|
Sunt articole care ma ajuta sa exemplific ce sustin si ca sa fiu sigur ca nu dispar din locatia originala apelind la performantul instrument "copy/paste" le fixez la mine pe site. Pornind de la ele cu resursele mele limitate caut sa le adaug TVA.(fara "Taxa" mai mult "Valoare Adaugata") Ca reusesc sau nu asta este alta poveste. Sursa-jurnalul.ro
begin copy/paste
Centrul de Investigatii si Analiza pentru Siguranta Aviatiei Civile (CIAS)
este una dintre agentiile specializate sa investigheze accidente aviatice civile de pe teritoriul României. Aceasta agentie functioneaza în subordinea Ministerului Transporturilor, cu doar cinci investigatori. Pe lânga acestia clientela politica a reusit sa “infiltreze” o armata de 25 de persoane platite din bani publici. Cu toate acestea, CIAS nu are nici macar un hangar unde sa depozitele epavele aeronavelor implicate în accidente aviatice. Desi companiile aviatice platesc catre aceasta institutie o taxa de 2,75 euro pentru fiecare pasager îmbarcat la bordul aeronavelor.
Mai mult, în 2003, a fost emisa Hotarârea de Guvern 228, prin care se desemneaza Centrul de Investigatii si Analiza pentru Siguranta Aviatiei Civile (CIAS) ca agentie specializata de interventie si care are obligatia sa actioneze în cazul apelurilor de urgenta, în situatia unui accident sau incident aviatic civil. În articolul 2 al aceleiasi HG se specifica: “În cadrul CIAS se înfiinteaza un dispecerat de urgenta permanent cu atributii de preluare si tratare a apelurilor de urgenta primite prin centrul unic pentru apeluri de urgenta 112”. Dar, în realitate, CIAS asteapta de noua luni deblocarea posturilor pentru a putea angaja cinci operatori pentru Serviciul 112, plus terminalul de la Serviciul pentru Telecomunicatii Speciale pentru a fi conectati la Serviciul Unic de Urgenta 112.
Investigatorii Potrivit documentelor aflate în posesia noastra, echipa de investigatori români a fost încropita pe genunchi. Aceasta este formata din cinci persoane: doua detasate de la a Autoritatea Civila, iar celalalt de la o companie producatoare de avioane, un pesionar si o persoana fizica autorizata, plus un specialist.
În fruntea acestora se afla directorul general al CIAS, Nicolae Stoica, fost consilier personal al PDL-istului Cristache Radulescu, pe vremea când acesta conducea Consiliul Judetean Ilfov.
Potrivit declaratiei de avere, acesta a fost actionar la patru firme din domeniul aeronautic, dar si membru fondator al Asociatiei Aeronautice din România. În timpul accidentului aviatic din Muntii Apuseni, Nicolae Stoica era plecat în “misiune” în strainatate.
Risipa Potrivit unui raport al Curtii de Conturi, cheltuirea banilor publici de catre CIAS se face dupa ureche. Dintre acestea amintim doar “înregistrarea gresita în contabilitate si raportarea eronata în situatiile financiare a achizitiei unui soft informatic” în valoare de aproxiumativ 80.000 lei. Utilizarea ineficienta a unor fonduri publice în suma de 162.000 lei, prin încheierea unor contracte de achizitie publica pentru realizarea unei analize functionale si a unor servicii de gestionare documente. În anul 2011, CIAS a închiriat de la Clubul Aviatorilor SRL un spatiu în zona Garii de Nord pentru care platea o chirie de 16.136 euro pe luna. La rândul ei, firma Clubul Aviatorilor închiriase spatiul respectiv pentru suma de 3.000 euro pe luna. Dupa controlul Curtii de Conturi chiria a fost redusa la suma de 14.450 euro pe luna. Dupa aproape doi ani de zile, contractul a fost reziliat.
end copy/paste
Inapoi la insemnarea sursa Tara lui Soric
| |