107 Miriapodul CIC

Pentru necunoscatori CIC este denumirea prescurtata a Centrul de Informatii pentru Cetateni infintat "la 28 decembrie 1998 de Consiliul Local Brasov care a adoptat Hotararea de Consiliu Local nr. 319, act ce sta la baza constituirii CIC, la acea ora unul dintre primele departamente de acest tip din Romania."

Conform datelor publicate pe site sefa este doamna Adina Donosa si au urmatoarea activitate:

1.Verifica, inregistreaza si elibereaza documente.

2.Ofera consultanta pentru întocmirea documentatiilor necesare obtinerii autorizatiilor, acordurilor, avizelor, etc. precum si pentru orice probleme ce intra în competenta administratiei publice locale (primarie, consiliul local).

3.Ofera asistenta cu materiale informative si formulare tip necesare obtinerii diferitelor autorizatii, acorduri, avize, etc.

4.Gestioneaza apelurile cetatenilor la telefonul 984 " Alo, domnule primar " precum si partea de propuneri, sesizari, reclamatii, sugestii si cereri de informatii venite prin intermediul paginii de internet www.brasovcity.ro.

5.Realizeaza ziarul de informatii utile pentru cetateni " Consiliul Local Brasov ", precum si fluturasi, brosuri, pliante informative în vederea eficientizarii serviciilor oferite cetatenilor.

6.Gestioneaza audientele primarului, viceprimarilor si secretarului municipiului.

Apare urmatoarea organizare a posturilor:

Post 1 (preluare si inregistrare acte) Informatii generale si enumerate 3 compartimente catre care sunt dirijate actele

Post 2 (preluare si inregistrare acte) Audiente Primar, Viceprimari, Secretar si enumerate 4 compartimente catre care sunt dirijate actele

Post 3 (preluare si inregistrare acte)Audiente Primar, Viceprimari, Secretar si enumerate 4 compartimente catre care sunt dirijate actele

Post 4 (preluare si inregistrare acte)si enumerat un compartiment catre care sunt dirijate actele

Post 5 (preluare si inregistrare acte) si enumerate 2 compartimente catre care sunt dirijate actele

Post 6 (preluare si inregistrare acte) si enumerat un compartiment catre care sunt dirijate actele

Post 7 (preluare si inregistrare acte)Înregistrare acte externe venite prin posta pentru Primar, Viceprimari, Secretar si enumerate 9 compartimente catre care sunt dirijate actele

Post 8 (preluare si inregistrare acte) Expeditii postale

Post 9 (preluare si inregistrare acte) si enumerate 2 compartimente catre care sunt dirijate actele

Post 10 (preluare si inregistrare acte) si enumerate 7 compartimente catre care sunt dirijate actele

Post 11 (preluare si inregistrare acte) si enumerate 5 compartimente catre care sunt dirijate actele

Post 12 (preluare si inregistrare acte) si enumerate 5 compartimente catre care sunt dirijate actele

Post 13 (preluare si inregistrare acte) si enumerate 2 compartimente catre care sunt dirijate actele

Post 14 (preluare si inregistrare acte) si enumerate 2 compartimente catre care sunt dirijate actele

Post 15 (preluare si inregistrare acte) Call Center Gestionare e-mailuri www. brasovcity.ro

In concluzie informatile generale pe care le optineai de la portar acuma le obtii de la postul nr.1:Gestionarea audientelor pe care o facea secretara acuma o face postul 2 si postul 3: Inregistrarea actelor date spre rezolvarea compartimentelor care se facea la registratura acuma se face de posturile 1,2,3,4,5,6,7,9,10,11,12,13 ,14 si 15 iar trimiterile postale de care se ocupa registratura acuma sunt sarcina postului 8. Apare un post nou necesar nr.15 Call Center, gestionare e-mailuri www. brasovcity.ro

Rezulta ca portarul secretara si registratura sunt degrevate de niste sarcini in schimb apar 14 posturi de functionari noi care in principal :" Verifica, inregistreaza si elibereaza documente.".Din punct de vedere legal asta inseamna inregistrat una hirtie A4 de la cetateanul P.C.D. , trimisa la data de .... la serviciul X. Primita la data de .... una hirtie A4 de la serviciul X trimisa la data de .... spre cetateanul P.C.D. Daca intre data intrarii si iesiri sunt sub 30 zile totul este O.K. si se poate merge la o cafea sau se aplica proverbul mostenit de la parinti :"doi incarca doi descarca merge banda!" Problema cu consultanta si asistenta se rezuma la punerea in legatura a cetatenilor cu servicile de specialitate si cam atita.

Tariceanu propunea reducerea cu 10% a numarului de functionari din administratia publica asa ca in cazul acestui compartiment la "disperare" se poate pastra 10% pentru acoperirea postului nr.15 iar sarcinile celorlanti date registraturii,secretarei si portarului cei degrevati putind sa plece fara probleme simultan in concediul de odihna care poate fi urmat de unul pe timp nelimitat.

  Titlul materialului a aparut din cauza ca in urma incercarii de dialog cu CIC primeam in permanenta raspunsuri nesemnate si de aceea in mod repetat am cerut la sfirsitul solicitarilor:"P.S.raspunsul la aceasta cerere doresc sa fie insotit de identificarea celui care da raspunsul!".In sfirsit am primit o justificare pe care o redau in continuare:" Raspunsurile pentru intrebarile postate pe portalul municipal [www.brasovcity.ro] sunt redactate de catre echipa Centrului de Informatii pentru Cetateni, conform procedurilor interne in vigoare". Probabil CIC are un singur calculator la care sunt conectate 14 tastaturi nr.15 bate toba pentru ritm iar ceilanti dau din degete asa ca nu se poate identifica de fapt contributia individuala.Normal nu sunt deranjati ca daca eu doresc sa reclam un functionar sunt obligat sa-l identific,de fapt este o reluare pe alt plan al procedeului folosit de generatia parintilor lor in care decizile se luau in comitetul PCR si era de fapt o decizie colectiva ca sa nu poti trage la raspundere pe nimeni. Daca eu am o "corespondenta" cu un miriapod acesta nu trebuie sa precizeze cu ce picior semneaza insa asa problema este mai nuantata. Explicatia ca se procedeaza :" conform procedurilor interne in vigoare." este pertinenta in cazul lojii masonice de rit scotian care pot sa-si stabileasca lungimea "sortuletului" cum vor ei iar eu trebuie sa accept asta dar nu in cazul unor functionari platiti de mine care sa faca servicii in folosul meu.Mai este o explicatie , eu sunt extraordinar de mindu de numele meu de familie si de neamul din care ma trag si nu pierd nici o data prilejul ca sa fac "parada" cu numele insa sunt unii care nu din vina lor intra la categoria "neam prost" nu stiu cum sa evite asta mai ales daca reclam "echipa centrului" nimeni nu se simte vizat personal si pot sa dea vina pe pisica ca si ea are acces la calculator. 

Acuma CIC legal nu are treaba daca la cererile mele primesc de la omniprezenta Ene Alina hirtii A 4 cu betisoare sau cerculete asa ca am scormonit baza legala ca sa gasesc solutia.

Surpriza am descoperit :" ORDONANTA nr.27 din 30 ianuarie 2002 privind reglementarea activitatii de solutionare a petitiilor actualizata cu modificarile adoptate de L233 din 2002

Ca ea este in vigoare din 2002 si trebuia pusa in aplicare de subordonatii primarului Ghise se intelege "tacerea" din cauza ca este un atentat la "indolenta functionarilor".Prezint mai jos citeva articole elocvente:

"Art. 1. - (1) Prezenta ordonanta are ca obiect reglementarea modului de exercitare de catre cetateni a dreptului de a adresa autoritatilor si institutiilor publice petitii formulate în nume propriu, precum si modul de solutionare a acestora."

Art. 4. - Conducatorii autoritatilor si institutiilor publice prevazute la art. 2 sunt direct raspunzatori de buna organizare si desfasurare a activitatii de primire, evidentiere si rezolvare a petitiilor ce le sunt adresate, precum si de legalitatea solutiilor si comunicarea acestora în termenul legal.

Art. 5. - Pentru solutionarea legala a petitiilor ce le sunt adresate conducatorii autoritatilor si institutiilor publice sesizate vor dispune masuri de cercetare si analiza detaliata a tuturor aspectelor sesizate.

"Art. 6. - (1) Autoritatile si institutiile publice prevazute la art. 2 sunt obligate sa organizeze un compartiment distinct pentru relatii cu publicul, care sa primeasca, sa înregistreze, sa se îngrijeasca de rezolvarea petitiilor si sa expedieze raspunsurile catre petitionari.

(2) Compartimentul prevazut la alin. (1) înainteaza petitiile înregistrate catre compartimentele de specialitate, în functie de obiectul acestora, cu precizarea termenului de trimitere a raspunsului.

(3) Compartimentul prevazut la alin. (1)  este obligat sa urmareasca solutionarea  si redactarea în termen a raspunsului.

Art. 11. - În cazul în care prin petitie sunt sesizate anumite aspecte din activitatea unei persoane, aceasta nu poate fi solutionata de persoana în cauza sau de catre un subordonat al acesteia.

"Art. 13. - Semnarea raspunsului se face de catre conducatorul autoritatii sau institutiei publice ori de persoana împuternicita de acesta, precum si de seful compartimentului care a solutionat petitia. În raspuns se va indica, în mod obligatoriu, temeiul legal al solutiei adoptate."

Art. 15. - Constituie abatere disciplinara si se sanctioneaza potrivit prevederilor Legii nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici sau, dupa caz, potrivit legislatiei muncii urmatoarele fapte:

b) interventiile sau staruintele pentru rezolvarea unor petitii în afara cadrului legal;

----end---cut----

Apare o fraza:" evidentiere si rezolvare a petitiilor ce le sunt adresate, precum si de legalitatea solutiilor" acuma evidentierea se face corect insa "rezolvare a petitiilor" nu inseamna ca daca eu il reclam pe X ca vinde mere stricate se rezolva petitia primind un raspuns in care nu se spune nimic de "mere" in schimb se evidentiaza ca X vinde pere la standardele UE."legalitatea solutiilor" nu inseamna ca obligatoriu trebuie sa apara expresia :"conform legilor in vigoare" ci ca trebuie sa nominalizeze legea si articolul in baza careia se da o anumita solutie.

Deci cum ramine cu :" (3) Compartimentul prevazut la alin. (1) este obligat sa urmareasca solutionarea" prin prizma la ce am scris mai sus.

Ce te faci cu :" Art. 11. - În cazul în care prin petitie sunt sesizate anumite aspecte din activitatea unei persoane, aceasta nu poate fi solutionata de persoana în cauza sau de catre un subordonat al acesteia." cind prin cererea nr.53352 eu o acuz printre altele pe Ene Alina ca minte iar in raspunsul primit sub numarul 61007 intocmit de Ene Alina imi bate si obrazul scriind:

Consideratiile dvs. cu privire la inspectorul caruia a fost repartizata cererea dvs. spre solutionare Ie consideram nejustificate si lipsite de consideratie fata de un functionar public"

Normal Art. 13. care prevede" Semnarea raspunsului se face de catre conducatorul autoritatii sau institutiei publice ori de persoana împuternicita de acesta" nu trebuie aplicat intrucit nu respecta " procedurile interne in vigoare."

Aplicind articolul Art. 15. - Constituie abatere disciplinara si se sanctioneaza potrivit prevederilor....se intelege ca functionara a facut ceva mult mai grav decit :" rezolvarea unor petitii în afara cadrului legal" care tradus inseamna ca acolo unde legea nu prevede nimic tu functionar te apuci sa decizi drept pe care il au numai judecatorii ea a facut ceva mai grav a incalcat cu buna stiinta articole din legea existenta.

Despre Art. 6. - (1)" Autoritatile si institutiile publice prevazute la art. 2 sunt obligate sa organizeze un compartiment distinct pentru relatii cu publicul, care sa primeasca, sa înregistreze, sa se îngrijeasca de rezolvarea petitiilor si sa expedieze raspunsurile catre petitionari". Inca doamna Adina Donosa la cererea mea face "sapaturi" ca sa descopere unde este acesta in 2007 ca trebuia sa existe din 2002

O problema pe care vreau sa o lamuresc este la Art. 8. -" (1) Autoritatile si institutiile publice sesizate au obligatia sa comunice petitionarului, în termen de 30 de zile de la data înregistrarii petitiei" .Daca se trateaza superficial informatia se face instinctiv asocierea cu termenul de 30 zile in care apar "zile delicate",asa ca este firesc si normal ca toate raspunsurile sa fie date exact in 30 de zile fiind produse de un "organism sanatos".Efectiv ca sa "concepi" un raspuns de sapte rinduri cu tot efortul termini "munca" intr-o ora asa ca trebuie sa aplici reteta pentru salam bun prezentata ca "promo" la TV.Astfel Ene Alina dupa ce termina "munca" insaminteaza hirtia A4 cu "mucegai nobil birocratic" si o depune cu multa grije pe raft. Ulterior conform retetei sterge hirtia zilnic si iar si iar pana se implineste termenul cind cu cu satisfactia si mindria indeplinirii "muncii" o trimite spre destinatar.

Partea proasta este ca "informarea cetatenilor" nu era afectata decit in mica masura de registratura ci este afectata de "indolenta" functionarilor asa ca CIC nu a rezolvat problema insa in spiritul adevarului trebuie sa recunosc ca este extraordinar de important pentru cetateni in general incepind cu cei 14 care au locuri de munca in buricul tirgului.Asa ca trebuiesc schimbari radicale normal ma gindesc la faptul real ca multi cetateni sunt discriminati si nu au acces la CIC. Se stie ca orasul Brasov este infratit cu alte orase asa ca daca ajung in oras cetateni din orasele infratite bietii nu au unde sa se adreseze si la fel patesc si autohtonii care se deplaseaza in orasele infratite fiind in aceiasi situatii.Sunt convins ca alesii locali pot povesti multe despre asta asa ca normal ar fi ca CIC sa suplimenteze posturile de registratura cu numarul oraselor infratite.Nu cred ca este un lux daca s-ar prevede si infintarea unor posturi direct in primariile oraselor infratite urmind ca activitatea acestora sa fie controlata la fata locului prin rotatie de "consilierii locali" normal respectind algoritmul astfel incit opozitia sa poata ajunge acolo numai in extrasezon ca sa se invete minte.

Ma uitam la TV unde prezenta cazul unui primar care obisnuieste sa-si bumbaceasca alegatorii si am sezizat un paradox dupa spusele unuia cel putin 10% din locuitori au beneficaiat de acest tratament insa nici unul nu a facut reclamatie.Motivul recititi "popor la cheie" si asta face ca "organul" abilitat sa doarma altfel ar reactiona daca s-ar trezi cu un teanc de reclamatii.De fapt locuitorii dovedesc prin asta ca isi merita primarul,eventual sa puna mina de la mina ca sa cumpere o pereche de minusi de box ,loviturile sunt mai "fine" si primarul nu-si zdreleste degetele.In cazul meu probabil am o gena defecta si de aceea nu am nici o retinere sa devin persoana "non grata" pentru 14 functionari publici simultan.Daca ar fi destepti ar exercita presiuni asupra colegei Ene Alina ca sa raspunda corect si legal si scapa si ei de mine ca sa se intoarca la principala activitate (preluare si inregistrare acte)

Se pare ca din prostie eu aplic "etica DIY" (Do It Yourself - adica, pe romaneste, obligatia ca omul sa faca ceva si cu mana lui sau, mai academic, etica interactivitatii)

P.S. Ca sa scap de reactile cititorilor cu nivel de gindire DEX: "...va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin si mi le asum,..."

P.S.2 de fapt eu sunt foarte atent la sintaxa cind sunt in linia de comada si dau comenzi dos sau linux ca "boul" de calculator nu este in stare sa priceapa ca atunci cind am tastat "virgula" de fapt ma gindeam la "punct" insa am pretentia la oamenii care si inteleg ce citesc sa faca aceste corectii mental si de aici apare neglijenta mea.


Home

Published ## Martie 2012
  Insemnari=107    lived days=22625  

 

    E-mail            © 2009~2085 OSCII-Lab       Home    Popescu-Colibasi  


click spre "negustori"