841_cp „Dilema“ brasovenilor De ce platim mai multă apă decît consumam?

    Sunt articole care ma ajuta sa exemplific ce sustin si ca sa fiu sigur ca nu dispar din locatia originala apelind la performantul instrument "copy/paste" le fixez la mine pe site. Pornind de la ele cu resursele mele limitate caut sa le adaug TVA.(fara "Taxa" mai mult "Valoare Adaugata") Ca reusesc sau nu asta este alta poveste.  Sursa-monitorulexpres 

begin copy/paste
Autor: Mihaela Parghel, 14.03.2014
• Mai mult de jumătate din cele peste 2.000 de sesizări primite anul trecut de Serviciul de relatii cu asociatiile de proprietari din cadrul primăriei vizează probleme care tin de alimentarea cu apă si de facturarea consumului

Se înmultesc nemultumirile brasovenilor fată de facturile plătite pentru apa de la robinet. Multi dintre locatarii de la blocuri sînt nemultumiti de modul în care se împart pierderile de pe retea si spun că nu sînt de acord să plătească decît consumul înregistrat de ceasurile individuale de apă, instalate în interiorul apartamentelor. Compania Apa, în schimb, nu recunoaste aceste ceasuri, asa că înregistrează si facturează consumul înregistrat pe ceasul de bransament, acesta fiind, de altfel, si instrumentul cu precizia mai mare. Mai mult de jumătate din cele peste 2.000 de sesizări primite anul trecut de Serviciul de relatii cu asociatiile de proprietari din cadrul primăriei vizează probleme care tin de alimentarea cu apă si de facturarea consumului.

Pierderile rezultă din sistemul dublu de contorizare

Plusurile la factura individuală sînt rezultatul diferentei dintre consumul înregistrat pe contorul de bransament si suma consumurilor înregistrate pe contoarele de apartament, explică reprezentantii Serviciului pentru relatii cu asociatiile de locatari, care se confruntă tot mai des cu astfel de sesizări din partea locatarilor. „Contorizarea apei folosind un sistem dublu de măsură, cel al furnizorului si al consumatrorului, va conduce întotdeauna la aparitia unor diferente de înregistrare. Foarte multi locatari consideră că trebuie să plătească numai ceea ce consumă, conform înregistrării de pe contorul din apartament. Compania Apa nu recunoaste însă aceste contoare, pentru că ele nu au clasa de precizie necesară. Există o diferentă de precizie între contorul de apartament si contorul de bransament“, a explicat Corina Bîrsan, inspector la Serviciul de relatii cu asociatiile de proprietari din primăria municipiului Brasov.

O încărcare cu pînă la 10% este ,,oarecum normală“

Specialistii spun că o diferentă de 7% - 10% între suma consumurilor individuale înregistrate în apartamente si consumul înregistrat de ceasul de bransament este oarecum normală. Numai că unii brasovenii au reclamat si plusuri de 25% - 30% la consumurile facturate. Majoritatea plusurilor provin din pierderi, explică specialistii. Iar atunci cînd există pierderi, modul de repartizare a acestora va fi decis de asociatia de locatari, avînd în vedere că nu există criterii stabilite prin lege. „Adunarea generală a asociatiei este cea care hotărăste cum se repartizează pierderile- fie pe apartament, fie pe persoane sau procentual, pe consumul individual“, a explicat Corina Bîrsan.

Unii locatari „fentează“ contorul

Pentru diferentele de contorizare pot exista o serie de cauze obiective cum sînt pierderile pe instalatia interioară aflată în proprietate indivizivă (subsol sau coloanele de distributie interioară), caracteristicile tehnice si metrologice ale contoarelor folosite în apartamentele proprietarilor, fiabilitatea acestor contoare precum si erorile de citire.
Însă inspectorii care primesc tot felul de sesizări din partea cetătenilor spun, de asemenea, că există unele cauze subiective care provoacă „încărcările“ la consum. Citirea si raportarea eronată a indexurilor contoarelor de apartament, executarea unor by-pass-uri la contoare, fraudarea contoarelor cu cuplaj magnetic, defectarea intentionată si/ sau mentinerea în instalatii a contoarelor blocate sînt doar cîteva din aceste cauze subiective care creează diferente între consumul înregistrat la ceasul de bransament si totalul consumurilor înregistrate de ceasurile individuale de apartament.

Care este consumul minim al unei persoane?

Există, de asemenea, si locatari care, în mod intentionat, raportează consumuri foarte mici, ireale chiar. „Am avut un locatar care avea un consum lunar, pe o persoană, de 0,2 metri cubi. În alt caz, la un apartament cu sapte persoane, consumul declarat a fost de patru metri cubi de apă pe lună“, spune reprezentanta Serviciului de relatii cu asociatiile de locatari. De mentionat este că potrivit unor norme minime de igienă, consumul minim de apă pe zi este de 15 litri pe persoană. Se presupune astfel, că un locatar consumă cel putin 0,45 metri cubi de apă pe lună, doar pentru igienă.
end copy/paste
Inapoi la insemnarea sursa   841 Legea contorului AR
Home
                                © 2009~2085 OSCII-Lab               Home    Popescu-Colibasi          Free counters!

click spre "negustori"