El a povestit īntr-un interviu acordat Business Insider despre modul īn care Steve Jobs a dezvoltat un mediu īn care inginerii luau deciziile īntr-o corporatie de miliarde de dolari, si nu managerii. Iata care sunt cele opt lectii de management.
O companie de tehnologie ar trebui sa fie condusa de ingineri, nu de manageri
Agarwal sustine ca Apple este condusa īn totalitate de ingineri. "Ei nu au cunostinte multe despre managementul produselor. Majoritatea echipelor de proiect sunt foarte mici si toate sunt conduse de ingineri", a declarat Agarwal. De altfel, cei mai multi dintre managerii de la Apple sunt ingineri, nu doar posesori de diploma MBA (Master of Business Administration). Asta īnseamna ca oamenii care supravegheaza proiectele īnteleg tehnologia, stiu ce le trebuie pentru proiect si se pot baza pe echipa lor.
Construieste o cultura bazata pe respect īntre manageri si angajati
Cum majoritatea managerilor au cunostinte solide de inginerie, nu exista o bariera īntre managerii de produs si programatori. Dimpotriva, exista un mare respect īntre cele doua tabere. "Managerul meu a fost inginer la Apple timp de zece ani īnainte de a fi avansat īn functie de conducere, ceea ce m-a determinat sa muncesc mai mult pentru a-l impresiona", a povestit Agarwal. Respectul, asociat cu echipele mici, unite, reprezinta o piesa-cheie din puzzle-ul succesului Apple.
Ofera-le angajatilor libertatea de a īmbunatati produsul
Daca un angajat de la Apple folosea un produs si constata la acesta o problema care-l deranja, el avea libertatea de a remedia acel defect fara a obtine o aprobare. Toate proiectele Apple sunt conduse de obiective pe termen lung, dar cele mai bune idei vin de la ingineri.
Motiveaza-ti angajatii sa se dezvolte
Īn perioada īn care a lucrat la Apple, Agarwall a avut multe provocari, primind sarcini care, de multe ori erau peste capacitatile sale. "Dar am īnvatat", povesteste fostul inginer. Astfel a reutit ca īn sase luni de la angajare sa conduca el proiecte. Apple face o treaba buna īn dezvoltarea angajatilor, oferindu-le si abilitatile necesare pentru a avansa īn cadrul companiei, sustine Agarwall.
Termenele limita sunt cruciale
Cānd Apple impune un anumit termen limita, el nu este niciodata depasit. "Unul dintre lucrurile pe care le-am īnvatat din punct de vedere al calitatii este sa nu creezi produse care nu sunt de calitatea Apple. La un start-up este usor sa produci continuu si sa nu lansezi nimic. Lucrul cel mai bun de facut este sa produci, sa respecti termenele si apoi sa o iei de la capat".
Nu aplica "jocul trasaturilor" cu concurenta
Compania Apple se axeaza mai mult pe obiectivele pentru propriile sale produse, decāt sa-si compare produsele cu cele ale competitorilor, īncercānd sa-i īntreaca. Angajatii nu se concentreaza asupra a ceea ce face concurenta, ci sunt condusi de inovatie si de ideea de a veni cu produse superioare celor lansate anterior.
Angajeaza oameni pasionati de produsele tale
Dupa cum spune Agarwall, angajatii Apple sunt persoane care īsi doresc cu adevarat sa lucreze acolo. Entuziasmul este un element cheie īn procesul de angajare - compania cauta oameni care sunt cu adevarat pasionati de Apple, de produsele respective si de misiunea firmei.
Este important sa pui accentul pe echilibrul dintre munca si viata
Desi se munceste de greu īn cadrul companiei, Apple respecta viata personala a angajatilor. De la servicii medicale de calitate, la vacante generoase īn preajma sarbatorilor, Agarwal sustine ca angajatilor le place mediul pe care compania īl creeaza. "Ne place sa muncim aici si muncim din greu, dar cānd totul este gata, mergi sa te bucuri de viata personala".
Apple continua sa īnregistreze succes dupa succes pentru ca este un imens start-up. De la lipsa birocratiei īn cadrul proiectelor, la accentul pus pe angajatii pasionati si loiali, compania a mentinut cultura corporatista din zilele īn care era doar un start-up.