Legea nr. 233/2002 privind reglementarea activitatii de solutionare a petitiilor


 

    Sunt articole care ma ajuta sa exemplific ce sustin si ca sa fiu sigur ca nu dispar din locatia originala apelind la performantul instrument "copy&paste" le fixez la mine pe site. Pornind de la ele cu resursele mele limitate caut sa le adaug TVA.(fara "Taxa" mai mult "Valoare Adaugata") Ca reusesc sau nu asta este alta poveste.  Sursa-avocatnet.ro 

Legea nr. 233/2002 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activitatii de solutionare a petitiilor
(publicata in Monitorul Oficial nr. 296 din 30 aprilie 2002) Forma actualizata azi prin tehnologia SintAct - ordonanta nr.27/2002 modificat prin Legea 233/2002:

ORDONANTA nr. 27 din 30 ianuarie 2002 privind reglementarea activitatii de solutionare a petitiilor (la data 30-apr-2002 actul a fost aprobat de Legea 233/2002 )
Īn temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romāniei si ale art. 1 pct. IV.7 din Legea nr. 751/2001 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,
Guvernul Romāniei adopta prezenta ordonanta.
Art. 1 (1)Prezenta ordonanta are ca obiect reglementarea modului de exercitare de catre cetateni a dreptului de a adresa autoritatilor si institutiilor publice petitii formulate īn nume propriu, precum si modul de solutionare a acestora.
(2)Dreptul de petitionare este recunoscut si organizatiilor legal constituite, acestea putānd formula petitii īn numele colectivelor pe care le reprezinta.
Art. 2
Īn sensul prezentei ordonante, prin petitie se īntelege cererea, reclamatia, sesizarea sau propunerea formulata īn scris ori prin posta electronica, pe care un cetatean sau o organizatie legal constituita o poate adresa autoritatilor si institutiilor publice centrale si locale, serviciilor publice descentralizate ale ministerelor si ale celorlalte organe centrale, companiilor si societatilor nationale, societatilor comerciale de interes judetean sau local, precum si regiilor autonome, denumite īn continuare autoritati si institutii publice.
Art. 3
Petitiile adresate autoritatilor si institutiilor publice prevazute la art. 2 vor fi solutionate īn termenele si īn conditiile stabilite prin prezenta ordonanta.
Art. 4
Conducatorii autoritatilor si institutiilor publice prevazute la art. 2 sunt direct raspunzatori de buna organizare si desfasurare a activitatii de primire, evidentiere si rezolvare a petitiilor ce le sunt adresate, precum si de legalitatea solutiilor si comunicarea acestora īn termenul legal.
Art. 5
Pentru solutionarea legala a petitiilor ce le sunt adresate conducatorii autoritatilor si institutiilor publice sesizate vor dispune masuri de cercetare si analiza detaliata a tuturor aspectelor sesizate.
Art. 6
(1)Autoritatile si institutiile publice prevazute la art. 2 sunt obligate sa organizeze un compartiment distinct pentru relatii cu publicul, care sa primeasca, sa īnregistreze, sa se īngrijeasca de rezolvarea petitiilor si sa expedieze raspunsurile catre petitionari.
(2)Compartimentul prevazut la alin. (1) īnainteaza petitiile īnregistrate catre compartimentele de specialitate, īn functie de obiectul acestora, cu precizarea termenului de trimitere a raspunsului.
(3) Compartimentul prevazut la alin. (1) este obligat sa urmareasca solutionarea si redactarea īn termen a raspunsului.
(4)Expedierea raspunsului catre petitionar se face numai de catre compartimentul pentru relatii cu publicul, care se īngrijeste si de clasarea si arhivarea petitiilor.
Art. 6.1
Petitiile gresit īndreptate vor fi trimise īn termen de 5 zile de la īnregistrare de catre compartimentul prevazut la art. 6 alin. (1) autoritatilor sau institutiilor publice care au ca atributii rezolvarea problemelor sesizate, urmānd ca petitionarul sa fie īnstiintat despre aceasta.
Art. 7
Petitiile anonime sau cele īn care nu sunt trecute datele de identificare a petitionarului nu se iau īn considerare si se claseaza, potrivit prezentei ordonante.
Art. 8
(1)Autoritatile si institutiile publice sesizate au obligatia sa comunice petitionarului, īn termen de 30 de zile de la data īnregistrarii petitiei, raspunsul, indiferent daca solutia este favorabila sau nefavorabila.
(2)Pentru solutionarea petitiilor transmise, potrivit art. 61, de la alte autoritati sau institutii publice, termenul de 30 de zile curge de la data īnregistrarii petitiei la autoritatea sau institutia publica competenta.
Art. 9
Īn situatia īn care aspectele sesizate prin petitie necesita o cercetare mai amanuntita, conducatorul autoritatii sau institutiei publice poate prelungi termenul prevazut la art. 8 cu cel mult 15 zile.
Art. 10
(1)Īn cazul īn care un petitionar adreseaza aceleiasi autoritati sau institutii publice mai multe petitii, sesizānd aceeasi problema, acestea se vor conexa, petentul urmānd sa primeasca un singur raspuns care trebuie sa faca referire la toate petitiile primite.
(2) Daca dupa trimiterea raspunsului   se primeste o noua petitie de la acelasi petitionar   ori de la o autoritate sau institutie publica gresit sesizata,  cu acelasi continut,  aceasta se claseaza, la numarul initial facāndu-se mentiune despre faptul ca s-a raspuns.
Art. 11
Īn cazul īn care prin petitie sunt sesizate anumite aspecte din activitatea unei persoane, aceasta nu poate fi solutionata de persoana īn cauza sau de catre un subordonat al acesteia.
Art. 12
(1)Repartizarea petitiilor īn vederea solutionarii lor de catre personalul de specialitate se face de catre seful compartimentului caruia i s-a trimis petitia de catre compartimentul prevazut la alin. (1) al art. 6.
(2)Functionarii publici si persoanele īncadrate cu contract individual de munca sunt obligate sa rezolve numai petitiile care le sunt repartizate potrivit alin. (1), fiindu-le interzis sa le primeasca direct de la petenti, sa intervina sau sa depuna staruinta pentru solutionarea acestora īn afara cadrului legal.
Art. 13
Semnarea raspunsului se face de catre conducatorul autoritatii sau institutiei publice ori de persoana īmputernicita de acesta, precum si de seful compartimentului care a solicitat petitia. Īn raspuns se va indica, īn mod obligatoriu, temeiul legal al solutiei adoptate.
Art. 14
Semestrial autoritatile si institutiile publice vor analiza activitatea proprie de solutionare a petitiilor, pe baza raportului īntocmit de compartimentul prevazut la alin. (1) al art. 6.
Art. 15
Constituie abatere disciplinara si se sanctioneaza potrivit prevederilor Legii nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici sau, dupa caz, potrivit legislatiei muncii urmatoarele fapte:
a)nerespectarea termenelor de solutionare a petitiilor, prevazute īn prezenta ordonanta;
b)interventiile sau staruintele pentru rezolvarea unor petitii īn afara cadrului legal;
c)primirea direct de la petitionar a unei petitii, īn vederea rezolvarii, fara sa fie īnregistrata si fara sa fie repartizata de seful compartimentului de specialitate
Art. 15.1
Modul de solutionare a petitiilor adresate Parlamentului si Presedintelui Romāniei se face potrivit reglementarilor proprii.
Art. 16
La data intrarii īn vigoare a prezentei ordonante se abroga orice dispozitii contrare.
(la data 30-apr-2002 Art. 16 abrogat de Art. 1, punctul 11. din Legea 233/2002 )
-****-
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmānca
Ministrul informatiilor publice,
Vasile Dīncu
Publicata īn Monitorul Oficial cu numarul 84 din data de 1 februarie 2002

Forma sintetica la data 06-mar-2012.
Home

 

                                © 2009~2085 OSCII-Lab               Home    Popescu-Colibasi          Free counters!