|
Sunt articole care ma ajuta sa exemplific ce sustin si ca sa fiu sigur ca nu dispar din locatia originala apelind la performantul instrument "copy&paste" le fixez la mine pe site. Pornind de la ele cu resursele mele limitate caut sa le adaug TVA.(fara "Taxa" mai mult "Valoare Adaugata") Ca reusesc sau nu asta este alta poveste. Sursa-ghimpele
La sfârsitul lunii trecute, interventiile presedintelui Comisiei Europene, Jose Manuel Barroso, în politica interna a statului ca urmare a directiilor indicate de presedintele Traian Basescu, au fost criticate în termeni foarte duri, prin intermediul unei scrisori deschise adresate presedintelui CE, chiar de catre un expert al Comisiei Europene, care considera ca toate pierderile suferite si cele ce vor aparea au fost cauzate de interventia negativa a lui Jose Manuel Barroso în sistemul national de legi, drept pentru care este raspunzator pentru pierderile suferite, astfel ca prejudiciul trebuie suportat de însusi presedintele CE. Domnul Ing. pilot Simion Dascalu este expert independent al CE în domeniul Transporturilor, Aeronauticii si Securitatii si, totodata, General Director al Business Innovation&Research Center S.A.
Domnul Ing. pilot Simion Dascalu, expertul Comisiei Europene in domeniul Transporturilor, Aeronauticii si Securitatii
Într-un interviu acordat în exclusivitate pentru Ghimpele, domnul Dascalu explica motivele pentru care a recurs la aceste demersuri, ofera detalii în legatura cu informatiile prezentate în scrisoarea deschisa adresata lui Jose Manuel Barroso si îi îndeamna pe români sa îi urmeze exemplul, oferindu-le detalii pentru aplicarea cu succes a tuturor masurilor legale ce pot fi luate împotriva celui care, prin interventiile nepotrivite în sistemul nostru constitutional, a afectat pe termen lung viata românilor.
Reporter: Ati scris în scrisoarea adresata domnului Barroso ca îl cunoasteti pe Traian Basescu si ati avut si unele interactiuni. La ce va referiti mai exact?
Simion Dascalu: Problema s-a pus în momentul în care s-a pornit la aceasta demitere necesara si utila. Eu ani de zile am discutat cu toti sa nu-l voteze pe Traian Basescu pentru ca-l stiam din transporturile aeriene. Dupa ce am avut bursa în Olanda, revenind în tara, am încercat sa ma angajez pe ce stiam si m-am lovit de refuzul sistemului, ca nu vroiau sa ma primeasca fara spaga. Acolo, pentru a fi angajat, trebuia sa fi agreat de Traian Basescu. Si am aflat ca trebuie sa te duci sa dai spaga, sa ai o discutie cu el. Auzisem acolo ca cei care aveau contracte, ca sa-si ia banii, trebuia sa dea 10% comision din contract. Dupa aceea am auzit ca procentul a crescut la 30%. Nu stiu cât era suma pe care trebuia s-o platesti, banuiesc ca în functie de ce nivel aveai, dar eu n-am dat niciodata. Totusi, am lucrat pentru Ministerul Transporturilor timp de 4 luni fara a fi platit. Mi-au tot zis ca ne vom întelege mai târziu, dar în ianuarie ne-am certat si am plecat.
Reporter: Spuneati ca Traian Basescu nu l-a înselat pe ministrul olandez al Transporturilor si Managementului Apei pentru ca ati reusit sa îl avertizati. Cum s-au petrecut lucrurile?
Simion Dascalu: Între timp s-a întâmplat ca începusera programele PHARE, începuse preaderarea si asa mai departe. În '98 - '99 au venit mai multi ministri, printre care si cei din Olanda. Ministrul din Olanda a venit cu 50 de persoane, într-un avion întreg, specializat pe toate domeniile, pe ideea sa faca autostrazi, sa modernizeze aeroporturile, sa modernizeze porturile, inclusiv pe cele de la Dunare, pe care nici acum nu le avem. A doua zi au avut sedinta pe diverse aspecte. Si eu m-am asezat si am stat la masa cu cei de la Institutul din Olanda, cu cei din directoratul de aviatie si un prieten, care era si el expert la Comisia Europeana si participase la o licitatie pentru planurile Master ale celor 17 aeroporturi din România, cu vreo doi ani mai înainte. Oficialii olandezi au fost avertizati ca în România exista 17 aeroporturi si tot atâtea planuri de master, dar când s-au întâlnit cu reprezentantii Ministerului Transporturilor, acestia le-au spus ca exista doar 4 planuri si le-au indicat pentru modernizare doar pe cele la care aveau interes.
R: Cum stau lucrurile în cazul achizitiilor facute de TAROM?
S.D: Basescu a refuzat întotdeauna drepturile pilotilor. Basescu a fost persoana cu care nu ne-am înteles niciodata si de aici toate problemele. Povestea cu achizitiile TAROM a fost tot din perioada '90 - '91. Îti dau exemplu cazul cu Flota. Nu s-a sesizat ca s-au luat cu mâna unui ministru navele de la întreprinderea de stat si s-a dat unei firme private din România, una din Constanta? În afara de celelalte date, un numar de nave a ajuns la o firma din România, dar privata. Toata scamatoria a fost ca ele sa fie luate dintr-o anumita zona si date într-o alta zona. De acolo s-au dat niste bani. Asta a fost algoritmul, schema prin care comisionarea contractelor de achizitii sau de utilizare ajung în buzunarele care le autorizeaza, în final. Domnul Nicolae Brutaru, pilot la TAROM, Secretar de Stat pus de Traian Basescu a fost trimis de acesta sa discute cu specialistii din grupul din care facem si eu parte. Se întâmpla în '91. Am avut discutii si cu cei de la BOEING, aflati în competitie cu Airbus. Petre Roman ar fi luat comisionul de la Airbus, în perioada aceea a circulat acest zvon. Parerea mea este ca a fost lansat de Servicii, tocmai ca sa induca lucrurile în derizoriu. Sa distraga atentia, pentru ca nu Airbus a dat banii. Si eu am avut discutii cu cei de la Politia Transporturilor în acea perioada. În octombrie '91 eu eram la prima întânire dintre BOEING si TAROM în aceeasi sala, împreuna cu alte persoane. Nu eram angajatul TAROM. Traian Basescu s-a întânit undeva pe la 09:00 - 09:30 cu cei de la BOEING si noi ne-am întânit seara si a doua zi, la întânirea festiva, prima reluare a relatiilor TAROM, unde a participat domnul Nicolae Brutaru. Dupa aceasta prima întâlnire, noi am considerat ca nu mai are rost sa mai participam la celelalte discutii. Lucrurile s-au separat, aparent, si au ramas cu ei continuând. Cei de la BOEING au venit la Otopeni si s-au întânit cu cei de la TAROM, dupa ce de dimineata s-a întâlnit cu Basescu. Contractul nu se va face niciodata direct, ci se va face prin insule. De ce firmele astea americane au toate niste firme mai mici prin care fac afacerile? În scrisoare i-am zis “piracy lands”, deci “tarmurile pirateriei”, unde marinarul se joaca.
R: Întorcându-ne la Comisia Europeana. Care credeti ca sunt motivele pentru o sustinere atât de puternica a lui Traian Basescu?
S.D: Deci, în momentul asta trebuie sa se stie ca exista o mare diferenta între Comisia Europeana si persoanele Barosso, doamna Viviane Reading si alte persoane. Strict pe caz: ori are un interes personal sub o anumita forma, caz în care trebuie sa îl motiveze pentru ca asta a fost prima întrebare ”Cine te preseaza si de ce?”. Asta e întrebarea mea, pe prima pagina.
R: Credeti ca veti primi un raspuns la întrebarea aceasta?
S.D: Absolut, deci la asta sigur va trebui sa-mi dea un raspuns. Sigur ca poate sa o dea pe politica „Domnule a fost interesul Uniunii Europene”, hai lasa-ma. si eu nu o sa cred, bineînteles... Apropo de motivele lui Barroso, hai ca-si dau un alt exemplu, mai interesant. Îti aduci aminte de Verhoegen? Domnul Verhoegen a fost prins la un moment dat, de paparazzi, dezbracat pe jumatate cu o alta persoana decât nevasta-sa. În momentul ala se certa cu România si Bulgaria...
R: Exista posibilitatea sa fie o situatie asemanatoare si în cazul domnului Barroso?
S.D: E vreo garantie ca nu? Poate s-o fi dus undeva, poate sa fi fost vazut. Din punctul meu de vedere, apropo de factorul uman si de comportamentul lui atunci când s-a întâlnit cu Ponta si a luat o bucata de hârtie dintr-o parte si a dat-o în alta parte. Poate din cauza asta n-a iesit la conferinta de presa. Ar fi trebuit sa motiveze cele 10, ma rog, 11 porunci, într-un fel sau altul. Niciodata nu le-a motivat. Gândeste-te ca în spatele lui Basescu nu e numai Basescu, sunt si multi altii, si atunci cade toata piramida împreuna cu el. Bun, ?i aici ei dau o ultima batalie, ori-ori.
R: Care credeti ca va fi raspunsul?
S.D: Deci, Basescu a facut trafic cu vaporul si s-a si laudat cu treaba asta. Pai, i-am zis domnului Barosso: „explica-mi si mie, vrei sa-l ai presedintele Europei în 2020”. Asta e o întrebare pentru toata Europa, el trebuie sa raspunda la asta. Daca el facea trafic ilegal peste granite, la ce Dumnezeu mai cheltuim noi banii pe proiectele astea europene? De ce îi cheltuim? Ca sa punem niste roboti la zonele de frontiere ca sa nu treaca astia granita cu trafic ilegal? Pai bun, si ne chinuim si cheltuim 20 de milioane de euro si tu îl lasi pe ala Presedinte, care a intrat cu vaporul ilegal în port, cu totul? Deci, asta e întrebarea fundamentala la care el va trebui sa raspunda cred ca în fata Parlamentului ca nu are ce sa faca la asta, nimic nu-l scapa. N-am facut decât sa ridic, daca vrei, la fileu mingea într-o forma profesionala, cu probe. E profesia mea, ce sa fac?
R: Cum îi veti îndemna pe cei 7.5 milioane de români sa va urmeze exemplul?
S.D: Tot ce am facut eu a fost sa ridic problema prevederilor Tratatului European la cel mai înalt nivel pentru ca stiu sa o fac si trebuie dat un exemplu, iar el trebuie urmat si de ceilalti, evident de catre cei care au votat. Din pacate, sunt foarte multi care nu au votat. Aceasta problema poate fi pusa de oricine, pentru ca este o problema de pensii, de medicamente, de sanatate. Sunt foarte multe persoane, pe categorii profesionale. De exemplu, profesorii. Profesorii se pot strânge într-o singura cerere: „Noi ne-am câstigat unele drepturi în instanta, dar omul asta, el si cu partidul lui nu ne-au luat în considerare cererile. Am votat asa”. Atunci, domnul Barroso e bun sa suporte el, daca el vrea sa îl tina aici, asta e problema. Bun, daca tu vrei sa îl tii aici, poate nu ti-a explicat nimeni, dar noi vrem sa îl dam jos. Evident ca cei care nu au locuri de munca si sunt someri din cauza acestei decizii politice pot sa se strânga si sa se defineasca: „Noi asta vrem, pentru ca am si votat, am participat la vot”, în situatia asta putând lua parte chiar si cei care au votat împotriva demiterii. Mai exista o categorie: cei care fac parte din PDL si au mers la vot. Ei sunt în mai mare „pericol”, daca vrei sa îl numim asa, decât ceilalti pentru ca Traian Basescu va dori sa vada cine a votat împotriva îndemnului sau. Acesti oameni îsi vor pierde salarii, pensii, firme etc. Deci, aceste elemente se pot constitui pe anumite criterii ca entitati. Trebuie sa faca toate demersurile legale si apoi sa estimeze cam care ar fi daunele provocate de actualul regim si pe cele care considera ca le vor fi provocate de acum înainte din cauza continuarii regimului. Adresa poate fi depusa si simplu la Delegatia Permanenta a Comisiei, care o vor trimite mai departe la domnul Barroso sau daca solicitarea este mai mare, a mai multor persoane, se poate trimite de catre entitatea creata în acest sens, fiind nevoie de adresa de confirmare a raspunsului de care este nevoie. Ulterior, raspunsul si adresa catre Curtea Europeana de Justitie se poate face evident printr-o personalitate juridica de tip firma de consultanta juridica.
Inapoi la insemnarea sursa Simion Dascalu
| |