748_cp_platesti cit poluezi

    Sunt articole care ma ajuta sa exemplific ce sustin si ca sa fiu sigur ca nu dispar din locatia originala apelind la performantul instrument "copy&paste" le fixez la mine pe site. Pornind de la ele cu resursele mele limitate caut sa le adaug TVA.(fara "Taxa" mai mult "Valoare Adaugata") Ca reusesc sau nu asta este alta poveste.  Sursa-gandul.info 

Senatorii PNL Bihor Valeriu Boeriu si Cristian Bodea au depus un proiect de lege pentru eliminarea timbrului de mediu si transformarea lui în taxa de poluare care sa fie inclusa în pretul combustibililor, la valoarea de un ban pe fiecare litru de carburant.

Cei doi senatori au depus initiativa marti, la Biroul Permanent al Senatului.

Potrivit acestuia, prin initiativa legislativa înregistrata la Senat cei doi autori urmaresc "abrogarea taxei de mediu, care mosteneste aceleasi probleme ca si formele precedente ale taxei si este la fel de vulnerabila în fata proceselor de despagubire, precum si instituirea unei taxe de poluare de un ban pe litrul de combustibil (indiferent ca este vorba despre benzina, motorina sau gaz petrolier lichefiat), fapt care ar asigura o colectare pe masura poluarii, conform principiului poulezi doar cât circuli".

Senatorul Cristian Bodea a spus ca si cheltuirea banilor colectati în acest fel, prin includerea taxei de poluare în pretul combustibililor, ar fi mai usor de controlat, iar destinatia lor ar fi exclusiv pentru împaduriri.

"Sumele colectate în acest fel vor merge doar în Fondul de Ameliorare pentru Împaduriri, astfel ca vom avea o destinatie clara si ne vom asigura ca banii sunt folositi cu adevarat si numai pentru compensarea efectelor poluarii, deoarece ministerul care va avea în subordine padurile va fi obligat, tot prin initiativa noastra, daca ea va fi adoptata, sa prezinte anual un raport cu privire la sumele colectate si la modul de folosire, impunând astfel o responsabilizare a factorilor de decizie din domeniu si o transparenta totala în cheltuirea banilor", a adaugat senatorul Cristian Bodea.

"În actuala forma a timbrului de mediu, la fel ca si în precedentele forme, indiferent ca s-au numit taxa de poluare ori de prima înmatriculare, aveam situatii aberante din punct de vedere fiscal si al protectiei mediului, deoarece nici vechimea autovehiculului, nici tipul motorizarii - euro 2, 3, 4 sau 5 - si nici capacitatea cilindrica nu indicau în mod clar cât polueaza un autovehicul într-un an, dar consumul de carburanti este cel mai bun indicator", a declarat senatorul liberal.

El a adaugat ca aceasta forma de "plata a poluarii" se aplica cu succes si în alte state europene, "Germania fiind recunoscuta pentru aceasta practica generatoare de fonduri consistente la bugetul de stat, dar fara a spolia posesorii de autovehicule".

"Impactul socio-economic, în varianta propusa de noi, este în limite acceptate, taxarea cu un ban pe litrul de carburanti fiind suportabila de catre populatie si fara riscul de a declansa scumpiri în lant, data fiind valoarea infima adaugata în pretul initial al acestora", a conchis senatorul Cristian Bodea.

Potrivit Ordonantei de urgenta a guvernului nr. 9/2013, intrata în vigoare la data de 15 martie, timbrul de mediu va fi platit o singura data, la prima înmatriculare pe piata din România sau la prima transcriere, dar nu si în cazul tranzactiilor civile (mostenire sau partaj).

Cei care au platit actuala taxa de poluare nu vor mai plati timbrul de mediu.

De la plata timbrului de mediu vor fi exceptate autovehiculele misiunilor diplomatice, persoanelor cu dizabilitati, fortelor armate, fortelor de securitate a statului, jandarmeriei, politiei, ambulantele, autovehiculele hibride si electrice, cele istorice sau destinate competitiilor sportive, precum si cele donate autoritatilor statului cu titlu gratuit. Sunt scutite, de asemenea, autovehiculele dobândite prin mostenire în cazul în care aceasta a intervenit în intervalul de doi ani de la data deschiderii succesiunii.

Timbrul este calculat în principal în functie de emisia de CO2, luat în calcul în întregime pentru timbru fata de 30% în legea în vigoare, înscrisa în cartea de identitate a masinii sau documentele de omologare.

Inapoi la insemnarea sursa   748 O solutie
Home
                                © 2009~2085 OSCII-Lab               Home    Popescu-Colibasi          Free counters!

click spre "negustori"