k103 "Ordinul Militar 'R-26500 Elita" 

    Sunt articole care ma ajuta sa exemplific ce sustin si ca sa fiu sigur ca nu dispar din locatia originala apelind la performantul instrument "copy/paste" le fixez la mine pe site. Pornind de la ele cu resursele mele limitate caut sa le adaug TVA.(fara "Taxa" mai mult "Valoare Adaugata") Ca reusesc sau nu asta este alta poveste.  Sursa-blogspot.ro 

Pagina dedicata Elitei Armatei Române, respectiv celor care se mai opun înca experimentului de exterminare desfasurat de statul roman începand cu anul 2011, contra Armatei în general si a rezervistilor acesteia, in mod special!

A face cerere de aplicare a prevederilor Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, inainte, dupa data de 01.01.2016 sau deloc?

Un comunicat emis de presedintele S.C.M.D. atrage atentia in afara de picanteriile obisnuite, asupra unui amanunt legat de Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat care poate deveni extrem de important. Picanterii? De exemplu, presedintele S.C.M.D. recunoaste cu nonsalanta ca atat S.C.M.D., cat si sindicatele din M.A.I. sunt responsabile atat pt. inghetarea pensiilor a cca. 26 000 de militari in rezerva/retragere prin ?eapa de Lege nr. 241/2013 (lege-cameleon care in aparenta a reintregit pensiile diminuate militarilor in cauza, dar in schimb le-a taiat orice indexare ulterioara), cat si pt. multiplele ?epe continute la adresa militarilor deja pensionati continute de Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat si care cel putin in anul 2016 vor beneficia de orice pensii, numai militare nu.

Inainte sa trecem la subiectul propriu-zis, suntem nevoiti sa facem o apreciere generala legata de comunicatul in cauza. Acesta are ca subtitlu  "In atentia camarazilor bulversati de diversionistii basisti!". Citind insa comunicatul pe de-a intregul, rezulta ca diversionistii basisti sunt acei militari in rezerva/retragere deposedati de pensii militare in anul 2011, acei militari in rezerva/retragere cu pensii injumatatite de regimul opristo-bocisto-basesc in perioada 2011-2013, acei militari in rezerva/retragere cu pensii inghetate de 2 ani de actualul regim opristo-pontist, toti acestia avand asteptarea ca Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat sa li se aplice din plin, incepand cu data intrarii in vigoare a legii, fara tergivesari, lungiri, alte frectii si abureli.  Or, din comunicatul mentionat rezulta ca militarii in rezerva/retragere care au pretentia sa li se aplice la modul concret Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, fara smecherii ascunse, ar fi basisti! Bravo, lume! Am ajuns in situatia paradoxala in care liderul S.C.M.D. - cunoscut in ultimii 2 ani ca fiind un mare adulator al renumitului basist de meserie G. Oprea, sa ii acuze el insusi de basism pe militarii in rezerva/retragere care au/au avut/vor avea tupeul sa solicite ministerelor sa li aplice Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, din plin, incepand cu data intrarii in vigoare, respectiv 01.01.2016, asa cum este si firesc.

Si acum sa trecem la abordarea principala. Cu riscul de a va plictisi, suntem nevoiti sa aducem un reper in discutie fara de care materialul nu poate fi inteles. Este vorba despre un element arhicunoscut de toate cadrele militare in rezerva/retragere pensionate in ultimii 10 ani si bineinteles si de catre oricare militar in activitate. Planificarea bugetului alocat cheltuielilor menite a fi suportate de ministere pt. anul urmator, se efectueaza in anul in curs, in perioada de toamna, pana la data de 15 octombrie (in cazuri exceptionale termenul poate fi prelungit, dar nu mai tarziu de data de 15 noiembrie). Pe scurt, pana la data de maxim 15 noiembrie orice structura militara este obligata sa isi prezinta cererile de cheltuieli calculate si justificate pana la ultimul cent, pt. a fi incluse in bugetul alocat anului urmator. Cheltuieli nu numai de natura materiala asa cum se proceda pe vremuri, ci si de personal, incluzand  si pe cele pt. plata pensiilor. Cat priveste justificara respectivelor sume solicitate, aceasta este extrem de rigida. Pt. fiecare leu solicitat a fi cheltuit in anul 2016, in anexa justificativa intocmita obligatoriu in acest an 2015 se inscrie in clar baza legala (lege, articol, paragraf, cerere a unei persoane efectuata in baza unei norme legale etc.), altfel acel leu nu se aloca

De la aspectul mentionat pleaca o dandana intreaga.  Daca o structura militara a omis dintr-un motiv oarecare sa prevada in bugetul alocat pt. anul 2016 sumele necesare platii pensiilor cuvenite militarului "X"care si-a declarat intentia sa se pensioneze in anul 2016, acel militar nu se va putea pensiona in 2016, intrucat nu a fost inclus inca din anul 2015 in cheltuielile bugetare alocate anului 2016. Fiind vorba de un singur caz, militarul "X"are sanse sa beneficieze totusi de pensie in 2016, printr-o posibila realocare bugetara in cadrul aceluiasi minister! Si neaparat din cadrul aceluiasi capitol bugetar, deci nu se poate achita o pensie cu bani realocati de la plata echipamentului sau achizitia de rechizite sau de avioane F-16, ci tot din bugetul alocat platii pensiilor (de exemplu, din sumele precalculate pt. plata pensiilor unor militari in 2016, care din nefericire vor trece in viata de apoi in acelasi an 2016). In sfarsit, daca rateaza sansa mentionata, militarul "X"mai are inca o posibilitate la limita de se pensiona in 2016: o rectificare bugetara efectuata de Guvern. Numai ca in cazul aplicarii Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat si militarilor deja pensionati, nu discutam de sume realocate pt. un militar, nici pt. 100, nici pt. 1000, ci pt. 160 000. Caz in care posibilitatea de realocare a unor sume neprevazute la intocmirea bugetulului pt. anul 2016 in cadrul aceluiasi minister - este nula, iar in aceea ce priveste posibila majorarare de fonduri necesare pt. aplicarea legii in urma unei rectificari bugetare efectuate de Guvern in 2016, este aproape exclusa. Intrucat anul 2016 va fi si asa un incarcat bugetar din cauza sumelor destinate campaniilor electorale la care nu va renunta absolut niciun partid, doar asa de dragul de a pune in aplicare prevederile Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat. Un motiv in plus pt. care orice coalitie politica aflata in prag de alegeri promite/minte ca isi va onora diversele promisiuni, insa numai alegeri si daca va iesi invingatoare!

Legat de materialul propriu-zis si luand in calcul detaliile mentionate, Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat intra in vigoare la data de 01.01.2016. Deci, legea este perfect operabila in anul bugetar 2016. Urmare a efectelor legii, ministerele ar trebui la modul aparent sa efectueze in anul 2016 niste plati, cum ar fi:

- restituirea unor sume in baza Art. 121. Legea este insa perversa, intrucat precizeaza ca restiturile se efectueaza exclusiv la cererea persoanelor in cauza. Numai ca neexistand o cerere adresata ministerelor inainte de inceperea anului bugetar 2016, astfel incat sumele de restituit sa fie inca din aceasta toamna incluse in bugetul pt. anul urmator, sansele de a fi restituita vreo suma in 2016 sunt practic nule. Ministerele disculpandu-se lejer prin faptul ca sumele necesare restituirilor nu au fost incluse la timp in anul bugetar 2016, din vina petentilor care nu au inaintat cereri la timp!

- majorarea pensiilor (majoritatii) personalului militar urmare a recalcularii/actualizarii celor contributive actuale. Numai ca situatia devine similara celor precizate mai inainte: aproape in toate cazurile in care Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat prevede plata unor sume catre pensionarii militari pt. recalculare/actualizare sau alte situatii, este necesara tot o cerere. Conditia existentei cererii prealabile - respectiv intocmita in acest an, fiind valabila inclusiv pt. militarii in activitate care au intentia sa se pensioneze in anul urmator!
 
In ceea ce priveste  comunicatul emis de presedintele S.C.M.D, atrage atentia logica urmatorului fragment: "Legea nr. 223/2015 intra in vigoare la 1 ianuarie 2016. Orice institutie de stat nu poate primi legal o petitie, cerere etc. decat in contextul unei legi operabile, fiind obligata sa o rezolve in maxim 45 de zile! Or, Legea nr. 223 inca nu a intrat in vigoare si pana la data respectiva mai sunt 76 de zile!"Asa o fi! Numai ca precizarea este smecherita.  In primul rand ca orice institutie are obligatia sa inregistreze orice cerere, indiferent ce scrie in aceasta. Abia dupa inregistrare institutia o examineaza si daca constata ca aceasta cuprinde solicitari intemeiate - a admite, iar in caz contrar  o respinge. Dar ce ar putea constata pana la urma o institutie? Un cetatean afland din Monitorul Oficial ca la 01.01.2016 urmeaza sa intre in vigoare  o lege care ii acorda anumite drepturi, inainteaza o cerere inca din acest an prin care solicita institutiei in cauza sa ii fie acordate respectivele drepturi! Bineinteles ca institutia nu poate acorda niciun drept inainte de intrarea in vigoare a legii. Insa nici nu poate respinge o cerere in care petentul nu face altceva sa solicite respectarea prevederilor legii care urmeaza sa intre in vigoare! Legea exista, cererea exista, nu ramane decat ca cererea sa fie solutionata in momentul cand  legea devine operabila, respectiv dupa 01.01.2016 si in niciun caz respinsa.

Pe de alta parte, comunicatul emis de presedintele S.C.M.D. care indeamna cu disperare sa nu mai inainteze nimeni cereri inainte de anul 2016, cuprinde o ocolita de proportii! Institutiile de stat sunt obligate sa rezolve o cerere in 45 de zile, este real. Insa, o astfel de rezolvare perfect legala in urma unei cereri inaintate in anul 2016, va fi cel mai probabil sub forma urmatoare: "Urmare la cererea Dvs. inregistrata cu nr. .../2016, va informam ca in conformitate cu prevederile legii/ordonantei/dispozitiei privind planificarea bugetara, sumele necesare restituirii/recalcularii/actualizarii au fost prevazute a fi incluse in bugetul anului 2017. Mentionam ca nu vi se poate restitui suma solicitata/recalculata pensia/actualizata pensia in cursul acestui an, urmare a faptului ca Dvs. ati depus cererea de restituire ulterior aprobarii bugetului necesar platii pensiilor pt. anul 2016.  Cu stima, ura si la gara!" In linii mari, cam asa este povestea! Si astfel vor fi rezolvate toate cererile de restituire/recalculare/actualizare depuse in 2016 in  maxim 45 de zile, toti petentii care depun cereri in 2016, fiind expediati a-si primi drepturile in anul bugetar 2017.

Si atunci care poate fi smenul  comunicatul emis de presedintele S.C.M.D.? Acesta se incadreaza perfect in cliseul general al Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat care tot o invarte si suceste in privinta termenului concret de aplicare a legii si personalului deja pensionat, cand totul ar fi putut fi simplificat prin stabilirea in clar a unui termen de intrare in vigoare, in plin, fara subterfugii. Rezultand si altceva care explica din plin alunecusurile legii: legea a fost conceputa de asa natura, incat sa nu implice nicio modificare bugetara fata de actuala situatie - cel putin pt. primul an al intrarii in vigoare, respectiv anul 2016. Cu alte cuvinte, aplicarea legii este pasata efectiv in responsabilitatea viitoare coalitii de guvernare care se va instala la putere incepand cu anul 2017. Doar asa se poate explica mânia liderului S.C.M.D. pe militarii impertinenti in rezerva/retragere care prin cererile de restituire/recalculare/actualizare efectuate in acest an, l-ar pune intr-o situatie jenanta pe G. Oprea, care ar deveni astfel pus la zid sa puna in aplicare el insusi Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat inca din prima zi a intrarii in vigoare a acesteia. Ceea ce este imposibil! Din cauza nesuplimentarii bugetare necesare aplicarii legii in anul 2016, suplimentare pe care nu si-a propus-o de fapt, nimeni! Asa cum tot nimeni nu a luat in serios ca Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat ar trebui aplicata in viitorul apropiat si militarilor deja pensionati!

Dar totusi, cine sunt "basistii" adevarati in povestea asta?

Luand contact cu diverse persoane care au depus deja cereri de restituire/recalculare/actualizare depuse de diversi militari in rezerva/retragere, am constat ca niciunul nu este basist! Dar nici oprist! Majoritatea covarsitoare a militarilor in rezerva/retragere nerealizand, pe drept, nicio deosebire intre basisti si opristi, in conditiile in care basistii si opristii sunt frati de cruce la macelul declansat in 2011 impotriva pensionarilor militari! Element pe care presedintele S.C.M.D. il uita sistematic de vreo 2 ani de zile, infierand doar basistii pt. macel si incercand sa ii scoata imaculati pe opristi!

Astfel, militarii in rezerva/retragere care au depus cereri inca din acest an, nu sunt decat oameni onesti din diverse organizatii (inclusiv din S.C.M.D.) sau din afara lor, satui pana peste cap si de basisti, si de opristi si de gogosile furnizate de opristo-basistii de la conducerea S.C.M.D. sau A.N.C.M.R., care nu vor decat sa se asigure ca Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat ii vizeaza si pe ei. Dar mai este un aspect!  Militarii  in rezerva/retragere mentionati   cunosc foarte bine ca nu pot beneficia de prevederile Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat inca din anul intrarii in vigoare, adica din 2016, fara a fi inclusi in cheltuielile bugetare alocate anului 2016.  Cheltuieli care sunt insa planificate acum in 2015 pt. anul 2016! Sau neplanificate in absenta cererilor persoanelor indreptatite a li se achita drepturi in temeiul Legii nr. 223/2015.

De unde cunosc militarii in rezerva/retragere aceste subtilitati? In primul rand  pt. ca nu toti sunt poeti, multi pensionari din domeniul militar confruntandu-se in activitate cu acele ghidusii legate de  planificarea bugetului!

Insa, mai este un aspect!  Persoanele in cauza au depus astfel de cereri, intrucat au fost sfatuiti sa procedeze astfel si de persoane din cadrul ministerelor. Deci nu de Basescu, ci de catre persoane de bine din cadrul ministerelor care au atras atentia petentilor ca orice ar solicita in cursul anului 2016 si implica plata vreunei sume suplimentare vizavi de pensii, nu este posibil a fi achitat in cursul anului 2016, intrucat sumele in cauza ar fi trebuit prevazute in buget inca de la finele lui 2015. Singura portita fiind ca persoanele in cauza sa inainteze cereri inca din acest an pt. a fi inclusi in platile pt. anul viitor!

Prin urmare, marea sugestie basista provine de la niste specialisti din ministere care cunosc prea bine ca niciun leu necesar a fi cheltuit in anul urmator, nu va fi alocat daca nu a fost solicitat inca de la finele acestui an. Iar basistii inventati de presedintele S.C.M.D. nu sunt decat fostele si actualele victime ale lui Basescu si Oprea,  care nu cred o iota din asigurarile lui M. Dogaru si ai altor opristi - cum ca in 2016, Legea nr. 223/2015 le va readuce pensiile militare inapoi!
Inapoi la insemnarea sursa   "cu stima!"
Home
                                © 2009~2085 OSCII-Lab               Home    Popescu-Colibasi          Free counters!

click spre "negustori"