Sunt articole care ma ajuta sa exemplific ce sustin si ca sa fiu sigur ca nu dispar din locatia originala apelind la performantul instrument "copy/paste" le fixez la mine pe site. Pornind de la ele cu resursele mele limitate caut sa le adaug TVA.(fara "Taxa" mai mult "Valoare Adaugata") Ca reusesc sau nu asta este alta poveste. Sursa-adevarul.ro/a>
begin copy/paste
Dincolo de PNL, liste de candidati si
voturi, cazul Mircea Diaconu este o piatra de încercare pentru
societatea civila. Cel mai important este daca marele artist si spirit
civic deopotriva va reusi sa strânga semnaturile necesare pentru a
candida la Parlamentul European. Chiar mai important decât daca va
obtine si voturile pentru a accede în PE!
Dosarele „Diaconu” sunt publice. Si nu-s penale!
Înalta Curte de Casatie si Justitie, sentinta din18 martie 2013 în dosarul 7486/1/2012: „Admite
exceptia necompetentei dupa calitatea persoanei privind pe inculpatul
Diaconu Mircea. Trimite cauza privind pe inculpatul Diaconu Mircea,
trimis în judecata pentru savârsirea a cinci infractiuni de conflict de
interese prevazute de art. 2531 Cod penal cu aplicarea art.33 lit.a Cod
penal, spre competenta solutionare, la Curtea de Apel Bucuresti. (...)
Definitiva.”
Pe scurt, ÎCCJ constata ca Diaconu Mircea este trimis în judecata
pentru cinci fapte penale, dar nu socoteste ca e de competenta ei sa le
judece de vreme ce actorul nu mai era parlamentar, ci simplu cetatean.
Asa ca a remis cauza catre Curtea de Apel Bucuresti.
CAB, în dosarul 2282/2/2013, se pronunta pe 13 martie 2014: „În
baza art. 396 alin. 5 C.p.p. raportat la art. 19 din Legea nr. 255/2013
si art. 181 C.p. din 1969, ACHITA pe inculpatul Diaconu Mircea sub
aspectul savârsirii infractiunilor de conflict de interese prevazute de
art. 2531 C. pen. din 1969, cu aplic. art. 33 lit. a C. pen. din 1969 si
art. 5 C.p. În baza art. 181 al. 3 C. pen. din 1969 rap. la art. 91
lit. c C.pen. din 1969 aplica inculpatului amenda administrativa în
cuantum de 1.000 de lei.”
Deci, conflictul de interese a fost ACHITAT. Evident, acesta exista,
dar NU E SOCOTIT infractiune, ci contraventie, aplicându-se doar amenda
administrativa.
Cât priveste starea de incompatibilitate constatata de ANI, ÎCCJ spune în dosarul 6014/1/2012: „Respinge contestatia în anulare (...) Irevocabila.”
Aceasta sentinta respingea un recurs. Care, la rândul sau, fusese
declarat împotriva unei sentinte de fond a CAB. Care sentinta conchidea
ca „dat fiind avizul oferit de Senat, reclamantul NU ESTE responsabil
din punct de vedere contraventional, civil sau disciplinar pentru
situatia constatata". Si mai resinea ca „desi reclamantul NU ARE
nicio culpa în situatia data, în mod obiectiv, raportul de evaluare a
constatat corect o stare de incompatibilitate.” Deci nu a constatat-o „subiectiv”, adica având drept faptas un subiect, o persoana, în limbaj juridic.
Asadar, nu e nimeni vinovat, ci legea ca a survenit la mijloc de
legislatura iar institutiile însele n-au stiut cum s-o aplice. Deci,
daca nu e individul vinovat, de ce sa-l pedepsim pe el? Mai ales ca
niciuna dintre sentinte nu-i interzice reclamantului Mircea Diaconu
vreun drept, cu atât mai putin cele electorale!
Interdictii inexistente
De vreme ce Mircea Diaconu s-a facut vinovat de un conflict de
interese, fie el si nepenal, înseamna ca trebuie sa suporte consecintele
legii. Inclusiv ale Legii 176/2010 privind integritatea în exercitarea
functiilor si demnitatilor publice (legea ANI).
În aceasta, la articolul 25 alineatul 2 aflam ca: „Persoana
eliberata sau destituita din functie potrivit prevederilor alin. (1) sau
fata de care s-a constatat existenta conflictului de interese ori
starea de incompatibilitate este decazuta din dreptul de a mai exercita o
functie sau o demnitate publica ce face obiectul prevederilor prezentei
legi, cu exceptia celor electorale, pe o perioada de 3 ani de la data
eliberarii, destituirii din functia ori demnitatea publica respectiva
sau a încetarii de drept a mandatului. Daca persoana a ocupat o functie
eligibila, nu mai poate ocupa aceeasi functie pe o perioada de 3 ani de
la încetarea mandatului.”
Asadar, foarte clar, chiar si pentru giumbicsi, ca legea EXCEPTEAZA de
la restrictii dreptul de a fi ales. Eventual, conform frazelor finale,
ar putea interzice, cel mult, accesul la aceeasi functia/demnitatea în
care s-a realizat conflictul de interese. Ce a fost domnul Mircea
Diaconu? Director de teatru si senator, parlamentar al României. A fost
cumva parlamentar european?
Precedent în coada de peste
Mai nou, a iesit la iveala si cum s-au petrecut lucrurile înainte de sentintele de mai sus, la alegerile parlamentare din 2012.
Antonescu l-a vrut pe Mircea Diaconu pe liste, dar Ponta s-a opus pe
motivul Legii 176. Alternativ, PNL a propus ca Diaconu sa candideze
deputat, si nu senator, ca sa nu fie aceeasi functie cu cea în care s-a
realizat pretinsul conflict de interese. Ponta a insistat ca nu e cazul
sa „riste”.
Atunci, Mircea Diaconu a facut o adresa catre Biroul Electoral Central,
sa i se precizeze daca poate candida sau nu. Raspunsul a fost ca
judecatorii nu se pot pronunta daca nu se depune efectiv candidatura.
Si, ca sa nu „riste”, Ponta si Antonescu au lasat-o în coada de peste,
scotându-l pe actor de pe lista USL.
Asadar, cu toate sentintele, totusi nicio instanta competenta nu s-a
pronuntat pâna acum asupra... compatibilitatii lui Mircea Diaconu cu un
nou mandat de parlamentar!.
De ce sa ne temem de „sentinta” cetatenilor?
Si nu ma refer la a „calca în picioare o decizie a justitiei” prin
„votul popular” materializat în semnaturi, cum acuza Horica. Ci la a da
posibilitatea celor cinci judecatori de la BEC de a transa odata
chestiunea Diaconu. Iar aceasta, dupa cum se vede, nu se poate întâmpla
decât daca actorul ajunge sa-si depuna candidatura. Iar candidatura nu
poate fi depusa fara semnaturi.
Pentru noi, cetatenii, mai mult decât folosul de pe urma
parlamentarului european Mircea Diaconu ar conta rezolutia finala,
indiferent daca aceasta i-ar fi sau nu favorabila. Fiindca am putea
vedea clar cine are dreptate, ANI sau cetateanul Diaconu Mircea.
Si chiar daca judecatorii BEC ar da o sentinta nedreapta, cum se dau
multe în România, Mircea Diaconu ar putea-o contesta, inclusiv la CEDO.
Daca nu si-ar depune candidatura, ce-ar putea contesta? Interpretarile
juridice ale lui Ponta sau Antonescu? Amenintarile din vorbele
zburatacite de Horica? Propria inactiune? Nu mai bine sa încerci si sa
nu reusesti decât sa regreti mereu ca n-ai încercat?
Apusul nulitatilor de pe listele de partid
Fortând pronuntarea asupra candidaturii maestrului, societatea civila
va avea imaginea clara. Este Mircea Diaconu e un biet cetatean care nu
întelege sistemul legislativ si vrea doar sa-si satisfaca o ambitie
politica? Sau este un om puternic, caruia i se neaga niste drepturi
legitime si are taria de a se lupta cu un sistem abuziv?
Pentru ca exista temeri, deopotriva numeroase si justificate de
experienta celor 24 de ani de democratie originala. Temeri ca cei
nepatati, nesantajabili, nemanevrabili nu sunt doriti în fruntea
societatii. Ba exista si exemple ca institutii de forta ale statului îsi
bat joc de soarta cetatenilor incomozi pentru tot felul de catarati la
putere. Mai rau, felul în care arata tara demonstreaza ca valorile ei
umane sunt distribuite rasturnat pe treptele deciziei.
Daca Mircea Diaconu obtine cele 100 de mii de semnaturi, societatea
româneasca ar putea evolua altfel, dintr-un punct de cotitura. De aici
înainte va exista mereu o sansa pentru „Vaclav Havelii” României. Ar
putea fi finalul nulitatilor ce se ascund pe liste de partid. Fiindca
vor avea concurenta serioasa.Oameni de stiinta, de cultura,
personalitati recunoscute ale societatii, cu spirit civic la purtator,
îsi pot vor putea revendica eligibilitatea. Apelând la votul popular
chiar si atunci când partidele nu-i vor sau nu îi pot sustine. Sau când
institutii scapate de sub controlul cetatenilor se îndreapta chiar
împotriva acestora.
end copy/paste
Inapoi la insemnarea sursa 836 Mircea Diaconu
|