Sunt articole care ma ajuta sa exemplific ce sustin si ca sa fiu sigur ca nu dispar din locatia originala apelind la performantul instrument "copy/paste" le fixez la mine pe site. Pornind de la ele cu resursele mele limitate caut sa le adaug TVA.(fara "Taxa" mai mult "Valoare Adaugata") Ca reusesc sau nu asta este alta poveste. Sursa-politiarutiera
begin copy/paste
COD RUTIER 2013 Legea nr. 203/2012 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 760, din 12 noiembrie 2012.
14. drum public – orice cale de comunicatie terestra, cu exceptia cailor ferate, special amenajata pentru traficul pietonal sau rutier, deschisa circulatiei publice;
23. parte carosabila – portiunea din platforma drumului destinata circulatiei vehiculelor; un drum poate cuprinde mai multe parti carosabile complet separate una de cealalta printr-o zona despartitoare sau prin diferenta de nivel;
Art.30. (7) Se interzic:
a) amplasarea, în zona drumului public, ....realizarea de amenajari sau alte obstacole ...ori eficacitatea acestora, sa stânjeneasca participantii la trafic
sau sa le distraga atentia, punând în pericol siguranta circulatiei;
Art.33. (1) Semnalizarea si amenajarile rutiere necesare pe drumurile publice se asigura de catre administratorul drumului respectiv si se efectueaza numai cu avizul politiei rutiere.
Art.41 (1) Vehiculele ..atunci când circula pe drumurile publice pe care le este permis accesul, trebuie conduse pe partea din dreapta a drumului public, în sensul de circulatie, cât mai aproape de marginea partii carosabile,
Art.47. Conducatorii vehiculelor care circula ....o distanta laterala suficienta si sa circule cât mai aproape de marginea din dreapta a benzii de circulatie respective
Art.53. Autoritatile publice locale, cu autorizatia administratorului drumului public si cu avizul politiei rutiere sau la solicitarea acesteia, sunt obligate sa ia masuri pentru realizarea de amenajari rutiere destinate circulatiei pietonilor, biciclistilor, vehiculelor cu tractiune animala si calmarii traficului, semnalizate corespunzator, în apropierea unitatilor de învatamânt, pietelor, târgurilor, spitalelor, precum si în zonele cu risc sporit de accidente.
Art.63. (1) Se considera oprire imobilizarea voluntara a unui vehicul pe drumul public, pe o durata de cel mult 5 minute. Peste aceasta durata, imobilizarea se considera stationare.
Art.65. Cazurile si conditiile în care oprirea, stationarea sau parcarea pe drumul public este permisa se stabilesc prin regulament, în conformitate cu prevederile prezentei ordonante de urgenta.
Art.72. (7) Este interzisa ocuparea trotuarelor cu vehicule imobilizate, iar când aceasta este permisa, conform indicatoarelor sau marcajelor, latimea minima a trotuarului lasat la dispozitia pietonilor trebuie sa fie de cel putin un metru.
Art.92 (4) Cu pedeapsa prevazuta la alin.(3) (închisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amenda.) se sanctioneaza blocarea cu intentie a drumului public, daca se pune în pericol siguranta circulatiei ori
se aduce atingere dreptului la libera circulatie a celorlalti participanti la trafic.
Art.128. (1) Autoritatile administratiei publice locale au urmatoarele atributii:
d) stabilesc reglementari referitoare la regimul de acces si circulatie, stationare si parcare pentru diferite categorii de vehicule, cu avizul politiei rutiere;
permis2012
Se interzice oprirea voluntara în urmatoarele situatii: – în curbe si
în alte locuri unde vizibilitatea se reduce sub 50 m;
– în intersectii, dirijate sau nedirijate, inclusiv în cele cu sens giratoriu, precum si în zona de preselectie cu marcaj continuu, iar în lipsa acestuia la mai putin de 25 m de coltul intersectiei;
– în dreptul altui vehicul oprit pe partea carosabila,
daca prin aceasta se stânjeneste circulatia a doua vehicule venind din sensuri opuse;
(4) Se considera parcare stationarea vehiculelor în spatii special amenajate sau stabilite si semnalizate corespunzator.
(5) Vehiculul oprit sau stationat pe partea carosabila trebuie asezat lânga si în paralel cu marginea acesteia, pe un singur rând, daca printr-un alt mijloc de semnalizare nu se dispune altfel
instructorauto
Art. 174. - Se interzice oprirea voluntara a vehiculelor:
d) în curbe si în alte locuri cu vizibilitate redusa sub 50 m;
f) în intersectii, inclusiv cele cu sens giratoriu, precum si în zona de preselectie unde sunt aplicate marcaje continue, iar în lipsa acestora, la o distanta mai mica de 5 m de coltul intersectiei;
Art. 179. - Parcarea vehiculelor este permisa numai în locurile special destinate acestui scop, semnalizate prin indicatoare sau marcaje. În aceste locuri vehiculele vor trebui asezate unul lânga altul, conducatorii lor având obligatia sa respecte si celelalte reguli stabilite pentru stationare
end copy/paste
Inapoi la insemnarea sursa
875 Functionar normal!
|