiar daca au trecut 16
ani de atunci, cu mâna pe inima va spun ca nu îmi pare rau pentru cum am
actionat pe data de 3 iunie 1999.
Nimeni nu ar fi avut curajul meu“
, a
povestit, pentru „Adevarul”, fostul sef de gara din Pielesti.
I-a oprit pe americani si la întoarcere
Barbatul povesteste acum ca, exact la o luna de la incident, s-a
terminat razboiul în Iugoslavia, iar americanii au fost nevoiti sa
treaca cu trenul, la întoarcere, prin aceeasi gara. Au avut nesansa sa
treaca chiar în ziua în care Florin Patrachioiu era la munca. De aceasta
data, tot din ordinul olteanului, convoiul de vagoane a stationat doua
saptamâni. Motivul a fost acelasi: trenul nu avea documentele în regula.
„Le-am spus americanilor ca trebuie sa plateasca taxe de transport de
20.000 de dolari si 37.100 de lei. Au refuzat categoric, iar eu le-am
spus clar: de aici nu plecati decât când sunteti în regula cu toate
documentele. În anul 1999, presedintele României era Emil
Constantinescu, care a fost mai suparat decât Traian Basescu ca nu am
lasat, a doua oara, trenul NATO sa plece din gara Pielesti. Pâna nu au
platit toti banii, nu le-am dat voie sa plece. Au stat 14 zile în gara.
Telefonul sefilor suna încontinuu, dar nimeni nu a avut ce sa îmi faca.
Nici macar amenintarile cu moartea nu m-au speriat. Eu sunt un om
puternic si niciodata nu m-am dat batut. Recunosc ca mi-a fost frica,
dar nu pentru mine, ci pentru familia mea. Nu stiam ce o sa se întâmple
cu adevarat. A fost un act de curaj pentru care puteam plati scump“, a
mai povestit Florin Patrachioiu.
Olteanul
care a oprit în anul 1999 trenul NATO a mai povestit ca sefii lui au
demarat o ancheta, însa la final s-a dovedit ca si-a facut treaba. Ba,
mai mult, a fost recompensat cu trei salarii. „Traian Basescu mi-a spus
ca o sa vina personal la gara din Pielesti pentru a ma da afara. Nu mai
stiu exact ziua în care a spus ca o sa soseasca, dar l-am asteptat pâna
la ora 21.00. Dupa trei zile, am aflat ca o sa fiu premiat pentru ca
mi-am facut datoria. În anul 2003 m-am întâlnit cu Traian Basescu, el
era primarul Capitalei. M-am dus direct la el, iar când a aflat cine
sunt a început sa râda. Mi-a spus verde în fata urmatoarele cuvinte:
«Stii câte dureri de cap mi-ai dat? Am zis ca esti nebun de legat si am
vrut sa te dau afara personal. Am aflat ca ti-ai facut datoria, iar de
oameni ca tine tara are nevoie»“, a mai precizat seful de gara din
Pielesti, care a oprit trenul NATO în anul 1999.
Cum a ajuns subiect de film
Povestea fostului sef de gara din Pielesti a devenit subiect de film
pentru regretatul regizor Cristian Nemescu. Acesta a venit personal în
localitatea doljeana pentru a-l cunoaste pe olteanul care s-a pus în
calea trenului NATO. Imediat, a pus la cale sa realizeze un film, iar
personajul principal (Florin Patrachioiu) a obtinut si un rol. „Pelicula
realizata se numeste «California Dreamin’», iar în film a jucat si
celebrul actor Armand Assante. Razvan Vasilescu este cel care a jucat
rolul impiegatului în filmul lui Cristian Nemescu. Când au aflat
povestea din gura mea, toti au ramas uimiti. Mi-au spus ca am avut mare
curaj si ca oameni ca mine exista mai rar. Filmul putea fi facut în
Pielesti, dar aceasta este situatia. Decizia i-a apartinut regretatului
regizor Cristain Nemescu. Eu le-am povestit absolut totul, iar filmul a
fost extrem de bine realizat. Chiar mi-a placut ce am vazut“, a mai
declarat olteanul.
"fuck NATO"
Inapoi la insemnarea sursa Fuck' mister
| |