Sunt articole care ma ajuta sa exemplific ce sustin si ca sa fiu sigur ca nu dispar din locatia originala apelind la performantul instrument "copy/paste" le fixez la mine pe site. Pornind de la ele cu resursele mele limitate caut sa le adaug TVA.(fara "Taxa" mai mult "Valoare Adaugata") Ca reusesc sau nu asta este alta poveste. Sursa-descopera
begin copy/paste
Se spune ca atunci când nu reusim sa gasim rezolvarea unei probleme ar fi bine sa dormim câteva ore. În acest fel, „mintea odihnita” va putea cauta solutii noi. În ultimii ani, întelepciunea populara a început sa fie sustinuta de stiinta.
Un studiu recent publicat sugereaza ca sansele de a ne dezvolta creativitatea peste noapte cresc atunci când reusim sa ne mentinem în alerta prin angajarea unui simt precum mirosul.
O echipa de cercetatori din Olanda, condusa de Simone Ritter, a realizat un studiu în urma caruia s-a constatat ca nivelul de creativitate poate creste atunci când este evocat unul dintre simturile umane.
La studiu au luat parte 49 de participanti cu vârste între 18 si 29 de ani. Toti au ajuns în laborator seara si au fost rugati sa urmareasca un video de 10 minute despre munca voluntara. Ulterior, ei au fost trimisi sa doarma gândindu-se la o un potential raspuns la întrebarea: „Cum pot fi oamenii motivati sa faca voluntariat mai des?”.
În cazul a doua treimi dintre participanti, în camera unde au vizionat filmul a existat un odorizant care elibera un miros de vanilie si portocala. Când acestia au fost trimisi la culcare, au primit si câte un plic pe care trebuiau sa îl desfaca înainte sa adoarma. În plic se afla un alt odorizant. Jumatate dintre acesti participanti au fost expusi la acelasi miros de vanilie si portocale, în timp ce cealalta jumatate au primit odorizante cu alt miros. Restul participantilor (ultima treime) nu au fost expusi la niciun miros.
A doua zi, s-a constatat ca cele mai noi si mai bune idei au venit din partea celor care fusesera expusi, în timpul somnului, tot la mirosul de vanilie si portocala.
Momentan, nu se cunoaste motivul pentru care mirosul nocturn are acest efect asupra oamenilor. Specialistii suspecteaza ca eliberarea, în timpul somnului, a mirosului asociat cu filmul i-a facut pe participanti sa se gândeasca la acest subiect în timpul somnului.
Sursa: Pacific Standard
end copy/paste
Inapoi la insemnarea sursa 794 by Descopera II
|