Sunt articole care ma ajuta sa exemplific ce sustin si ca sa fiu
sigur ca nu dispar din locatia originala apelind la performantul instrument "copy/paste" le fixez la mine pe site.
Pornind de la ele cu resursele mele limitate caut sa le adaug TVA.(fara "Taxa" mai mult "Valoare Adaugata") Ca reusesc sau nu asta este alta poveste. Sursa-blogspot.ro
Un
comunicat emis de presedintele S.C.M.D. atrage atentia in afara de
picanteriile obisnuite, asupra unui amanunt legat de
Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat
care poate deveni extrem de important. Picanterii? De exemplu,
presedintele S.C.M.D. recunoaste cu nonsalanta ca atat S.C.M.D., cat si
sindicatele din M.A.I. sunt responsabile atat pt.
inghetarea pensiilor a cca. 26 000 de militari in rezerva/retragere prin
?eapa de
Lege nr. 241/2013
(lege-cameleon care in aparenta a reintregit pensiile diminuate
militarilor in cauza, dar in schimb le-a taiat orice indexare
ulterioara), cat si pt. multiplele
?epe continute la adresa militarilor deja pensionati continute de
Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat si care cel putin in anul 2016 vor beneficia de orice pensii, numai militare nu.
Inainte sa trecem la subiectul propriu-zis, suntem nevoiti sa facem o apreciere generala legata de
comunicatul in cauza. Acesta are ca subtitlu
"In atentia camarazilor bulversati de diversionistii basisti!". Citind insa comunicatul pe de-a intregul, rezulta ca
diversionistii basisti
sunt acei militari in rezerva/retragere deposedati de pensii militare
in anul 2011, acei militari in rezerva/retragere cu pensii
injumatatite de regimul
opristo-bocisto-basesc in perioada 2011-2013
, acei militari
in rezerva/retragere cu
pensii inghetate de 2 ani de actualul regim
opristo-pontist, toti acestia avand asteptarea ca
Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat sa li se aplice
din plin, incepand cu data intrarii in vigoare a legii, fara
tergivesari, lungiri, alte frectii si abureli. Or, din
comunicatul mentionat rezulta ca militarii in rezerva/retragere care au pretentia sa li se aplice la modul concret
Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, fara
smecherii ascunse, ar fi
basisti! Bravo, lume! Am ajuns in situatia paradoxala in care liderul S.C.M.D. - cunoscut in ultimii 2 ani ca fiind un
mare adulator al renumitului
basist de meserie G. Oprea, sa ii acuze el insusi de
basism pe militarii
in rezerva/retragere care au/au avut/vor avea
tupeul sa solicite ministerelor sa li aplice
Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat,
din plin, incepand cu data intrarii in vigoare, respectiv 01.01.2016, asa cum este si firesc.
Si acum sa trecem la abordarea principala. Cu riscul de a va plictisi,
suntem nevoiti sa aducem un reper in discutie fara de care materialul nu
poate fi inteles. Este vorba despre un element arhicunoscut de toate
cadrele militare in rezerva/retragere pensionate in ultimii 10 ani si
bineinteles si de catre oricare militar in activitate. Planificarea
bugetului alocat cheltuielilor menite a fi suportate de ministere pt.
anul urmator, se efectueaza in anul in curs, in perioada de toamna, pana
la data de 15 octombrie (in cazuri exceptionale termenul poate fi
prelungit, dar nu mai tarziu de data de 15 noiembrie). Pe scurt, pana la
data de maxim 15 noiembrie orice structura militara este obligata sa
isi prezinta cererile de cheltuieli calculate si
justificate pana
la ultimul cent, pt. a fi incluse in bugetul alocat anului urmator.
Cheltuieli nu numai de natura materiala asa cum se proceda pe vremuri,
ci si de personal,
incluzand si pe cele pt. plata pensiilor. Cat priveste
justificara respectivelor sume solicitate, aceasta este
extrem de rigida.
Pt. fiecare leu solicitat a fi cheltuit in anul 2016, in anexa
justificativa intocmita obligatoriu in acest an 2015 se inscrie in clar
baza legala (lege, articol, paragraf,
cerere a unei persoane efectuata in baza unei norme legale etc.), altfel acel leu
nu se aloca.
De la aspectul mentionat pleaca o
dandana intreaga. Daca o structura militara
a omis
dintr-un motiv oarecare sa prevada in bugetul alocat pt. anul 2016
sumele necesare platii pensiilor cuvenite militarului "X"care si-a
declarat intentia sa se pensioneze in anul 2016, acel militar nu se va
putea pensiona in 2016, intrucat nu a fost inclus inca din anul 2015 in
cheltuielile bugetare alocate anului 2016. Fiind vorba de un singur caz,
militarul "X"are sanse sa beneficieze totusi de pensie in 2016,
printr-o posibila realocare bugetara in cadrul aceluiasi minister! Si
neaparat din cadrul aceluiasi capitol bugetar, deci nu se poate achita o
pensie cu bani realocati de la plata echipamentului sau achizitia de
rechizite sau de avioane F-16, ci tot din bugetul alocat platii
pensiilor (de exemplu, din sumele precalculate pt. plata pensiilor unor
militari in 2016, care din nefericire vor trece in viata de apoi in
acelasi an 2016). In sfarsit, daca rateaza sansa mentionata, militarul
"X"mai are inca o posibilitate la limita de se pensiona in 2016: o
rectificare bugetara efectuata de Guvern. Numai ca in cazul aplicarii
Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat
si militarilor deja pensionati, nu discutam de sume realocate pt. un
militar, nici pt. 100, nici pt. 1000, ci pt. 160 000. Caz in care
posibilitatea de realocare a unor sume neprevazute la intocmirea
bugetulului pt. anul 2016 in cadrul aceluiasi minister - este nula, iar
in aceea ce priveste posibila majorarare de fonduri necesare pt.
aplicarea legii in urma unei rectificari bugetare efectuate de Guvern in
2016, este aproape exclusa. Intrucat anul 2016 va fi si asa un incarcat
bugetar din cauza sumelor destinate campaniilor electorale la care nu
va renunta absolut niciun partid, doar asa de dragul de a pune in
aplicare prevederile
Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat.
Un motiv in plus pt. care orice coalitie politica aflata in prag de
alegeri promite/minte ca isi va onora diversele promisiuni, insa numai
alegeri si daca va iesi invingatoare!
Legat de materialul propriu-zis si luand in calcul detaliile mentionate,
Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat
intra in vigoare la data de 01.01.2016. Deci, legea este perfect
operabila in anul bugetar 2016. Urmare a efectelor legii, ministerele ar
trebui la modul aparent sa efectueze in anul 2016 niste plati, cum ar
fi:
- restituirea unor sume in baza
Art. 121. Legea este insa
perversa, intrucat precizeaza ca restiturile se efectueaza exclusiv
la cererea
persoanelor in cauza. Numai ca neexistand o cerere adresata
ministerelor inainte de inceperea anului bugetar 2016, astfel incat
sumele de restituit sa fie inca din aceasta toamna incluse in bugetul
pt. anul urmator, sansele de a fi restituita vreo suma in 2016 sunt
practic nule. Ministerele disculpandu-se lejer prin faptul ca sumele
necesare restituirilor nu au fost incluse la timp in anul bugetar 2016,
din vina
petentilor care nu au inaintat cereri la timp!
- majorarea pensiilor (majoritatii) personalului militar urmare a
recalcularii/actualizarii celor contributive actuale. Numai ca situatia
devine similara celor precizate mai inainte: aproape in toate cazurile
in care
Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat prevede plata unor sume catre pensionarii militari pt. recalculare/actualizare sau alte situatii,
este necesara tot o cerere. Conditia
existentei cererii prealabile
- respectiv intocmita in acest an, fiind valabila inclusiv pt.
militarii in activitate care au intentia sa se pensioneze in anul
urmator!
In ceea ce priveste
comunicatul emis de presedintele S.C.M.D, atrage atentia logica urmatorului fragment: "
Legea
nr. 223/2015 intra in vigoare la 1 ianuarie 2016. Orice institutie de
stat nu poate primi legal o petitie, cerere etc. decat in contextul unei
legi operabile, fiind obligata sa o rezolve in maxim 45 de zile! Or,
Legea nr. 223 inca nu a intrat in vigoare si pana la data respectiva mai
sunt 76 de zile!"Asa o fi! Numai ca precizarea este
smecherita.
In primul rand ca orice institutie are obligatia sa inregistreze orice
cerere, indiferent ce scrie in aceasta. Abia dupa inregistrare
institutia o examineaza si daca constata ca aceasta cuprinde solicitari
intemeiate - a admite, iar in caz contrar o respinge. Dar ce ar
putea constata pana la urma o institutie? Un cetatean afland din
Monitorul Oficial ca la 01.01.2016 urmeaza sa intre in vigoare o
lege care ii acorda anumite drepturi, inainteaza o cerere inca din acest
an prin care solicita institutiei in cauza sa ii fie acordate
respectivele drepturi! Bineinteles ca institutia nu poate acorda niciun
drept inainte de intrarea in vigoare a legii. Insa nici nu poate
respinge o
cerere in care petentul nu face altceva sa solicite
respectarea prevederilor legii care urmeaza sa intre in vigoare! Legea
exista, cererea exista, nu ramane decat ca cererea sa fie solutionata in
momentul cand legea devine operabila, respectiv dupa 01.01.2016
si in niciun caz respinsa.
Pe de alta parte,
comunicatul emis de presedintele S.C.M.D. care indeamna cu disperare sa nu mai inainteze nimeni cereri inainte de anul 2016, cuprinde
o ocolita de proportii! Institutiile de stat sunt obligate
sa rezolve
o cerere in 45 de zile, este real. Insa, o astfel de rezolvare perfect
legala in urma unei cereri inaintate in anul 2016, va fi cel mai
probabil sub forma urmatoare:
"Urmare la cererea Dvs. inregistrata cu nr. .../2016,
va informam ca in conformitate cu prevederile
legii/ordonantei/dispozitiei privind planificarea bugetara, sumele
necesare restituirii/recalcularii/actualizarii au fost prevazute a fi
incluse in bugetul anului 2017. Mentionam ca nu vi se poate restitui
suma solicitata/recalculata pensia/actualizata pensia in cursul acestui
an, urmare a faptului ca Dvs. ati depus cererea de restituire ulterior
aprobarii bugetului necesar platii pensiilor pt. anul 2016. Cu
stima, ura si la gara!" In linii mari, cam asa este povestea! Si
astfel vor fi rezolvate toate cererile de
restituire/recalculare/actualizare depuse in 2016 in maxim 45 de
zile, toti petentii care depun cereri in 2016, fiind expediati a-si
primi drepturile in anul bugetar
2017.
Si atunci care poate fi smenul comunicatul emis de presedintele S.C.M.D.? Acesta se incadreaza perfect in cliseul general al
Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat care tot o
invarte si suceste
in privinta termenului concret de aplicare a legii si personalului deja
pensionat, cand totul ar fi putut fi simplificat prin stabilirea in
clar a unui termen de intrare in vigoare, in plin, fara
subterfugii. Rezultand si altceva care explica din plin
alunecusurile legii:
legea a fost conceputa de asa natura, incat sa nu implice nicio
modificare bugetara fata de actuala situatie - cel putin pt. primul an
al intrarii in vigoare, respectiv anul 2016. Cu alte cuvinte, aplicarea
legii este
pasata efectiv in responsabilitatea viitoare coalitii de guvernare care se va instala la putere incepand cu anul
2017.
Doar asa
se poate explica
mânia liderului S.C.M.D. pe militarii
impertinenti in rezerva/retragere care prin cererile de restituire/recalculare/actualizare efectuate in acest an
, l-ar pune intr-o situatie jenanta pe
G. Oprea, care ar deveni astfel
pus la zid sa puna in aplicare
el insusi
Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat inca din prima zi a intrarii in vigoare a acesteia.
Ceea
ce este imposibil! Din cauza nesuplimentarii bugetare necesare
aplicarii legii in anul 2016, suplimentare pe care nu si-a propus-o de
fapt, nimeni! Asa cum tot nimeni nu a luat in serios ca
Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat ar trebui aplicata in viitorul apropiat si militarilor deja pensionati!
Luand contact cu diverse persoane care au depus deja cereri de restituire/recalculare/actualizare depuse de diversi militari in rezerva/retragere, am constat ca niciunul nu este basist! Dar nici oprist! Majoritatea covarsitoare a militarilor in rezerva/retragere nerealizand, pe drept, nicio deosebire intre basisti si opristi, in conditiile in care basistii si opristii sunt frati de cruce la macelul declansat in 2011 impotriva pensionarilor militari! Element pe care presedintele S.C.M.D. il uita sistematic de vreo 2 ani de zile, infierand doar basistii pt. macel si incercand sa ii scoata imaculati pe opristi!
Astfel, militarii in rezerva/retragere care au depus cereri inca din acest an, nu sunt decat oameni onesti din diverse organizatii (inclusiv din S.C.M.D.) sau din afara lor, satui pana peste cap si de basisti, si de opristi si de gogosile furnizate de opristo-basistii de la conducerea S.C.M.D. sau A.N.C.M.R., care nu vor decat sa se asigure ca Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat
ii vizeaza si pe ei. Dar mai este un aspect! Militarii in
rezerva/retragere mentionati
cunosc foarte bine ca nu pot beneficia de
prevederile Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat
inca din anul intrarii in vigoare, adica din 2016, fara a fi inclusi in
cheltuielile bugetare alocate anului 2016.
Cheltuieli care sunt insa
planificate acum in 2015 pt. anul 2016! Sau neplanificate in absenta cererilor persoanelor indreptatite a li se achita drepturi in temeiul Legii nr. 223/2015.
De unde cunosc militarii in rezerva/retragere aceste subtilitati? In primul rand pt. ca nu toti sunt poeti, multi pensionari din domeniul militar confruntandu-se in activitate cu acele ghidusii legate de planificarea bugetului!
Insa, mai este un aspect! Persoanele in cauza au depus astfel de
cereri, intrucat au fost sfatuiti sa procedeze astfel si de persoane din
cadrul ministerelor. Deci nu de Basescu, ci de catre persoane de bine
din cadrul ministerelor care au atras atentia petentilor ca orice ar
solicita in cursul anului 2016 si implica plata vreunei sume
suplimentare vizavi de pensii, nu este posibil a fi achitat in cursul
anului 2016, intrucat sumele in cauza ar fi trebuit prevazute in buget
inca de la finele lui 2015. Singura portita fiind ca persoanele in cauza sa inainteze cereri inca din acest an pt. a fi inclusi in platile pt. anul viitor!
Prin urmare, marea sugestie basista provine de la niste
specialisti din ministere care cunosc prea bine ca niciun leu necesar a
fi cheltuit in anul urmator, nu va fi alocat daca nu a fost solicitat
inca de la finele acestui an. Iar basistii inventati de presedintele S.C.M.D. nu sunt decat fostele si actualele victime ale lui Basescu si Oprea, care nu cred o iota din asigurarile lui M. Dogaru si ai altor opristi - cum ca in 2016, Legea nr. 223/2015 le va readuce pensiile militare inapoi!