|
Sunt articole care ma ajuta sa exemplific ce sustin si ca sa fiu
sigur ca nu dispar din locatia originala apelind la performantul instrument "copy/paste" le fixez la mine pe site.Pornind de la ele cu resursele mele limitate caut sa le adaug TVA.(fara "Taxa" mai mult "Valoare Adaugata") Ca reusesc sau nu asta este alta poveste. Sursa:
Al treilea val a fost un experiment social creat de profesorul de istorie de liceu din California, Ron Jones, pentru a explica modul în care populatia germana putea accepta actiunile regimului nazist în timpul celui de- al doilea razboi mondial .
În timp ce-si învata studentii despre Germania nazista în timpul in cadrul cursului "Istoria lumii contemporane", Jones ia fost greu sa explice cum poporul german putea accepta actiunile nazistilor si a decis sa creeze un experiment social care sa demonstreze eficenta apelului fascist . Pe parcursul a cinci zile, Jones a efectuat o serie de exercitii în clasa, punând accent pe disciplina si pe comunitate, menite sa modeleze anumite caracteristici ale miscarii naziste. Pe masura ce mi?carea a crescut membrii dîn afara clasei sale au început sa se numere cu sutele, Jones a început sa simta ca experimentul a scapat de sub control. El a convins studentii sa participe la un miting
care va fi televizat în care sa anunte un candidat la Presedintia celui de-al treilea val . La sosirea lor, elevii au fost prezentati cu un canal gol. Jones lea spus studentilor despre adevarata natura a miscarii ca un experiment în fascism si le-a prezentat un scurt film despre actiunile Germaniei naziste.
tradus cu Google translate scuze pentru calitatea traducerii!
Contextul experimentului al treilea val
Experimentul a avut loc la Liceul Cubberley din Palo Alto , California , în prima saptamâna din aprilie 1967. Jones, gasindu-se în imposibilitatea de a explica studen?ilor sai cum populatia germana ar fi putut pretinde ignoranta Holocaustului , a decis sa demonstreze le în locul lor. Jones a început o miscare numita "Al treilea val" si ia spus studentilor ca miscarea a avut drept scop eliminarea democratiei. Ideea ca democratia subliniaza individualitatea a fost considerata un dezavantaj al democratiei, iar Jones a subliniat acest punct principal al miscarii în motto-ul sau: "Forta prin disciplina, puterea prin comunitate, puterea prin actiune, puterea prin mândrie".
Experimentul nu a fost bine documentat la momentul respectiv. Din surse contemporane, experimentul este mentionat doar în ziarul studentesc Cubberley High School, The Cubberley Catamount. Este mentionat doar pe scurt în doua aspecte si înca o editie a lucrarii are un articol mai lung despre acest experiment la încheierea acestuia. Jones însusi a scris un raport detaliat al experimentului la noua ani dupa aceea si mai multe articole despre experimentul urmat, inclusiv câteva interviuri cu Jones si studentii participanti.
Prima zi
Jones a început prima zi a experimentului cu lucruri simple, cum ar fi asezarea corecta si mustruluirea profunda a elevilor. Apoi a insistat pentru a impune o disciplina stricta în clasa, aparând ca o figura autoritara îmbunatatind substantial eficienta clasei.
Sesiunea de prima zi a fost închisa cu doar câteva reguli, intentionând sa fie un experiment de o zi. Elevii trebuiau sa reactioneze înaintea celui de-al doilea clopot, trebuiau sa se ridice pentru a întreba sau a raspunde la întrebari si trebuiau sa o faca în trei cuvinte sau mai putine si erau obligati sa inceapa fiecare replica cu "domnul Jones".
A doua zi
În cea de-a doua zi, el a reusit sa-si uneasca clasa de istorie într-un grup cu un sentiment suprem de disciplina si comunitate. Jones a fondat numele miscarii sale, "The Third Wave", despre presupusul fapt ca cel de-al treilea dintr-o serie de valuri este cel mai puternic. Jones a facut un salut care implica o mâna cuprinsa, care se întindea peste piept spre umarul opus si se asemana cu salutul lui Hitler si ordona membrilor clasei sa se saluteze chiar si în afara clasei. Toti au respectat aceasta comanda.
A treia zi
Experimentul a avut o viata proprie, cu studenti din întreaga scoala: unii studenti care nu au luat clasa de istorie, dar au avut o perioada libera au decis sa se alature clasei. În a treia zi, clasa sa extins de la 30 de studenti la 43 de participanti. Toti elevii au prezentat o îmbunatatire vizibila a abilitatilor academice si o motivatie extraordinara. Toti elevii au primit un carnet de membru si fiecare a primit o sarcina speciala, cum ar fi proiectarea unui banner al treilea val, oprirea participarii non-membrilor la clasa sau altele asemenea. Jones a instruit studentii despre cum sa initieze noi membri si, pâna la sfârsitul zilei, miscarea avea peste 200 de participanti. Jones a fost surprins de faptul ca unii dintre studenti au început sa-i raporteze atunci când alti membri ai miscarii nu au respectat regulile.
A patra zi
Joi, a patra zi a experimentului, Jones a decis sa puna capat miscarii, deoarece a scapat de sub control. Elevii au devenit din ce în ce mai implicati în proiect, iar disciplina si loialitatea fata de proiect au fost deosebite. El a anuntat participantilor ca aceasta miscare face parte dintr-o miscare la nivel national si ca a doua zi, un candidat la presedintie al celui de-al treilea val va anunta public existenta sa. Jones a ordonat studentilor sa participe la un miting de prânz vineri pentru a asista la anunt.
A cincea si ultima zi
În locul unei cuvintari televizate a conducatorului lor, elevii au vazut un canal gol . Dupa câteva minute de asteptare, Jones a anuntat ca facuse parte dintr-un experiment în fascism si ca, cu bunavointa, au creat un sentiment de superioritate la fel ca cetatenii germani în perioada Germaniei naziste. Apoi a prezentat un film despre regimul nazist pentru a încheia experimentul.
| |