Sunt articole care ma ajuta sa exemplific ce sustin si ca sa fiu sigur ca nu dispar din locatia originala apelind la performantul instrument "copy&paste" le fixez la mine pe site. Pornind de la ele cu resursele mele limitate caut sa le adaug TVA.(fara "Taxa" mai mult "Valoare Adaugata") Ca reusesc sau nu asta este alta poveste. Sursa-magistrati.ro/
Prin Fan Curier, cu AVB 58775519, avocata Mihaela Anghelus si profesorul american de origine romana Ionita Romulus, semnatar al Cartei 77, analist politic timp de 30 de ani in New York si membru al United Press International, au depus o plingere penala impotriva presedintelui suspendat Traian Basescu.
Plingerea a fost trimisa la Procurorul general Laura Codruta Kovesi si, prin aceasta cerere, se solicita "instrumentarea cu maxima celeritate” intrucit "pe perioada suspendarii, presedintele nu beneficiaza de nici un fel de imunitate”.
Asa cum precizeaza semnatarii, "prezenta plangere, nu se refera la fapte savarsite de numitul Traian Basescu direct impotriva subsemnatilor reclamanti, ci fapte savarsite de acesta impotriva poporului roman – din care subsemnatii facem parte, precum si impotriva Romaniei”.
Principalele capete de acuzare din aceasta plingere vizeaza incalcarea prevederilor art. 52 alin 1 si 3 din Legea 3/2000, privind organizarea si desfasurarea referendumului, art. 2 din Legea nr. 14/2003 a partidelor politice, art. 36 din Constitutia Romaniei privind "Dreptul la vot”, art. 54 din Constitutia Romaniei, privind "Fidelitatea fata de tara”, art. 80 din Constitutia Romaniei, privind "Rolul Presedintelui”.
Prezentam mai jos textul integral al plingerii, asa cum a fost redactat de catre semnatari:
DOMNULE PROCUROR GENERAL
LAURA CODRUTA KOVESI
Subsemnatii ANGHELUS ANA MIHAELA, fiica lui Mihai si Ana, cetatean roman, nascuta la data de 05.11.1966 in Bucuresti, domiciliata in str. STELEA SPATARUL, nr. ... Bucuresti, legitimata cu CI seria RR nr...., eliberata de SPCEP Sector 3 la data de 08.11.2011, avand CNP 26.....
si Profesor - IONITA ROMULUS, fiul lui Ion si Maria, cetatean roman, dar si cetatean american din anul 1984, nascut la data de 28.01.1937, domiciliat in Bucuresti, sector 1, str. Iacob .... legitimat cu CI seria RT nr. 59... eliberata la data de 10.09.2008, avannd CNP 137....., ziarist de investigatii, publicist si analist politic timp de 30 de ani in New York - SUA, membru al United Press International si Membru al Uniunii Ziaristilor din Romania, militant activ pentru drepturile omului – impreuna cu Paul Goma in 1976 -1977 am activat pentru aderarea Romaniei la Carta 77 a drepturilor omului (Cehoslovacia– Pavel Kohout), prin avocat Anghelus Ana Mihaela, cu domiciliul ales pentru comunicarea actelor de procedura la adresa de domiciliu si la sediul profesional al cabinetului - Cabinet Avocat Anghelus Ana Mihaela, str. Stelea Spatarul, nr. ...., Bucuresti, cod postal 030212,
in calitate de reclamanti, formulam si depunem prezenta
PLANGERE PENALA
Impotriva numitului :
BASESCU TRAIAN - presedinte suspendat - fiul lui Elena si Dumitru, cetatean roman, nascut la data de 04.11.1951 in localitatea Murfatlar, domiciliat in Bucuresti , sector 1, Vila Lac 3,
pentru savirsirea infractiunilor de :
- Tradare - Art. 155 - Cod penal - (Fapta cetateanului roman sau a persoanei fara cetatenie, domiciliata pe teritoriul statului roman, de a intra in legatura cu o putere sau cu o organizatie straina ori cu agenti ai acestora, in scopul de a suprima sau stirbi unitatea si indivizibilitatea, suveranitatea sau independenta statului, prin actiuni de provocare de razboi contra tarii sau de inlesnire a ocupatiei militare straine, ori de subminare economica sau politica a statului, ori de aservire fata de o putere straina, sau de ajutare a unei puteri straine pentru desfasurarea unei activitati dusmanoase impotriva sigurantei statului, se pedepseste cu detentiune pe viata sau cu inchisoare de la 15 la 25 de ani si interzicerea unor drepturi. )
- Atentat care pune in pericol siguranta statului - Art. 160 - Cod penal - (Atentatul savarsit contra vietii, integritatii corporale ori sanatatii unei persoane care indeplineste o activitate importanta de stat sau alta activitate publica importanta, in imprejurari care fac ca fapta sa puna in pericol siguranta statului, se pedepseste cu detentiune pe viata sau cu inchisoare de la 15 la 25 de ani si interzicerea unor drepturi.)
- Atentat contra unei colectivitati - Art. 161 – Cod penal (Atentatul savarsit contra unei colectivitati prin otraviri in masa, provocare de epidemii sau prin orice alt mijloc, de natura sa slabeasca puterea de stat, se pedepseste cu detentiune pe viata sau cu inchisoare de la 15 la 25 de ani si interzicerea unor drepturi.)
- Subminarea economiei nationale - Art. 165 - Cod penal (Fapta de a folosi o unitate din cele la care se refera art. 145, ori de a impiedica activitatea normala a acesteia, daca fapta este de natura sa submineze economia nationala, se pedepseste cu inchisoare de la 5 la 20 de ani si interzicerea unor drepturi.)
Daca fapta prevazuta in alineatul precedent a produs pagube importante economiei nationale, pedeapsa este detentiunea pe viata sau inchisoarea de la 15 la 25 de ani si interzicerea unor drepturi.)
- Propaganda in favoarea statului totalitar - Art. 166 Cod penal (Propaganda in vederea instaurarii unui stat totalitar, savarsita prin orice mijloace, in public, se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 5 ani si interzicerea unor drepturi. Propaganda consta in raspandirea, in mod sistematic, sau in apologia unor idei, conceptii sau doctrine cu intentia de a convinge si de a atrage noi adepti.)
- Actiuni impotriva ordinii constitutionale - Art. 1661 Cod penal (Intreprinderea oricarei actiuni pentru schimbarea prin actiuni ilegale si prin violenta a ordinii constitutionale sau a caracterului national, suveran, independent, unitar si indivizibil al statului roman se pedepseste cu inchisoare de la 5 la 15 ani si interzicerea unor drepturi.)
- Complot Art. 167 - Cod penal (Initierea sau constituirea unei asociatii sau grupari in scopul savarsirii vreuneia dintre infractiunile prevazute in art. 155-163, 165 si 1661, ori aderarea sau sprijinirea sub orice forma a unei astfel de asociatii sau grupari se pedepseste cu detentiune pe viata sau cu inchisoare de la 15 la 25 de ani si interzicerea unor drepturi.)
Pedeapsa pentru complot nu poate fi mai mare decat sanctiunea prevazuta de lege pentru cea mai grava dintre infractiunile care intra in scopul asociatiei sau gruparii.
Daca faptele prevazute in alin. 1 au fost urmate de savarsirea unei infractiuni, se aplica regulile de la concursul de infractiuni.
Nu se pedepseste persoana care, savarsind fapta prevazuta in alin. 1 sau 3, o denunta mai inainte de a fi fost descoperita.)
- Comunicarea de informatii false, Art. 1681 Cod penal (Comunicarea sau raspandirea, prin orice mijloace, de stiri, date sau informatii false ori de documente falsificate, daca prin aceasta se pune in pericol siguranta statului, se pedepseste cu inchisoare de la unu la 5 ani.)
- Amenintare Art. 193 Cod penal (Fapta de a ameninta o persoana cu savarsirea unei infractiuni sau a unei fapte pagubitoare indreptate impotriva ei, a sotului ori a unei rude apropiate, daca este de natura sa o alarmeze, se pedepseste cu inchisoare de la 3 luni la un an sau cu amenda, fara ca pedeapsa aplicata sa poata depasi sanctiunea prevazuta de lege pentru infractiunea care a format obiectul amenintarii.
Actiunea penala se pune in miscare la plangerea prealabila a persoanei vatamate.
Impacarea partilor inlatura raspunderea penala.)
- Santaj Art. 194 Cod penal (Constrangerea unei persoane, prin violenta sau amenintare, sa dea, sa faca, sa nu faca sau sa sufere ceva, daca fapta este comisa spre a dobandi in mod injust un folos, pentru sine sau pentru altul, se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 5 ani.
Cand constrangerea consta in amenintarea cu darea in vileag a unei fapte reale sau imaginare, compromitatoare pentru persoana amenintata, pentru sotul acesteia sau pentru o ruda apropiata, pedeapsa este inchisoarea de la 2 la 7 ani.)
- Inselaciune Art. 215 Cod penal (Inducerea in eroare a unei persoane, prin prezentarea ca adevarata a unei fapte mincinoase sau ca mincinoasa a unei fapte adevarate, in scopul de a obtine pentru sine sau pentru altul un folos material injust si daca s-a pricinuit o paguba, se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 12 ani.
Inselaciunea savarsita prin folosire de nume sau calitati mincinoase ori de alte mijloace frauduloase se pedepseste cu inchisoare de la 3 la 15 ani. Daca mijlocul fraudulos constituie prin el insusi o infractiune, se aplica regulile privind concursul de infractiuni.
Inducerea sau mentinerea in eroare a unei persoane cu prilejul incheierii sau executarii unui contract, savarsita in asa fel incat, fara aceasta eroare, cel inselat nu ar fi incheiat sau executat contractul in conditiile stipulate, se sanctioneaza cu pedeapsa prevazuta in alineatele precedente, dupa distinctiile acolo aratate.
Emiterea unui cec asupra unei institutii de credit sau unei persoane, stiind ca pentru valorificarea lui nu exista provizia sau acoperirea necesara, precum si fapta de a retrage, dupa emitere, provizia, in totul sau in parte, ori de a interzice trasului de a plati inainte de expirarea termenului de prezentare, in scopul aratat in alin. 1, daca s-a pricinuit o paguba posesorului cecului, se sanctioneaza cu pedeapsa prevazuta in alin. 2.
Inselaciunea care a avut consecinte deosebit de grave se pedepseste cu inchisoare de la 10 la 20 de ani si interzicerea unor drepturi.)
- Ultraj Art. 239 Cod penal (Amenintarea savarsita nemijlocit sau prin mijloace de comunicare directa contra unui functionar public care indeplineste o functie ce implica exercitiul autoritatii de stat, aflat in exercitiul functiunii ori pentru fapte indeplinite in exercitiul functiunii, se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 2 ani sau cu amenda.
Lovirea sau orice acte de violenta, savarsite impotriva unui functionar public care indeplineste o functie ce implica exercitiul autoritatii de stat, aflat in exercitiul functiunii ori pentru fapte indeplinite in exercitiul functiunii, se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 3 ani.
Vatamarea corporala, savarsita impotriva unui functionar public care indeplineste o functie ce implica exercitiul autoritatii de stat, aflat in exercitiul functiunii ori pentru fapte indeplinite in exercitiul functiunii, se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 6 ani.
Vatamarea corporala grava, savarsita impotriva unui functionar public care indeplineste o functie ce implica exercitiul autoritatii de stat, aflat in exercitiul functiunii ori pentru fapte indeplinite in exercitiul functiunii, se pedepseste cu inchisoare de la 3 la 12 ani.
Daca faptele prevazute in alin. 1-4 sunt savarsite impotriva unui judecator sau procuror, organ de cercetare penala, expert, executor judecatoresc, politist, jandarm ori militar, limitele pedepsei se majoreaza cu jumatate.)
- Abuz in serviciu contra intereselor publice Art. 248 Cod penal (Fapta functionarului public, care, in exercitiul atributiilor sale de serviciu, cu stiinta, nu indeplineste un act ori il indeplineste in mod defectuos si prin aceasta cauzeaza o tulburare insemnata bunului mers al unui organ sau al unei institutii de stat ori al unei alte unitati din cele la care se refera art. 145 sau o paguba patrimoniului acesteia se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 5 ani.)
- Abuz in serviciu in forma calificata Art. 2481 Cod penal (Daca faptele prevazute in art. 246, 247 si 248 au avut consecinte deosebit de grave, se pedepsesc cu inchisoare de la 5 la 15 ani si interzicerea unor drepturi.)
- Purtare abuziva Art. 250 Cod penal (Intrebuintarea de expresii jignitoare fata de o persoana, de catre un functionar public in exercitiul atributiilor de serviciu, se pedepseste cu inchisoare de la o luna la un an sau cu amenda.
Amenintarea savarsita de catre un functionar public, in conditiile alin. 1, se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 2 ani sau cu amenda.
Lovirea sau alte acte de violenta savarsite de catre un functionar public, in conditiile alin. 1, se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 3 ani sau cu amenda.
Vatamarea corporala savarsita de catre un functionar public, in conditiile alin. 1, se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 6 ani.
Vatamarea corporala grava savarsita de catre un functionar public, in conditiile alin. 1, se pedepseste cu inchisoare de la 3 la 12 ani.)
- Trafic de influenta Art. 257 Cod penal (Primirea ori pretinderea de bani sau alte foloase ori acceptarea de promisiuni, de daruri, direct sau indirect, pentru sine ori pentru altul, savarsita de catre o persoana care are influenta sau lasa sa se creada ca are influenta asupra unui functionar pentru a-l determina sa faca ori sa nu faca un act ce intra in atributiile sale de serviciu, se pedepseste cu inchisoare de la 2 la 10 ani.
Dispozitiile art. 256 alin. 2 se aplica in mod corespunzator.)
Raportat la art. 6 din Legea nr. 78/2000 - pentru prevenirea, descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie - ( Infractiunile de luare de mita - prevazuta la art. 254 din Codul penal, de dare de mita - prevazuta la art. 255 din Codul penal, de primire de foloase necuvenite prevazuta la art. 256 din Codul penal si de trafic de influenta prevazuta la art. 257 din Codul penal se pedepsesc potrivit acelor texte de lege.)
- Asocierea pentru savarsirea de infractiuni Art. 323 Cod penal (Fapta de a se asocia sau de a initia constituirea unei asocieri in scopul savarsirii uneia sau mai multor infractiuni, altele decat cele aratate in art. 167, ori aderarea sau sprijinirea sub orice forma a unei astfel de asocieri, se pedepseste cu inchisoare de la 3 la 15 ani, fara a se putea depasi pedeapsa prevazuta de lege pentru infractiunea ce intra in scopul asocierii.
Daca fapta de asociere a fost urmata de savarsirea unei infractiuni, se aplica celor care au savarsit infractiunea respectiva pedeapsa pentru acea infractiune, in concurs cu pedeapsa prevazuta in alin. 1.
Nu se pedepsesc persoanele prevazute in alin. 1, care denunta autoritatilor asocierea mai inainte de a fi fost descoperita si de a se fi inceput savarsirea infractiunii care intra in scopul asocierii.)
- Instigare publica si apologia infractiunilor Art. 324 Cod penal (Fapta de a indemna publicul prin grai, scris sau prin orice alte mijloace, de a nu respecta legile, ori de a savarsi fapte ce constituie infractiuni, se pedepseste cu inchisoare de la 3 luni la 3 ani, fara a se putea depasi pedeapsa prevazuta de lege pentru infractiunea la savarsirea careia s-a instigat.
Daca fapta prevazuta in alin. 1 este savarsita de un functionar public care indeplineste o functie ce implica exercitiul autoritatii de stat ori de catre o persoana dintre cele prevazute in art. 160, pedeapsa este inchisoarea de la unu la 5 ani, fara a se putea depasi pedeapsa prevazuta de lege pentru infractiunea la savarsirea careia s-a instigat.
Daca instigarea publica a avut ca urmare savarsirea infractiunii la care s-a instigat, pedeapsa este cea prevazuta de lege pentru acea infractiune.
Purtarea in public a unei uniforme, embleme, insigne sau altor asemenea semne distinctive neautorizate, in scopurile aratate in alin. 1, se pedepseste cu inchisoare de la 3 luni la 3 ani.
Cu aceeasi pedeapsa se sanctioneaza laudarea in public a celor care au savarsit infractiuni sau a infractiunilor savarsite de acestia.)
- Genocid Art. 357 Cod penal (Savarsirea in scopul de a distruge in intregime sau in parte o colectivitate sau un grup national, etnic, rasial sau religios, a vreuneia dintre urmatoarele fapte:
a) uciderea membrilor colectivitatii sau grupului;
b) vatamarea grava a integritatii fizice sau mintale a membrilor colectivitatii sau grupului;
c) supunerea colectivitatii ori grupului la conditii de existenta sau tratament de natura sa duca la distrugere fizica;
d) luarea de masuri tinzand la impiedicarea nasterilor in sanul colectivitatii sau grupului;
e) transferarea fortata a copiilor apartinand unei colectivitati sau unui grup, in alta colectivitate sau in alt grup, se pedepseste cu detentiune pe viata sau cu inchisoare de la 15 la 25 de ani si interzicerea unor drepturi.
Daca fapta este savarsita in timp de razboi, pedeapsa este detentiunea pe viata.
Intelegerea in vederea savarsirii infractiunii de genocid se pedepseste cu inchisoare de la 5 la 20 de ani si interzicerea unor drepturi.)
pentru incalcarea :
- art. 52 alin 1 si 3 - din Legea 3/2000 – privind organizarea si desfasurarea referendumului :
”(1) Impiedicarea prin orice mijloace a liberului exercitiu al dreptului de a participa la referendum se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 5 ani si interzicerea unor drepturi.
( (3) Tentativa se pedepseste”
- art. 2 - din Legea nr. 14/2003 - a partidelor politice :
"Prin activitatea lor, partidele politice promoveaza valorile si interesele nationale, pluralismul politic, contribuie la formarea opiniei publice, participa cu candidati in alegeri si la constituirea unor autoritati publice si STIMULEAZA participarea cetatenilor la scrutinuri, potrivit legii.”
- art. 36 - din Constitutia Romaniei - Dreptul la vot
(1) Cetatenii au drept de vot de la varsta de 18 ani, impliniti pana in ziua alegerilor inclusiv.
(2) Nu au drept de vot debilii sau alienatii mintal, pusi sub interdictie, si nici persoanele condamnate, prin hotarare judecatoreasca definitiva, la pierderea drepturilor electorale.
- art. 54 - din Constitutia Romaniei - Fidelitatea fata de tara
(1) Fidelitatea fata de tara este sacra.
(2) Cetatenii carora le sunt incredintate functii publice, precum si militarii, raspund de indeplinirea cu credinta a obligatiilor ce le revin si, in acest scop, vor depune juramantul cerut de lege.
- art. 80 - din Constitutia Romaniei - Rolul Presedintelui
(1) Presedintele Romaniei reprezinta statul roman si este garantul independentei nationale, al unitatii si al integritatii teritoriale a tarii.
(2) Presedintele Romaniei vegheaza la respectarea Constitutiei si la buna functionare a autoritatilor publice. In acest scop, Presedintele exercita functia de mediere intre puterile statului, precum si intre stat si societate.
si solicitam trimiterea sa in judecata pentru a raspunde penal .
MOTIVELE PLANGERII
In prealabil invederam ca ,
Presedintele Romaniei in perioada exercitarii mandatului, nu detine imunitate totala, putand fi tras la raspundere politic si juridic pentru faptele sale, savarsite in exercitiul mandatului, astfel cum este stipulat in art. 95 - Suspendarea din functie - din Constitutia Romaniei.
Presedintele Traian Basescu, in prezent este suspendat.
Pe perioada suspendarii, presedintele nu beneficiaza de nici un fel de imunitate, ceea ce in opinia noastra presupune instrumentarea cu maxima celeritate a prezentei reclamatii.
Prezenta plangere, nu se refera la fapte savarsite de numitul Traian Basescu direct impotriva subsemnatilor reclamanti, ci fapte savarsite de acesta impotriva poporului roman – din care subsemnatii facem parte, precum si impotriva Romaniei.
Prezenta plangere reprezinta un demers civic, argumentat temeinic, dar bazat in principal pe informatii publice la care am fost accesibili, pe surse jurnalistice, pe fapte prezentate pe larg in mass media si pe informatii si documente care circula pe internet.
Pentru a contura profilul moral al numitului Basescu Traian, redam in continuare cateva date - astfel cum acestea au aparut public in ultimii ani, atat in mass media, cat si pe internet.
Traian Basescu a fost timp de 15 ani membru PCR.
Traian Basescu a fost racolat de Securitate in anul 1973, pe cind era elev al Institutului de Marina, ocazie cu care i-a fost intocmit dosarul personal nr. 3990/09.11.1973.
Pana la terminarea studiilor in 1976, a fost colaborator al lucratorilor din Directia a IV- a de Contrainformatii Militare.
In aceasta calitate, informa organele de Securitate despre modul in care se desfasurau activitatile specifice in Institut, despre comportamentul si atitudinea colegilor si ale cadrelor didactice, atat in cadrul activitatilor specifice, cat si in particular.
La terminarea studiilor, Directia a IV- a de Contrainformatii Militare a incetat legatura cu colaboratorul Traian Basescu, dosarul personal al acestuia fiind transferat la Inspectoratul Judetean Constanta al Ministerului de Interne - Departamentul Securitatii Statului, cu adresa nr. 00151392/29.09.1976.
Dupa absolvirea Institutului de Marina, Traian Basescu este incadrat ca ofiter la Intreprinderea de Exploatare a Flotei Maritime NAVROM Constanta, calitate in care a fost preluat ca informator-sursa, de catre lucratorii Biroului de Securitate Port Constanta, birou condus la acea vreme de ofiterul Dumitru Nicusor.
De folosirea ofiterului de marina Traian Basescu s-a ocupat direct locotenentul major de Securitate Mihai Avramides ( care provenea din sistemul penitenciarelor ), care a cerut si a obtinut de la informatorul Traian Basescu mai multe note scrise pe care le-a depus la dosarul acestuia, nr. 3990/1973.
In calitatea sa de ofiter de marina, Traian Basescu dadea informatii - cu privire la starea de spirit a echipajului, temele de discutie abordate de membrii echipajului, activitatile si contactele pe care membrii echipajului le aveau in porturi, in timpul escalelor, activitati de contrabanda si specula, dar si despre eventuale aprecieri sau comentarii facute de membrii echipajului cu privire la conducerea superioara de partid si de stat.
In jurul anului 1984 informatorul Traian Basescu, a fost trecut in reteaua Centrului de Informatii Externe din Departamentul Securitatii Statului unde a lucrat cu ofiterul Silvian Ionescu din cadrul Directiei I.
In anul 1987 Traian Basescu este numit sef al Agentiei Economice NAVROM din Anvers, Belgia, unde isi desfasoara activitatea sub directa coordonare a lui Silvian Ionescu care conducea la acea data Serviciul I ( Belgia-Olanda-Luxemburg ) din Directia a I a CIE.
Pe 8.03.1989 Traian Basescu este rechemat in tara, fiind acuzat de nereguli grave in administrarea fondurilor NAVROM.
Traian Basescu a fost sanctionat pentru ca a autorizat, fara aprobarea NAVROM Constanta, o plata suplimentara de 300.000 de franci belgieni pentru lucrarile de reparatii efectuate la nava Zimnicea in ianuarie 1989.
In 22 decembrie 1989, ofiterul de Securitate Silvian Ionescu, cel care l-a avut in subordine pe Traian Basescu, s-a infiltrat printre revolutionarii din fata Comitetului Central, a intrat in anturajul lui Dan Iosif si ulterior al lui Gelu Voican Voiculescu si in ianuarie 1990 a fost numit Secretar Executiv al FSN.
Imediat dupa Revolutie, Traian Basescu a fost numit Director General al Inspectoratului de Stat al Navigatiei Civile din Ministerul Transporturilor.
Pentru a obtine aceasta functie foarte importanta, Traian Basescu s-a bucurat de recomandarea si sustinerea secretarului executiv al FSN Silvian Ionescu, dar si ale vechiului sau prieten, Calin Marinescu, zis Shogunul, pe atunci Presedinte al CFSN Constanta.
Traian Basescu, a facut parte din consiliul de administratie al firmei Astra Vagoane Calatori Arad, pentru o perioada de timp, in anul 1992.
Traian Basescu , in primul guvern de dupa Decembrie 1989, respectiv in Guvernul Petre Roman (1), a ocupat functia de subsecretar de stat in Ministerul Transporturilor.
Ulterior, Traian Basescu a ocupat succesiv urmatoarele functii :
• Ministrul Transporturilor in Guvernul Petre Roman (2) (30 aprilie 1991 – 16 octombrie 1991)
• Ministrul Transporturilor in Guvernul Theodor Stolojan (16 octombrie 1991 – 19 noiembrie 1992)
• La alegerile legislative din 1992 a fost ales deputat de Vaslui din partea FSN (1992 – 1996)
• Vicepresedinte al Comisiei de Industrie si Servicii a Camerei Deputatilor (1992 – 1996)
• Director Coordonator in campania electorala a lui Petre Roman (1996)
• Deputat PD de Vaslui (1996-2000)
• Ministrul Transporturilor in Guvernul Victor Ciorbea (12 decembrie 1996 – 11 februarie 1998)
• Ministrul Transporturilor in Guvernul Radu Vasile (17 aprilie 1998 – 22 decembrie 1999)
• Ministrul Transporturilor in Guvernul Mugur Isarescu (22 decembrie 1999 – 26 iunie 2000)
• Primar General al Municipiului Bucuresti (Iunie 2000 – Decembrie 2004)
• Presedinte al Organizatiei Partidului Democrat al Municipiului Bucuresti (2000 – 2001)
• Presedintele Partidului Democrat (Mai 2001 – Decembrie 2004)
• Co-presedinte al Aliantei D.A. alaturi de Theodor Stolojan (2003 – 2004)
• Presedinte al Romaniei (20 decembrie 2004 – 14 decembrie 2009)
o la 16 aprilie 2007 - suspendat de catre Parlament
o la 19 mai 2007 - reconfirmat prin Referendum, cu peste 74% din voturile exprimate
• Presedinte al Romaniei (14 decembrie 2009 - 06.07.2012 - in prezent suspendat )
In perioada 1990-1992, Traian Basescu – Ministru al Transporturilor, a ignorat complet problemele reale din transporturile romanesti si starea proasta a drumurilor ( nici un kilometru de sosea nu a fost modernizata in acesti trei ani ), diminuarea alarmanta a traficului de persoane si de marfuri pe CFR, concomitent cu scumpirea exagerata a acesui tip de transport, precum si starea deplorabila a flotilei TAROM.
Totodata, aceasta perioada va ramane in memoria colectiva, ca perioada in care a disparut mai mult de jumatate din flota maritima a Romaniei, cealalta parte disparand si ea in a doua perioada de ministeriat al lui Traian Basescu.
In perioada 1996 - 2000 Traian Basescu a fost din nou numit Ministrul Transportului,
si in acest interval de timp s-a realizat un singur lucru si anume asfaltarea unor sosele nationale care ajunsesera intr-un grad de degradare extrem. Reabilitarea acestor sosele s-a facut cu banii cetatenilor care au fost obligati sa plateasca celebra taxa BASESCU, bani care au ajuns in conturile firmelor apropiate lui Traian Basescu si PD-ului.
Tot acum Traian Basescu a definitivat, cu ajutorul FPS-ului instrainarea flotei maritime romane si a adus, tot impreuna cu FPS-ul, TAROM-ul in pragul falimentului.
Totodata, SNCFR-ul a fost divizat in mai multe companii, dar asta nu a dus la eficientizarea activitatii institutiei, ci a dus doar la distribuirea de functii de directori mai multor clienti politici, compania ramanand in toata aceasta perioada pe primul loc pe lista datornicilor la bugetul statului si regia cu cele mai mari pierderi din exploatare.
De asemenea, in perioada 1996 - 2000, SNCFR a constituit alaturi de Petrom, Renel si Sidex, principala cale de drenare a fondurilor publice catre clientela politica a coalitiei aflata la putere.
Cea mai cunoscuta mostra de proasta gospodarire a banului public de catre Traian Basescu, a fost ”reabilitarea” autostrazii Bucuresti – Pitesti. Lucrarile au costat circa 100.000.000 dolari, din care 53,1 milioane dolari credit BERD, iar 44 milioane dolari de la Guvernul Romaniei. La doar o luna de zile de la darea in folosinta a autostrazii, s-a prabusit un pod peste un canal de colectare a apelor, iar dupa 3 luni de zile, covorul asfaltic a inceput sa se desprinda asa incat dupa 6 luni gropile acopereau cea mai mare parte din suprafata autostrazii, facand imposibila circulatia si impunand angajarea unor noi lucrari de asfaltare.
Politic, prima victorie importanta a lui Traian Basescu, a fost schimbarea Primului Ministru Victor Ciorbea, in primavara anului 1998, actiune inceputa in decembrie 1997 prin declansarea crizei guvernamentale.
Din acest moment si pana la alegerile din 2000, Traian Basescu a sustinut in permanenta o stare de conflict in cadrul coalitiei de guvernare, initiind dispute cu colegii de Guvern, dar si cu alti lideri ai partidelor aflate la putere.
Prin toate acestea, Traian Basescu si-a creat o imagine de personaj politic fara scrupule, rau de gura, pus in permanenta pe harta si care nu se da in laturi de la nimic pentru a-si atinge scopurile.
Apoi in anul 2001 s-a folosit de liderii din PD Berceanu, Duvaz, Sassu, Simona Marinescu, pentru a obtine voturile congresului PD, inlocuindu-l astfel din functia de Presedinte PD pe Petre Roman.
La acelasi congres, imediat dupa ce a fost numit Presedinte, si-a sacrificat aliatii amintiti mai sus, toti acestia fiind lasati fara functiile promise in conducerea PD.
De atunci multi din liderii marcanti ai PD, au parasit partidul condus de Traian Basescu, din cauza stilului dictatorial pe care acesta l-a impus in conducerea partidului.
De altfel in data de 24 ianuarie 2004 Traian Basescu declara public ”Mi-e greu sa conduc o structura in mod democratic”.
In intreaga sa activitate, Traian Basescu a fost calauzit de doua teluri si anume : ascensiunea in ierarhia sociala si inavutirea.
Daca pentru atingerea primului tel s-a folosit de relatia privilegiata cu Securitatea pana in 1989 si de activitatea politica ulterior, pentru inavutire a considerat ca orice metoda este permisa.
In activitatea sa de Ministru al Transporturilor si de Primar General al Capitalei, in afara de afacerea Flota, numele lui Traian Basescu a mai fost legat de numeroase afaceri dubioase care pot explica situatia materiala infloritoare a familiei Basescu.
Pe 4 februarie 2003, Primaria Capitalei, care il avea ca Primar General pe numitul Traian Basescu - ii vinde lui Traian Basescu intregul etaj, garajul si casa scarilor din imobilul din Bucuresti str. Stefan Mihaileanu, cu echivalentul a 19.000 de dolari, tranzactie care s-a facut cu incalcarea Legii 112/1995 - a caselor nationalizate.
In cei 22 ani care au trecut de la Revolutie, Traian Basescu a ocupat aproape in permanenta functii administrative, ( exceptie facand o scurta perioada de timp, in care a fost parlamentar ).
In tot acest timp Traian Basescu s-a folosit exclusiv de calitatile de comunicator si de manipulator al opiniei publice, pentru ca rezultatele efective obtinute de el in administratie sunt dezastruoase.
Toata perioada in care a ocupat functii publice – indiferent care au fost acestea - a fost marcata de scandaluri, atitudini discriminatorii, vulgaritate, controverse, acuzatii si suspiciuni.
Isi incepe primul mandat de Presedinte al Romaniei, din postura de inculpat in Dosarul Flota.
In fapt ,
Presedintele suspendat Traian Basecu, a permis Premierului Ungariei Victor Orban sa se implice in treburi interne ale statului roman si la o zi dupa incheierea campaniei electorale pentru referendumul de suspendare, acesta sa vina in Romania sa dea directive si indicatii cetatenilor romani de etnie maghiara, cerandu-le acestora sa nu se prezinte la vot.
La TV SIGMA, s-a prezentat cu luni in urma un material prin care s-a atras atentia asupra subitului si bizarului interes al doamnei Merkel pentru aceasta zona geografica si ca interesul nu era fata de Romania in mod particular ci pentru Republica Moldova. Ca Traian Basescu a fost invitat de Angela Merkel la Berlin, invitate asupra careia planeaza suspiciunea ca a avut ca scop acordul pentru solutia de federalizare a Republicii Moldova – solutie propusa si sustinuta de Cancelarul Germaniei, situatie in care concluzia ar fi aceea ca "patriotul” Basescu, cel care a castigat al doilea mandat in 2009 – asupra caruia planeaza acuzatii de frauda - si cu 100.000 de voturi din Basarabia, a vandut-o acum si i-a vandut pe romanii basarabeni, numai pentru a profita de interesul german si pentru a-si asigura sprijin personal de la cea mai importanta putere europeana.
A existat din partea lui Traian Basescu un atac sustinut asupra imaginii Armatei Romane, cu scopul discreditarii acesteia si desfiintarea sa ca si componenta importanta a statului, pentru ca armata a ocupat in mod constant un loc de frunte in topul increderii populatiei, pe cind clasa politica in general si presedintele in mod special sunt mult in urma acesteia, astfel armata reprezentand un potential pericol pentru punerea mainii pe putere.
Presedintele suspendat Traian Basescu, a denigrat Romania pe plan extern si a manipulate mass media.
Totodata a raspandit informatii false pentru defaimarea tarii si a poporului roman, periclitand astfel atat economia nationala, cat si stabilitatea monedei nationale.
Despre justitia romana, Traian Basescu a declarat ca "Niciodata justitia unei tari europene nu a facut atat rau pentru tara pentru care lucreaza cum a facut justitia romana.”
Noi consideram ca, de fapt, niciodata presedintele unei tari europene nu a facut atat rau tarii unde a fost ales presedinte cum a facut presedintele suspendat Basescu Traian.
Peste un miliard si jumatate de lei vechi, din banii contribuabililor romani, a cheltuit Administratia Prezidentiala in mandatul lui Traian Basescu numai pentru turnarea clopotului din bisericuta din incinta Palatului Cotroceni, lacas de cult care a costat bugetul de stat al tarii peste 33 de miliarde de lei (1.000.000 de euro) iar in prag de campanie electorala prezidentiabilul Traian Basescu sustinut de PDL si-a trecut numele pe clopotul care a fost platit din bani publici.
Traian Basescu, a lovit in presa prin intermediul CSAT – stipuland faptul ca ”Exista campanii care atenteaza la siguranta nationala” iar in 23.06.2010, in Strategia Nationala de Aparare a tarii, inaintata de Traian Basescu Parlamentului, este mentionat ca CSAT identifica principalele vulnerabilitati ale Romaniei, printre acestea regasindu-se si "fenomenul campaniilor de presa la comanda cu scopul de a denigra institutii ale statului, prin raspandirea de informatii false despre activitatea acestora", dar si "presiunile exercitate de trusturi de presa asupra deciziei politice in vederea obtinerii de avantaje de natura economica sau in relatia cu institutii ale statului".
Traian Basescu a spus unei puteri straine ca nu avem proceduri constitutionale pentru demiterea domniei sale. Mai mult, a anuntat ca ne confruntam cu o lovitura de stat.
In prezent, Romania este dominata de frica, de nesiguranta si de disperare si chiar daca nu o spun deschis, sau nu o recunosc, in ochii si in vocea multor romani se citeste frica si acesta este rezultatul politicii dusa de Traian Basescu.
Gabriela Georgeta Ghita, fost adjunct al Procurorului General al Romaniei in perioada 2002 – 2006, a facut anterior dezvaluiri devastatoare privind modul in care Traian Basescu se implica nu numai in orchestrarea unor dosare penale ci si in anihilarea / lichidarea fizica a anchetatorilor din propriile dosare.
Totodata, domnia sa a declarat ca ” Precizez (de fapt, repet) ca procesul penal in care am fost inculpata este o inscenare comandata personal de presedintele in functie – "preacinstitul” Traian Basescu – si pusa in opera de Laura Codruta Kovesi, Daniel Marius Morar, Mircea Zarie si ceilalti prin metode de coruptie si terorism de stat pentru un motiv foare simplu: "ingroparea” definitiva a "Dosarului Flota” si eliminarea probelor din dosar, lucruri care nu puteau fi duse la bun sfarsit decat prin "disparitia” (inclusiv fizica) a celor care au avut legatura cu acest dosar si au cunostinta de probele care au existat. Problema esentiala si adevarata este ca presedintele in functie stie cel mai bine ca cea de-a treia expertiza, realizata de Daniel Morar contrar legii (de altfel, la instigarea publica a aceluiasi Traian Basescu) si care ar fi constatat inexistenta unui prejudiciu, nu este nici pe departe o proba corecta, fie si numai daca ne amintim declaratia fostului presedinte Emil Constantinescu care s-a opus in anul 2000 (deci, inaintea guvernului Nastase) ca Traian Basescu sa fie tarat prin fata camerelor de vederi cu catuse la maini pentru frauda de sute de milioane de dolari din "Dosarul Flota”. Faptul ca ex-presedintele Emil Constantinescu avea dreptate este demonstrat, pur si simplu, de rapoartele Curtii de Conturi, ale Corpului de control al guvernului si de prima expertiza judiciara, documente – toate – anterioare anului 2000.”
In continuare doamna Gabriela Georgeta Ghita afirma : ” Eu, in calitatea de adjunct al procurorului general am solutionat, ca procuror desemnat, cererea inculpatului Traian Basescu de recuzare a procurorului general al PNA, Ioan Amarie si a procurorilor Ioan Otel si Vasile Draghici (procurorii de caz si, ulterior, autorii rechizitoriului). Pentru a solutiona cererea de recuzare am avut pe masa, timp de cca. doua saptamani, intreg dosarul si astfel am avut acces la piesele cauzei. Profesional vorbind, pot afirma ca procurorii de caz au dat dovada chiar de prea multa indulgenta fata de inculpatul Traian Basescu (avand in vedere gravitatea faptelor).
Revenind la inscenarea in care am fost implicata, cred ca opinia publica ar trebui sa cunoasca si o alta "executie” comandata in legatura cu "Dosarul Flota”, aceea a procuroarei Angela Ciurea, fost procuror de sedinta la PNA, penultima persoana din sistem care a avut contact cu acest dosar.
Cat priveste afirmatia de coruptie si terorism de stat, arat ca subsemnata si membrii familiei mele am fost victimele a doua atentate efectiv criminale, realizate sub aparenta unor accidente de circulatie. Aceste lucruri nu ar trebui sa fie de mirare, deoarece asemenea atentate au fost raportate si in cazul procurorului Vasile Draghici (autor al rechizitoriului din "Dosarul Flota”), impotriva judecatoarei Mona Pivniceru (care a protestat public impotriva presedintelui Traian Basescu pentru modificarea fundalului stemei tarii din albastru in violet – certa incalcare a Constitutiei, apta de a conduce la suspendarea presedintelui) si impotriva Irinei Jianu, trimisa in judecata impreuna cu fostul prim ministru Adrian Nastase si fara care dosarele acestuia nu mai au sens.
Ionut Matei, cunoscut ca "judecatorul binefacator al Camatarilor”, pentru opinia separata din "Dosarul Miron Mitrea” (alaturi de vicepresedinta ICCJ, Rodica Aida Popa), opinie separata identica aceleia a presedintelui Traian Basescu, motivata prin "contextul actual al dosarului”, condamnarea cu executare a ex-prim-ministrului A. Nastase (coincidenta, dupa ce T. Basescu isi aratase nemultumirea ca, in "Dosarul matusa Tamara” procurorul ceruse condamnarea cu suspendare) si, in fine, prin arestarea preventiva a judecatoarei Georgeta Buliga, in urma unei degradante inscenari prin care era vizata de fapt judecatoarea Mona Pivniceru ("vinovata” de dezvaluirea modificarii stemei tarii).
Traian Basescu a jurat public, ca va desfiinta PNL ca partid, ceea ce in opinia noastra a fost o amenintare directa.
Traian Basescu a mintit si a inselat poporul roman in mod repetat si in acest mod, prin
inducere in eroare, a fost ales, a fost revalidat in functie si a fost reales.
- In campania pentru alegeri la primaria Bucuresti a promis ca daca va fi ales aceea va fi prioritatea sa si 8 (opt) ani, adica doua mandate, nu va parasi acest angajament fata de bucuresteni; A mintit, a plecat la patru luni dupa ce a fost reales primar general !
- La referendumul urmat suspendarii sale din 2007, la mitingul din Piata Universitatii a promis ca o data la trei luni, in ultima Sambata, se va intalni chiar acolo cu cetatenii. A mintit, nu a venit nici macar o singura data !
- Inainte de referendum, s-a obligat sa demisioneze in umatoarele 5 minute dupa ce Parlamentul va vota suspendarea sa. A mintit.
- la sfarsitul anului 2008 cand incalcand Constitutia si-a asumat public rolul de sef de campanie al PDL, le spunea profesorilor si romanilor, in general, cu autoritatea lui de presedinte ca exista banii necesari pentru majorarea cu 50% a salariilor profesorilor dar guvernul liberal nu vrea. In acest sens exista si o lege aprobata in Parlament pe care o invoca adesea, dar nu o aplica.
- cand partidele isi pregateau candidatii pentru alegerile parlamentare presedintele PD Traian Basescu a decis sa-l prezinte cetatenilor pe Theodor Stolojan pentru pozitia de prim-ministru. Basescu a stiut de la bun inceput ca nu-l vrea pe Stolojan. I-a transmis lista cu membrii Guvernului fara sa-l consulte. Evident ca astfel a scapat de el si a numit pe cine a vrut de la bun inceput.
- La alegerea sa ca presedinte al PD, Traian Basescu a promis ca va demisiona daca la urmatoarele alegeri PD nu va obtine cel putin 20%. Inutil de spus ca PD a obtinut 14%, iar Basescu nu a demisionat.
- La inceputul crizei economice a afirmat ca Romania nu va avea de suferit. Apoi a declarat ca nu si-a propus sa lupte impotriva crizei si ca Romania va iesi din criza numai odata cu restul lumii.
- A spus intr-un interviu ca fiica sa cea mica a absolvit o facultate in Statele Unite si, drept urmare, ar avea calitatile necesare unei cariere politice. Totusi, EBA a absolvit o facultate din Bucuresti cu nume american si doar vreo 2-3 luni fara valoare universitara intr-un schimb de experienta in SUA.
- Un membru al familiei sale, respectiv fiica cea mare, a cumparat un apartament cu aproximativ un milion de euro. Presedintele a spus ca avea bani, fara sa spuna de unde anume. A spus ca va prezenta documentele doveditoare care atesta ca banii au provenit din vanzari anterioare, dar niciodata nu a respectat aceasta promisiune
- A vorbit despre imprumutul de la FMI ca despre o "centura de siguranta”, care sa imbuneze partenerii straini. Ulterior, afirma ca fara acest imprumut nu mai putem plati pensii si salarii si a cerut guvernului sa se imprumute, la dobanda dubla, de la banci.
- Dupa ce a ajuns presedinte a promis ca va renunta la casa din Mihaileanu, insusita abuziv, dar niciodata nu a facut acest gest.
- A afirmat ca nu are nici o legatura cu "baietii destepti” care cumpara energia ieftin. Fratele sau, Mircea Basescu, a declarat ca face afaceri cu Energy Holding. Astfel, Firma Plusfood, administrata de Mircea Basescu, cumpara energie de la Energy Holding.
- Dupa alegerile din 2004 a afimat ca nu va "baga pumnul in gura presei” si ca va trata cu respect jurnalistii. De asemenea, a promis ca va sprijini si va incuraja societatea civila. Ulterior, a insultat jurnalisti gratulandui cu invective de genul "tonomate pe euro”, "gaozar”, "tiganca imputita”, etc. si a amenintat trusturile de presa care l-au criticat.
- A afirmat si afirma ca respecta Constitutia, dar o incalca in mod sistematic.
- A afirmat ca va lupta cu coruptia, dar in realitate aceasta a atins in timpul mandatelor sale, cote inimaginabile in Romania.
- S-a declarat de stanga, social- democrat convins, castigant presedintia PD, in 2001, prin sustinerea motiunii "”Romania puternica – Romania Social Democrata”". A ajuns presedinte al Romaniei ca fiind social- democrat. Dupa cateva luni, a virat catre dreapta- direct catre crestin- democratie. In aprilie- mai 2005, Traian Basescu lansa public ideea trecerii PD in barca popularilor europeni, ceea ce s-a si intamplat (PD pierzandu-si, practic, identitatea din cauza presiunilor lui T.B.).
- In discursul sau public de dupa alegerile din 2004, s-a angajat ca institutiile statului nu vor fi sub influenta politicului si ca va depune eforturi pentru ca acestea sa functioneze conform Constitutiei si legilor in vigoare. Ulterior si-a declarat sprijinul fata de "reforma” facuta de Monica Macovei care a subordonat EXPLICIT justitia politicului.
- a iesit pe post si a zis ca Romania NU VA IMPORTA vaccin antigripal, ca se va produce la institutul Cantacuzino. Totusi, dupa nu mult vaccinul a fost importat
- a afirmat ca am iesit din criza, desi stia ca nu este adevarat
- a dorit si a reusit sa ii invrajbeasca pe romani intre ei, in loc sa ii uneasca
- a jurat pe Biblie ca nu a lovit acel copil, desi filmul arata indubitabil contrariul
- a mintit in 2009 ca in noul sau mandat nu vor scadea salariile si pensiile, ca in Romania
- nu s-a sfiit sa-i minta in direct pe basarabenii care l-au votat masiv la alegerile prezidentiale din 2009 promitandu-le ca in cazul procesarii dosarelor de cetatenie romana se va ajunge la un numar de 10.000 de dosare pe luna.
- a promis bugetarilor – inclusiv prin vocea premierului Boc - ca reducerea salariilor cu 25% este o masura temporara, numai pana la sfarsitul anului 2010, dupa care din ianuarie 2011, dupa ce se se vor face reducerile de personal promise in randul bugetariilor, pentru cei ramasi, lefurile vor reveni la valoarea dinaintea reducerilor.
- a mintit cand a declarat public ca nu a colaborat cu securitatea
- a mintit cand fiind inci nesigur de rezultatul alegerilor, a declarat raspicat ca alegerile din 2004 au fost fraudate, ba chiar a cerut si arestarea celor implicati in procesul electoral, si a promis ca vinovatii vor ajunge dupa gratii. Dupa ce s-a vazut castigator, nu a mai spus nimic despre fraude.
- Traian Basescu a mintit cand a promis alocarea a 6% din PIB pentru educatie
- a promis ca romanii nu vor mai avea nevoie de vize pentru America.
- a mintit cand a declarat ca va discuta personal despre cazul Teo Peter cu oficialii americani.
- a mintit cand a promis ca va eradica nepotismele si numirile pe pile, in mandatele sale acestea devenind unicele criterii de numire in functii
- a mintit cand a promis ca va pozitiona Romania pe axa Bucuresti-Londra-Washington. Remarca sa nu a adus decat iritare pe plan international si racirea relatiilor cu partenerii traditionali.
Traian Basescu, a guvernat desi era presedinte si s-a folosit de serviciile secrete – in interes propriu, cu atat mai mult atunci cand nemultumirea populatiei a devenit evidenta.
Avand informatii de la servicii cu privire la starea de spirit a poporului si preconizand ca vor urma actiuni indreptate impotriva sa si a guvernarii pdl-iste, a inceput sa modifice legislatia in vigoare la acea data, pentru a face practic imposibila suspendarea si ulterior demiterea sa - Basescu recunoscand public faptul ca stia exact ceea ce urma.
Vazand ca nu s-a bucurat suficient nici de sprijin politic intern si nici de sustinere populara, fiind la un pas de demitere, cuprins de panica si disperare a decis sa joace si ultima carte care ii mai ramasese si anume cartea sprijinului extern – pentru obtinerea acestuia in interes propriu, fiind dispus sa sacrifice viitorul tari si al poporului roman.
Curtea Constitutionala, care nu este parte a sistemului judiciar independent din Romania, fiind o institutie in cadrul careia numirile se fac politic si care are ca unica vocatie arbitrajul problemelor constitutionale, a recunoscut ca, substituindu-se Primului Ministru, Presedintele Basescu a incalcat principiul fundamental al separatiei si echilibrului puterilor. Guvernul Romaniei nu a mai raspuns in fata Parlamentului, asa cum se intampla in toate statele democratice din Uniunea Europeana, ci in fapt in fata Presedintelui, ca in Federatia Rusa. Parlamentul a tins sa devina o cochilie vida, atunci cand majoritatea guvernamentala nu a avut voie sa voteze de cate ori exista riscul unei opinii disidente.
Traian Basescu, a vorbit public in repetate randuri despre rolul asumat de presedinte jucator, desi un asemenea rol contravine fundamental constitutiei, care stabileste pentru presedinte rolul de mediator.
In anul 2009, desi Parlamentul a votat o motiune impotriva guvernului, acesta fiind demis conform legii, Traian Basescu a refuzat sa accepte propunerea majoritatii pentru un nou Prim Ministru, prelungind mandatul guvernului demis – acesta fiind cel care urma sa organizeze alegerile, deci ii putea asigura propriul interes si ii garanta astfel realegerea ca Presedinte.
Desi Sefii Serviciilor Secrete trebuie sa fie numiti de Parlament, Traian Basescu a declarat intr-un interviu televizat ca el personal a numit din proprie vointa pe cei doi sefi ai serviciilor. Mai mult decat atat, ulterior a declarat ca aproape s-a decis cu privire la persoana viitorului Procuror General, desi conform legislatiei, acesta este propus de Ministerul justitiei cu avizul Consiliului Superior al Magistraturii – ca organism ndependent.
Traian Basescu, a declarat unui reporter TV intr-o declaratie trensmisa in direct, faptul ca atunci cand Cancelarul Germaniei Angela Merkel l-a intrebat daca in Constitutia Romaniei exista reglementari cu privire la suspendarea Presedintelui, el i-a raspuns cu o minciuna, afirmind ca nu exista astfel de prevederi.
Traian Basescu, si-a asumat personal un rol executiv direct, atunci cand a initiat taieri majore de salarii si pensii pentru profesori, medici, militari, functionari publici, etc., ceea ce a distrus clasa de mijloc a societatii, clasa care era abea in formare. In schimb, fondurile alocate in interes propriu si cele care erau menite a alimenta clientela de partid si camarila personala au crescut considerabil in fiecare an, in dispretul poporului si a propriei retorici de austeritate generala.
Pe masura ce situatia economica a societatii a devenit critica si nemultumirile au inceput sa se faca simtite, manifestarile sale de intoleranta, ca si cele ale sustinatorilor sai, precum si derapajele de la democratie au devenit ingrijoratoare.
Presedintele suspendat al Romaniei, cand era in exercitiul functiei, in calitatea sa si de Presedinte al Consiliului Suprem de Aparare al Tarii a ignorat problematica consumului de droguri ce a crescut in Romania de la 1,7 % la 4,3 % in doar 3 ani (cea mai mare crestere din UE) iar consumul este risc la siguranta nationala conform legii.
Traian Basescu a repetat in numeroase randuri ca idealul european al unei societati care garanteaza o viata decenta pentru toti este unul perimat, si ca acesta ar trebui sa fie inlocuit de o societate "competitiva” in care doar cei mai puternici sa supravietuiasca. Aceasta forma brutala de darwinism social este opusul valorilor democratice ale Uniunii Europene la care noi am aderat.
Institutiile statului democratic, asa cum sunt ele definite in Constitutia Romaniei, in baza principiului separatiei puterilor in stat, au fost puse de actiunile lui Traian Basescu, in imposibilitatea practica de a mai functiona. Majoritatea deciziilor politice majore din ultimii ani fiind luate in afara cadrului de functionare democratica a statului si impotriva vointei poporului.
De asemenea incalcarea spiritului Constitutiei a continuat cu fiecare dintre legile cu impact major asupra societatii romanesti, trecute prin Legislativ prin procedura angajarii raspunderii Guvernului cu consecinte catastrofale pentru societatea romaneasca. Consecintele acestor acte politice au fost nu doar deteriorarea functionarii institutiilor democrate ale statului, pana la punerea sub semnul intrebarii a existentei statului de drept, dar si deteriorarea grava a nivelului de trai al populatiei, extinderea saraciei, falimentul a sute de mii de societati comerciale, erodarea grava a capitalului romanesc si disolutia clasei de mijloc.
In fapt, statul roman a incetat sa-si indeplineasca o parte dintre functiile sale fundamentale precum asigurarea asistentei medicale, a invatamantului, a ordinii publice, asigurarea unui nivel minim de trai pentru categoriile sociale defavorizate. De la Palatul Cotroceni, Traian Basescu a dictat atat forma cat si modalitatea de adoptare a unei legi, menite sa duca la evitarea procesului democratic, de dezbatere legislativa in Parlament. Din acest haos legislativ declansat de regimul patronat de presedintele Basescu au izvorat circumstantete care au permis declansarea a nenumarate litigii in justitie in materia salarizarii bugetarilor, litigii pierdute, in general de statul roman.
Actiunile presedintelui au venit sa incalce principiul separatie puterilor in stat, avand o atitudine de sfidare si denigrare a institutiilor statului, prin excesul de autoritate manifestat public. Actiunile fatise ale presedintelui Traian Basescu, care si-a asumat in mod deschis, neechivoc rolul de prim-ministru si de presedinte de facto al Partidului Democrat Liberal (PDL) si care a incercat sa domine si sa subordoneze Legislativul si puterea judecatoreasca, ridica grave probleme de ordin politic si juridic. Incalcand flagrant principiul separatiei si echilibrului puterilor in stat, presedintele Traian Basescu a declarat, la TVR, ca reforma sanatatii, legea asistentei sociale si legislatia legata de justitie trebuie adoptate prin asumarea raspunderii de catre Guvern, afirmand ca Senatul s-a «compromis de la presedinte pana la ultimul senator» amanand discutiile pe aceste subiecte.
Traian Basescu, a afirmat public ca Romania este o tara de mana a doua ” O tara care cere bani cu imprumut, o tara care nu poate plati pensiile este o tara de mana a doua” , desi nu tara a cerut bani cu imprumut, ci domnia sa, dupa ce a predicat intens nevoia acelui credit de la FMI, credit despre care multi specialisti in domeniu afirmau ca este o cale gresita.
Suspicionam faptul ca prin acel credit luat de la FMI, Traian Basescu a incercat sa cumpere bunavointa unor stapani pe care ii impune poporului roman impotriva vointei acestuia, iar pentru obtinerea acestei bunavointe in scop personal, a fost gata sa o plateasca cu saracirea, umilirea si nenorocirea romanilor.
Pe cale de consecinta, consideram ca din momentul in care ura si razbunarea lui Traian Basescu nu se mai revarsa doar asupra tonomatelor, parlamentarilor, mogulilor, etc., ci asupra tarii insesi, atunci cand a ajuns sa indemne cetatenii romani sa isi paraseasca tara, atunci inseamna ca a sosit vremea ca acesta sa fie trimis in fata instantei pentru a raspunde pentru faptele sale si totodata trimis definitiv acolo unde ii este locul – la grapa de gunoi a istoriei.
Traian Basescu, a afirmat public ca reprezentanti europeni au avut acces – nepermis – la dosare din justitie.
In opinia noastra, traian Basescu se mai face vinovat si de devalorizarea leului, de faptul ca a ordonat fraudarea alegerilor europarlamentare, doar pentru ca fiica sa EBA sa fie aleasa, de folosirea abuziva si ilegala a serviciilor STS-ului in sediul sau de campanie pe durata suspendarii si in timpul campaniei electorale, de faptul ca niciodata nu a fost un mediator intre puterile statului ci a fost un factor de dezbinare al acestora, prin actiunile sale creand haos institutional si disfunctii majore, de periclitarea sigurantei cetatenilor prin inchiderea haotica a spitalelor si introducerea initiului in anumite alimente, precum si de acceptarea tacita a propagandei facuta de fiica sa EBA in timpul campaniei electorale, pentru comercializarea libera a anumitor droguri usoare si a etnobotanicelor.
Suspicionam faptul ca Traian Basescu comploteaza pentru cedarea unor teritorii romanesti Ungariei, prin infiintarea initial a regiunii Har-Cov, motiv pentru care insista in ideea de regionalizare a tarii si de desfiintare a judetelor ” Am spus ca regionalizarea trebuie facuta." (Traian Basescu – B1 Tv, 26 iulie 2011)
”Sunt foarte multe comune care nu sunt viabile. In aceasta a doua etapa, dupa o analiza la nivelul fiecarui judet mare, ar trebui sa inceapa un proces de comasare a comunelor pentru a obtine unitati administrative viabile.” (Traian Basescu – declaratie de presa la Palatul Cotroceni, 21 iunie 2011).
Presedintele suspendat Traian Basescu, a boicotat referendumul si a indemnat poporul sa nu voteze, boicotul reprezentand un abuz de drept si fiind anticonstitutional – avand in vedere faptul ca dreptul la vot este un drept al fiecarui cetatean, prevazut in Constitutie – iar un presedinte, fie el si suspendat trebuie sa vegheze la respectarea legii si a constitutiei si nu sa indemne la incalcarea acestora. Mai mult decat atat, Traian Basescu nu s-a limitat doar la a indemna oamenii sa nu voteze, ci a mers mai departe, lansand subliminal amenintari in declaratiile sale publice pe toata durata campaniei electorale, ca de exemplu :
”Cand voi fi chemat la Parchet voi sustine exact ce am sustinut la CC. Acolo am sustinut cu argumente de ce a fost o lovitura de stat”
”Sotia mea nu participa la vot, pentru ca nu vrea sa legitimeze o lovitura de stat”
”Romanii pot sa faca ce vor. Va spun un singur lucru: <>”
Astfel de afirmatii publice facute de presedintele suspendat si repetate obsesiv, au darul de a fi percepte ca amenintari care induc teama in constiinta publica, oamenii fiind speriati de eventualitatea unei anchetari ulterioare, de tragerea lor la raspundere, mai ales ca majoritatea cetatenilor nu au notiuni temeinice de drept. Pe cale de consecinta, multi cetateni nu au stat acasa in mod deliberat ca modalitate aleasa de a-si exprima opinia, ci s-au simtit constransi sau obligati sa nu voteze, deci neparticiparea lor a fost una impusa.
Mai mult decat atat, haituirea in prezent a celor care au mers la vot, prin procurorii trimisi abuziv sa ii caute acasa pe fiecare in parte, sa ii scoata de la slujba religioasa pentru a-i ancheta in mijlocul drumului, punandu-i sa jure pe biblie si sa declare cum au votat la referendum, este o actiune inaceptabila de intimidare, teroare si de presiune politica – caracteristica doar dictaturilor.
Prin toate actiunile sale din ultimii ani si mai ales prin cele din acest an, Traian Basescu vrea ca dictatura impusa de el in mod tacit, sa devina una legitima.
Drepturile si libertatile romanilor, castigate prin sangele varsat in 1989 sunt incet si sigur restrictionate si date uitarii de catre basescu in numele asa zisei normalitati si reforme a statului.
Tendintele totalitare ale regimului Basescu sunt evidente iar democratia in Romania, atata cata mai este, se afla intr-un mare si real pericol, prin obsesia sa maladiva pentru puterea absoluta.
Stim din auzite ca lui Traian Basescu ii lipseste capacitatea de a ierta afronturile, astfel ca ne asteptam sa suportam consecintele deciziei noastre de a depune prezenta plangere, ne asteptam chiar sa fim ridicati de acasa, sa ne fie inscenate dosare, etc., dar din respect pentru romani si din dragoste fata de ei, ne asumam aceste riscuri. Preferam sa ne urasca si sa se razbune pe noi, daca prin asta inceteaza ura si razbunarea sa impotriva poporului roman si il va lasa pe acesta sa traiasca linistit intr-o tara normala.
Presupunem ca este posibil sa nu se dea curs prezentei plangeri, atata timp cat Traian Basescu are inca anumite parghii ale puterii in mana, dar totusi speram ca nu toata lumea ii este aservita acestuia si ca mai exista si procurori cu coloana vertebrala si cu constiinta curata, care nu pot ramane impasibili in fata ilegalitatilor si abuzurilor vadite si nu pot ramane insensibili la suferinta nejustificata a unui popor.
Va rugam respectuos, ca avand in vedere aspectele prezentate in prezenta plangere, sa luati masurile care se impun, conform competentelor dumneavoastra, sa dispuneti imediat urmarirea penala si trimiterea in judecata pentru a raspunde penal .
Solicitam sa dispuneti inceperea urmaririi penale si orice alte masuri necesare si legale pentru solutionarea cauzei.
Solicitam comunicarea solutiei date, in cel mai scurt timp posibil.
In drept faptele constituie infractiunile de :
Tradare - Art. 155 - Cod penal
Atentat care pune in pericol siguranta statului - Art. 160 - Cod penal
Atentat contra unei colectivitati - Art. 161 - Cod
Subminarea economiei nationale - Art. 165 - Cod penal
Propaganda in favoarea statului totalitar - Art. 166 - Cod penal
Actiuni impotriva ordinii constitutionale - Art. 1661 - Cod
Complot - Art. 167 - Cod penal
Comunicarea de informatii false - Art. 1681 - Cod penal
Amenintare - Art. 193 - Cod penal
Santaj - Art. 194 - Cod penal
Inselaciune - Art. 215 - Cod penal
Ultraj - Art. 239 - Cod penal
Abuz in serviciu contra intereselor publice - Art. 248 - Cod
Abuz in serviciu in forma calificata - Art. 2481 - Cod penal
Purtare abuziva - Art. 250 - Cod penal -
Trafic de influenta - Art. 257 - Cod penal
Asocierea pentru savarsirea de infractiuni - Art. 323 - Cod penal
Instigare publica si apologia infractiunilor - Art. 324 - Cod
Genocid - Art. 357 - Cod penal
Ne intemeiem prezenta plangere pe :
- Art. 19 alin. 1 pct. 1 lit. a Cod penal - Vinovatia
- Art. 33 lit. b Cod penal - Concursul de infractiuni
- Art. 75 alin. 1 lit. a si alin. 2 Cod penal - Circumstante agravante
- Art. 275 Cod procedura penala - Dreptul de a face plangere
- Art. 277 Cod procedura penala - Termenul de rezolvare
-Art. 279 Cod procedura penala - Organele carora li se adreseaza plangerea
- Art. 301 Cod procedura penala - Drepturile procurorului si ale partilor in instanta
- Art. 326 Cod procedura penala - Ascultarea martorului, expertului sau interpretului
16.08.2012